Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان اعلام کرد: یکی از مشکلات اساسی در کشور و استان همدان ضایعات بخش کشاورزی است که رسانه ها باید در این زمینه ورود یابند.

غلامحسین تقوی سه‌شنبه ۲۴ خردادماه در جمع خبرنگاران، مطرح کرد: براساس آمار موجود هر یک نفر در طول سال ۷۰ کیلوگرم ضایعات در بخش کشاورزی تولید می کند که این موضوع به بخش کشاورزی آسیب می رساند بنابراین تا حد امکان باید از میزان ضایعات بکاهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاح ۲۹ طرح در هفته جهادکشاورزی

وی در ادامه با اشاره به افتتاح ۲۹ طرح در هفته جهادکشاورزی گفت: ۱۴ طرح در زمینه تولیدات گیاهی با اشتغالزایی برای ۶۳ نفر، در حوزه تولیدات دامی شش طرح با اشتغالزایی برای ۲۴ نفر، در حوزه شیلات چهار طرح با اشتغالزایی برای ۱۲ نفر و در بخش صنایع تبدیلی و کشاورزی پنج طرح با اشتغالزایی برای ۷۳ نفر افتتاح می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان مجموع سرمایه گذاری های انجام شده برای این طرح ها را ۱۰۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد که در هفته جاری افتتاح می شوند و به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۹ طرحی که افتتاح می شوند برای ۱۷۲ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی داشته و به صورت غیرمستقیم نیز ۵۰۰ نفر مشغول به کار می شوند و بهره مندی در سطح استانی و کشوری خواهد بود چراکه برخی از این طرح ها ملی است.

۵۰ درصد فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی باشد

وی از پیش بینی ۲۰ درصدی فعالیت شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی در استان همدان خبر داد و گفت: استان همدان ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی نسبت به سایر استان ها دارد که سعی می شود از پیش بینی ۲۰ درصدی فراتر برویم و ۵۰ درصد فعالیت های شرکت های دانش بنیان را در حوزه کشاورزی داشته باشیم.

وی افزود: روش های سنتی در بخش کشاورزی دیگر پاسخگوی نیاز جامعه نیست و باید به سمت هوشمندسازی پیش برویم که هوشمندسازی روند تولید نان از جمله این اقدامات محسوب می شود.

تقوی با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی ها و قرارگیری همدان جزء پنج استان مواجهه با خشکسالی باید بر مبنای علم اقدام به تولید کنیم که این موضوع با بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان امکان پذیر است.

وی ادامه داد: برخی محصولات مقاوم به خشکسالی بوده و برخی نیز به طور نسبی کم آب بر هستند بنابراین باید با توجه به شرایط فعلی از این نوع کاشت ها بهره مند شویم. با توجه به شعار سال می توان از این فرصت استفاده کرد چراکه اگر به دنبال علمی بودن و مباحث دانش بنیان حرکت نکنیم امنیت غذایی کشور آسیب می بیند.

باید به سمت هوشمندسازی گلخانه‌ها برویم

وی با بیان اینکه در مراکز تحقیقات کشاورزی گروه های مختلفی تشکیل شده تا تولیدات دانش بنیان را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گلخانه ها در ظرفیت های مناسبی در حال تولید هستند که باید به سمت هوشمندسازی گلخانه ها پیش برویم و در حوزه تولیدات دامی می توان از مباحث دانش بنیان بهره مند شد.

وی به قانون انتزاع در جهادکشاورزی اشاره کرد و گفت: این طرح از زمستان سال گذشته به جهادکشاورزی واگذار شده که همدان در این راستا به عنوان یکی از استان های برتر محسوب می شود که تمامی این موارد با همکاری معاونت های مختلف مجموعه جهادکشاورزی فراهم و مجموعه کنترل و تنظیم بازار به خوبی انجام شده است. مردم دغدغه خرید مایحتاج کالاها را نداشتند، مردم تنها با گرانی مواجه بودند که این موضوع تنها شامل همدان نبوده و گرانی سراسری است.

افزایش ۶۰ درصدی تولید مرغ

وی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزایش تولید ۶۰ درصدی مرغ را داشتیم، تصریح کرد: خوشبختانه کمبودی در این زمینه وجود ندارد و در حال حاضر جوجه ریزی ها در مرغداری ها بیش از ظرفیت و تقاضای بازار بوده که به این ترتیب امر صادرات به سایر استان ها انجام می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان اذعان کرد: با توجه به گرانی نهاده ها باید تولیدگنندگان را مورد حمایت قرار دهیم که در این زمینه دولت بسته های حمایتی خوبی درنظر گرفته است و مرغداران نباید نگران باشند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان به عرضه گوشت قرمز در بازار اشاره کرد و گفت: در این زمینه هیچ نوع کمبودی نداریم و در بازار در دسترس همه قرار دارد.

وی به وضعیت نهاده های دامی اشاره کرد و ادامه داد: از ۲۰ اردیبهشت ماه نهاده های دامی در بازار آزاد اعلام شد و تولیدکنندگان با نرخ آزاد نهاده های دامی را تهیه می کنند.

تقوی به گشت اراضی کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: در ایام تعطیل و غیرتعطیل در حال ارائه خدمات هستند و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است و برای آیندگان و تغذیه آینده کشور باید به حفظ و حراست از خاک و آب کنیم.

وی به تولید گندم، غلات و محصولات زارعی اشاره کرد و گفت: میزان مصرف مورد نیاز صیفی، حبوباب، گندم، غلات و سایر محصولات زراعی متناسب با تقاضا بوده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

۶۰ درصد پست‌های سازمان جهادکشاورزی خالی است

وی گفت: ۴۰ درصد از پرسنل جهادکشاورزی شامل ۱۲۰۰ نفر در حال خدمت هستند و به این ترتیب ۶۰ درصد پست های سازمان خالی است که برای به کارگیری نیرو نیازمند مجوز هستیم که در این راستا آزموش انجام شده اما تاکنون به کار گیری نشده اند.

وی به حضور بازرسان جهادکشاورزی در نانوایی ها اشاره کرد و گفت: آردهایی که در اختیار نانوایی ها قرار داده می شود خارجی و با کیفیت است اما نانوایی ها به علت کم فروشی کیفیت نان را کاهش می دهند که در صورت مشاهده با آنها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ضایعات کشاورزی جهاد كشاورزي اشتغالزايي گلخانه دانش بنیان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت بخش کشاورزی نهاده ها ۶۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۰۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۳۰۰ دختر کاراته‌کا در همدان+فیلم

۲۳۰۰ کاراته‌کا در بخش بانوان به مدت ۶ روز در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان به رقابت پرداختند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مونا نبیلی نایب رئیس شورای داوران فدراسیون کاراته در حاشیه این رقابت‌ها اظهار داشت: برای مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته برای مسابقات آسیایی فیلیپین و جهانی ایتالیا میهمان استان همدان هستیم و مسابقات در سطح بالایی ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: 120 داور از استانهای کشور با بالاترین درجات جهانی، آسیایی و کشوری در این مسابقات حضور دارند.

قهرمانان سه وزن نخست کاراته دختران زیر 21 سال کشور (رده سنی امید) با برگزاری یک دوره مسابقه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی همدان معرفی شدند.

در این پیکارها 2 هزار و 300 کاراته‌کا به مدت 6 روز در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، زیر 21 سال و بزرگسالان تا ششم اردیبهشت ماه جاری رقابت داشتند.

 

.

 

شروع این مسابقات در رده سنی زیر 21 سال دختران در سه وزن 61-، 68- و 68+ کیلوگرم آغاز شد که نتایج نهایی اعلام شد:

وزن 61- کیلوگرم
طلا: مهرنگار احمدی از استان کرمان
نقره: مرجان ملک پور از استان تهران
برنز: زهرا علیزاده از استان تهران
برنز: فاطمه اصل زارع از استان تهران

وزن 68- کیلوگرم
طلا: هانا حسین پور از استان مازندران
نقره: . فاطمه بداق از استان لرستان
برنز: ریحانه عزیزی از استان فارس
برنز: الینا صفاجو از استان سمنان

وزن 68+ کیلوگرم
طلا: آتنا محبوب بشری از استان گیلان
نقره: حنانه صالحی از استان مازندران
برنز: زهرا رحیم پور از استان تهران
برنز: بهار آقازاده از استان تهران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • رقابت ۲۳۰۰ دختر کاراته‌کا در همدان+فیلم
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند