Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:47:48 GMT

اهدا کنندگان خون مازندران تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۰۸۹۸

اهدا کنندگان خون مازندران تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار ایرنا، اهمیت اهدا خون در مازندران همواره نسبت به دیگر استان های کشور از حساسیت بیشتری برخوردار است چراکه علاوه بر این که انتقال خون مازندران تامین کننده نیاز خونی  ۵۰ مرکز درمانی است و  همچنین استان معین تهران پایتخت کشور نیز است ،مسوولیت فراهم کردن خون حدود ۱۴ هزار بیمار خاص به ویژه چهار هزار بیمار تالاسمی را که ۴۰ درصد مصرف کنندگان خون استان هستند ، بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز جهای اهدای خون به مناسبت تولد پروفسور "لنداشتاینر" کاشف گروه های خون و برنده جایزه  نوبل از سال۲۰۰۴میلادی (۱۳۸۳) ژوئن به عنوان روز جهانی اهداکنندگان نامگذاری  شده است و سازمان بهداشت جهانی هرساله یک موضوع  و شعار برای برگزاری کمپین های متخلف گرامیداشت روز جهانی اهدای خون، پیشنهاد می دهد.  

هدف ازبرگزاری کمپین های گرامیداشت این روز در جهان، بزرگداشت اهداکنندگان خون، ترویج اهدای خون سالم، حمایت از اهدای خون کاملا داوطلبانه و بدون چشمداشت است، شعار امسال سازمان بهداشت جهانی در روز جهانی اهدای خون" اهدای خون نشانه ای ازهمبستگی، برای نجات جان بیماران به ما بپیوندید" است.

علی اکبر دهقان یکی از اعضای انجمن تالاسمی مازندران در این مراسم که خود از بیماران تالاسمی و دریافت کنندن دائمی خون است، به نمایندگی از تمامی بیماران تالاسمی با خضوع ، سر تعظیم و ارادت را مقابل اهدا کنندگان خون مازندران فرود آورد و گفت: امروز به رغم این که نوبت خونگیری داشتم فقط به احترام اهدا کنندگان به این مراسم آمدم تا مستقیم به نمایندگی از همه بیماران تالاسمی از شما تشکر و سپاسگزاری کنم.

وی با اظهار این که دریافت کنندگان خون امید و زندگی را از شما اهدا کنندگان می گیرند، افزود: در حالی که بیماران تالاسمی از مسوولان بابت تامین داروهای ضد آهن ناامید و با چالش های متعدد تامین و خرید مواجه هستند، اما شما اهدا کنندگان بدون هیچ گونه منتی همواره درمراکز انتقال خون حضور دائمی دارید و به ما زندگی می بخشید.

این بیمار تالاسمی مازندران  تصریح کرد: از شما اهدا کنندگان خون که طی دو سال شرایط سخت کرونایی و صد البته خطرناک به لحاظ تهدیدات سلامت ما را فراموش نکردید و با اهدا خون امید و زندگی را در بین بیماران خاص جاری ساختید ،قدردانی می کنم.

ارسال ۵۸۰ واحد خون از مازندران به تهران  

سرپرست اداره کل انتقال خون استان مازندران در این مراسم از همراهی و همدلی شهروندان مازندرانی در تامین خون سالم بیماران در طول سال تشکر و قدردانی کرد و گفت: با توجه به نیاز همیشگی و روزانه بیماران به خون و فرآورده های خون ،امیدواریم اهدای خون جزو برنامه های زندگی  مردم استان قرار بگیرد و شاهد حضور پررنگ تر و مستمر مردم در پایگاه های انتقال خون باشیم.

دکتر عبدالله محمدی فیروزجایی با بیان این که به دلیل وجود جمعیت شناور ،۵۰ مرکز درمانی به خصوص مراکز جراحی قلب باز  و حدود ۱۴ هزار بیمار خاص و سرطانی ، اهدا خون در مازندران باید بیش از پیش گسترش بیابد، افزود: با همت و همکاری مردم علوی تبار مازندران در سال جاری علاوه بر افزایش ذخیره خونی به ۹ تا ۱۰ روز ، حدود ۵۸۰ واحد خون نیز به تهران ارسال شده است.

وی شاخص اهدا خون در مازندران را به ازای هر یکهزار نفر ۳۸نفر اعلام کرد و گفت : اگر چه این آمار نسبت به استاندارد جهان که ۲۰ نفر در هر یکهزار نفر است ، حدود ۲برابر است ، اما اگر مشارکت زنان استان را بیشتر داشته باشیم، به طور یقین پیشتاز کشور خواهیم بود.

محمدی فیروزجایی متوسط نیاز خون سالانه در مازندران را ۱۳۰ تا ۱۳۵هزار واحد اعلام کرد و بیان داشت: امروز به همه گروه های خونی نیاز داریم تا شرایط ذخیره خونی و فرآورده های آن را پایدار و دائمی کنیم.

برچسب‌ها ساری مراسم تجلیل روز اهدای خون مازندران سازمان انتقال خون ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری مراسم تجلیل روز اهدای خون ساری مراسم تجلیل روز اهدای خون مازندران سازمان انتقال خون ایران بیماران تالاسمی خون مازندران اهدا کنندگان کنندگان خون انتقال خون اهدای خون اهدا خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دادستان فسا گفت:جشن گلریزان در حمایت از معلولان مرکز نگهداری امیرالمومنین فسا برگزار  و به همت خیران فسایی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به این مرکز اهدا شد.

هوشمندی افزود: یک خیر فسایی، قطعه زمینی به این مرکز اهدا کرده است که به زودی با همکاری خیران و شهرداری این شهرستان ساخت آن آغاز می‌شود.

در این مرکز شبانه روزی، ۴۰ معلول ذهنی پسر بالای ۱۴ سال نگهدای می‌شوند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • فیلم/شمسایی قهرمانی آسیا را به «شهید غیرت» اهدا کرد
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی