Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:13:15 GMT

سمن‌ها در تغییر نگاه و الگو کشت نقش بسزایی دارند

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۰۴۰۵

سمن‌ها در تغییر نگاه و الگو کشت نقش بسزایی دارند

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: سمن‌ها در تغییر نگاه و الگو کشت نقش بسزایی دارند.

مجید منعممی در نشست با فعالان محیط زیست بروجرد که امروز صورت گرفت، اظهار کرد: دولت سیزدهم یک دولت مردمی است و دولت مردمی یعنی مردم در کنار مسئولین و با کمک و همفکری یکدیگر مشکلات رو حل کنند.

وی تصریح کرد: در این راستا یکی از بخش‌های که باید مورد توجه قرار گیرد توجه به سمن‌ها یا همان سازمان‌های مردم نهاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار بروجرد با اشاره به انجمن پیشگامان سبز بروجرد، خاطرنشان کرد: این انجمن باید کلیه مطالباتی را داشتند خودشان دنبال کنند و وظیفه دولت تسهیل‌گری است.

منعمی اضافه کرد: سمن‌ها باید با توجه به شرایط موضوعات را اولویت‌بندی کرده ارائه دهند تا در این راستا تسهیل‌گری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کشت محصولات آبدوست سال‌ها است که در بروجرد اتفاق می‌افتد، بیان کرد: کشت برنج کار اقتصادی بوده و بسیار سودآور است و افراد اقدام به کشت این محصول می‌کنند.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: این در حالی است که در بروجرد می‌توان از کشت‌های جایگزین استفاده کرد اما چون آگاهی کافی وجود ندارد اقدام به کشت‌های آبدوست می‌کنند.

منعمی اظهار کرد: با احداث شهرک‌های گلخانه‌ای می‌توان چندین برابر محصول را به بار آورد اما چون نگاه و الگو کشت اصلاح نشده است درگیر این مسئله هستیم.

وی تصریح کرد: کشت برنج متعلق به مناطق شمال کشور بوده و اصلا متعلق به شهرستان نیست اما در دشت سیلاخور کشت می‌شود.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه سمن‌ها در آگاه‌سازی مردم در راستای تغییر نگاه و الگو کشت نقش بسزایی دارند، افزود: در این راستا سمن‌ها در مناسبت‌های مختلفی که وجود دارد می‌توانند آگاه‌سازی کنند.

منعمی با اشاره به آزادسازی حریم رودخانه‌ها، خاطرنشان کرد: آزادسازی حریم رودخانه‌ها باید عام‌المنفعه بوده به‌طوری‌که همه مردم از آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکل بیکاری در بروجرد رونق صنعت گردشگری در شهرستان می‌تواند بخشی از مشکل بیکاری را مرتفع کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها دولت سیزدهم شهرک های گلخانه ای بروجرد لرستان سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۰۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی گفت: موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است و اگر وظایف اصلی آنها در پارلمان محلی به درستی انجام شود می‌توانند کمک حال خوبی برای دولت باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، نقی کریمی در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی ضمن تشکر از حمایت‌های ویژه از مدیریت شهری در مواقع مختلف که قابل توجه است، اظهار کرد: من چهار سال در دوره اول شورا شهردار ارومیه بودم، در آن زمان به ندرت جلسات کمیسیون ماده ۵ تشکیل می‌شد اما با مدیریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری این کمیسیون در سال ۱۴۰۲ و در جهت رفع موانع و مشکلات شهری بیش از ۱۷ جلسه برگزار کرده که واقعاً قابل توجه بوده است و جای تقدیر و تشکر دارد و این نشان از حمایت و نگاه ویژه مقام عالی استان به موضوع مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر توان بالایی برای کمک به مأموریت دولت دارند، گفت: امروز در تهران نگاه‌ها به شوراهای شهر نگاه تمرکزگرایی است تا تمرکز زدایی و از این رو از شخص استاندار آذربایجان‌غربی انتظار می‌رود تا پیگیر این موضوع و پیاده‌سازی آن در استان باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شوراهای اسلامی به نحو احسن در تمام زمینه‌ها استفاده کرد، یادآور شد: موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است و اگر وظایف اصلی آنها در پارلمان محلی به درستی انجام شود، می‌توانند کمک حال خوبی برای دولت باشند.

کد خبر 748634

دیگر خبرها

  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • چه زود زنگ خطر برای استقلال و پرسپولیس به صدا درآمد؟/ رفتارهای خریداران این دوتیم ،غیرحرفه ای است
  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • رئیس سازمان سینمایی تغییر می‌کند؟
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است