Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که خدمه هواپیما مقصر مرگ غم‌انگیز افغان‌ها در جریان عملیات پرآشوب خروج از افغانستان در سال گذشته نبوده‌اند و عملکردشان مناسب بوده است؛ زمانی که تعدادی شهروند افغان مستاصل از یک هواپیمای نظامی در حال پرواز آویزان شده بودند و همه آنها یا بر اثر سقوط و یا گیر کردن در بین چرخ‌های هواپیما کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آن استفانک، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: نتیجه تحقیقات درباره مرگ غم‌انگیز این افغان‌ها مشخص کرد که تصمیم خدمه این هواپیما در بلند شدن سریع از روی باند فرود هنگامی که با وضعیت امنیتی وخیم بی‌سابقه‌ای مواجه شده بودند، کاملا درست و منطقی بوده است.

تصاویر و گزارش‌های منتشر شده از آن روز نشان می‌دهد که افغان‌هایی که در فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای کابل ازدحام کرده بودند، وحشت‌زده تنها تلاش می‌کردند که از افغانستان که تحت کنترل طالبان درآمده بود، فرار کنند.  

این هواپیمای ترابری سی-۱۴ در حالی که روی باند پرواز قرار داشت توسط افغان‌ها محاصره شده بود و به گفته مقامات ارتش، خدمه این هواپیما نگران بودند که هواپیما در بین این جمعیت گرفتار شود و به همین خاطر تصمیم گرفتند تا فورا هواپیما را به پرواز درآورند.  

هنگامی که این هواپیما در قطر فرود آمد، بقایای انسانی از بین چرخ‌های هواپیما کشف شد.

استفانک گفت: این یک رویداد غم‌انگیز بود و همدردی خودمان را با خانواده‌های این افراد ابراز می‌کنیم. دفتر تحقیقات ویژه نیروی هوایی آمریکا این رویداد را بررسی کرده و سپس پرونده را به مقامات قطری محول کرد که از انجام تحقیقات بیشتر امتناع کردند. توانایی پرواز و قدرت تصمیم‌گیری سریع خدمه این هواپیما باعث شد تا جان خدمه و هواپیمایشان تضمین شود. این خدمه پرواز پس از سپری کردن دوره درمان به خاطر این تجربه بی‌سابقه، مجددا بر سر کار خود بازگشتند.

هنوز تعداد دقیق کشته‌شدگان این واقعه مشخص نیست.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: هواپیمای آمریکایی فرودگاه کابل افغانستان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پرواز هواپیمای شرکت آتا از مشهد به تهران، دقایقی پس از پرواز به دلیل نقص فنی به فرودگاه مشهد بازگشت.

به گزارش مشرق، حسن جعفری افزود: پرواز شماره ۵۶۲۰ شرکت هواپیمایی آتا به تهران، ساعت ٢٣ و ۴٠ دقیقه فرودگاه مشهد را به مقصد تهران ترک کرده بود.

وی اضافه کرد: این پرواز به علت نقص فنی با تصمیم خلبان و با رعایت مسائل ایمنی و استاندارد پرواز، به مشهد بازگشت و به سلامت بر زمین نشست.

جعفری افزود: این پرواز با ۲۷۴ دقیقه تاخیر در ساعت سه و ٣۴ دقیقه بامداد امروز انجام شد.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتاری پس از فرودگاه مهرآباد تهران، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • لغو پرواز مشهد تهران / علت چه بود؟
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود