Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:34:51 GMT

ذوالنوری: عامل مشکلات امروز عدول از اصول انقلاب است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۰۴۶۰

ذوالنوری: عامل مشکلات امروز عدول از اصول انقلاب است

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، مجتبی ذوالنوری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۴ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه حضرت علی(ع) برای اضمحلال و فروپاشی دولت ها ۴ دلیل بیان می کنند، گفت: ایشان می فرمایند، اصول را زیر پا گذاشتن و ضایع کردن، فروع و مسائل غیراولویت‌دار را مورد اهتمام و توجه قرار دادن و اولویت‌ها و اصول را نادیده گرفتن و زیر پا گذاشتن شایسته سالاری باعث فروپاشی دولت ها می شود لذا نیاز امروز کشور و برون‌رفت از وضعیت فعلی، توجه به این بیان نورانی حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امروز یک موج نامیمونی آغاز شده که این القا را به وجود بیاورد که نظام جمهوری اسلامی در حل مشکلات مردم ناکارآمد است، عنوان کرد: اگر ناکامی و ناکارآمدی وجود داشته و یا دارد، مقصر آن انقلاب و نظام اسلامی نیست، بلکه مقصر آن دولت هایی هستند که ارزش ها، اصول و اولویت ها را نادیده می گیرند.

وی در ادامه با تقسیم مسائل کشور در ۳ حوزه اظهار داشت: یک حوزه اموری که تحریم ها متوجه آنها نبوده، یک حوزه که تحریم ها به آنها توجه داشته و حوزه سوم مسائلی که تمرکز ثقل تحریم ها بر آنها بوده است؛ می بینیم در اموری که تحریم ها دخالتی در آن نداشته، در آن امور پسرفت و عقب افتادگی داریم که مثال آن موضوع زرشک، زعفران، پسته، فرش و بسیاری از موارد است که امروز اگر سوال کنیم در این حوزه هایی که مورد توجه تحریم نبوده، پسرفت داشته ایم یا پیشرفت؛ باید اقرار به پسرفت کنیم.

ذوالنوری در ادامه با اشاره به حوزه دوم که تحریم ها در آن اثر داشته است، گفت: هرجا به اولویت ها توجه کردیم، به توان داخلی اهتمام ورزیدیم و هرکجا با تکیه بر توانمندی های خود اقدام کردیم توانستیم یا تحریم ها را خنثی یا بی خاصیت کرده و یا آنها را دور بزنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به حوزه سوم که حوزه ثقل تحریم ها است، عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی در مسائل تجهیزات دفاعی و نظامی با یاری خدا به چند کشور دنیا تسلیحات و تجهیزات صادر می کند و با ساخت و تولید سلاح های سبک، سنگین، نیمه سنگین و انواع آتشبار، ساخت تانک و نفربر، خودروهای زرهی شنی‌دار و چرخدار، زیردریایی، ناو و ناوچه، هواپیما و هلی کوپتر و موشک های قاره پیما دنیا را متحیر کرده ایم.

وی همچنین با یادآوری این مطلب که امروز در زمینه هسته ای، ۷ کشور دنیا قادر به تولید سوخت هسته ای هستند، گفت: جوانان این ملت توانستند کشور ما را در ردیف این ۷ کشور اول دنیا قرار دهند. امروز ۱۱ کشور دنیا توان غنی سازی اورانیوم را دارد که جمهوری اسلامی یکی از این کشورها است.

ذوالنوری اضافه کرد: امروز در زمینه نانو و همه مسائل رادیوداروها، دنیا را متحیر کرده ایم چرا که در این عرصه ها ایمان، اعتقاد، تمسک به اصول، پایبندی به ارزش ها، ولایتمداری و روحیه انقلابی در کار بوده و هر کجا روحیه انقلابی کنار زده شد، آن حوزه آلوده، ناکارآمد و حوزه پسرفت و عقب ماندگی شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تقصیرها را به گردن انقلاب، آرمان ها و ارزش ها نیندازیم. تقصیرها آن جایی است که از اصول انقلاب عدول کرده ایم و من امروز به سران سه قوه می گویم که باید به داد مملکت و مردم برسند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی شایسته‌سالاری فرش پسته مجتبی ذوالنوری مجلس یازدهم زعفران کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شایسته سالاری فرش مجلس شورای اسلامی شایسته سالاری فرش پسته مجتبی ذوالنوری مجلس یازدهم زعفران کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۰۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌

امیرحسین فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، رأی دادن برای هریک از افراد جامعه یک حق مسلم است، بنابراین باید از این حق دفاع کرد و اگر این حق مطالبه نشود در نهایت منجر خواهد شد انتخاب‌گری و تصمیم‌گیری برای افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند از بین برود.

وی افزود: راه حل رفع موانع و مشکلات، حضور آگاهانه در انتخابات است و باید تلاش کنیم و نامزدی را که به نظر ما گره گشای مشکلات است رأی بدهیم زیرا اگر من و شما رأی ندهیم، امور مملکت اداره نخواهد شد.

فراهانی ادامه داد: اگر مجلسی قوی‌تر داشته باشیم، بدون تردید دولتی قوی و مقتدر نیز خواهیم داشت و به عقیده من، ریشه عمده ضعف‌ها و مشکلاتی که در کشور داریم، به مجلس شورای اسلامی برمی‌گردد.

وی گفت: بهترین مشوق برای حضور مردم در پای صندوق رأی آگاهی مردم از اهمیت مشارکت آن‌هاست، انتخابات می‌تواند نقش بسیاری مهمی در تعیین سرنوشت مردم داشته باشد، قوانین مجلس توسط کسانی نوشته می‌شود که با رأی مردم به مجلس می‌روند؛ بنابراین نیاز است که مردم با دقت بیشتری نسبت به انتخاب افراد شایسته اقدام کنند.

فراهانی ادامه داد: انقلاب اسلامی در ۴ دهه اخیر همواره روند صعودی خود را حفظ کرده و تلاش شده با تقویت گفتمان مردم‌سالارانه دینی خود، نقش مردم را در صحنه سیاسی کشور حفظ کند

وی اضافه کرد: مردم ملایر همواره نسبت به گردهمایی و رویدادهای سیاسی در جمهوری اسلامی نگاه مثبت و ویژه‌ای داشتند که آخرین نمونه آن را می‌توان حضور در راهپیمایی روز قدس مشاهده کرد، مشکلات اقتصادی و تبلیغات منفی نیز نتوانسته بر حضور مردم تأثیر منفی بگذارد.

فراهانی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کشور در زمان جنگ به‌مراتب بیشتر از امروز بود؛ اما مردم به حاکمیت و تلاش مدیران دولتی برای حل مشکلات اعتقاد داشتند، این اعتماد امروزه نیازمند ترمیم دوباره است، برخی از مدیران با اقداماتی اشتباه به این اعتماد خدشه وارد کردند که در سایه دولت مردمی می‌توان نسبت به حل آن امیدوار بود.

وی گفت: مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را در راستای تحولات شگرف سیاسی و اقتصادی اعلام کرده بود و انتخابات این دوره نیز ادامه همان مسیر است. باتوجه به گذشت ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی شاهد تغییر نسل در مدیران هستیم؛ ازاین‌جهت نیز انتخابات این دوره حائز اهمیت است.

کد خبر 6097875

دیگر خبرها

  • ۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه
  • ترکیب جمعیتی از چالش های البرز است/ تردد نیروی کار استان به تهران
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • بهره وری غیر اصولی آب مشکلات آینده را بیشتر می‌کند
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است