Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ایجاد شهرک صنعتی دارویی در استان فارس اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ هکتار زمین از طرف استانداری برای این منظور اختصاص داده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدجواد راعی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به ایجاد شهرک صنعتی دارویی در استان فارس اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از موارد مهمی که در استان برای فعالیت بیشتر فعالان دارویی و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این حوزه در حال پیگیری است، ایجاد شهرک دارویی در شهرک صنعتی است که زیرساخت‌های آن در بیضا فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه 200 هکتار زمین از طرف استانداری برای این منظور اختصاص داده شده است، گفت: زیرساخت‌های لازم و توسعه راه‌ها باید انجام شود تا بعد از سالیان سال در منطقه فارس شهرک صنعتی دارویی را به صورت کامل داشته باشیم و از نظر تولید دارو نیز بتوانیم ورود کنیم. 

راعی با بیان اینکه با توجه به اهتمام استاندار فارس به ایجاد این شهرک صنعتی  روند راه‌اندازی آن پیشرفت بهتری داشته است، افزود: توسعه و تعمیم دیگر فازهای دارویی این شهرک نیز مدنظر است و در گذشته مسیرهای ارتباطی شهرک مشکل داشت اما با ساخت آزادراه مسیرهای ارتباطی آن درست می‌شود. 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به عزم جدی دولت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ویژه کالاهای سلامت‌محور بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به جد پیگیر این مسئله بوده و اقداماتی انجام داده است. 

کشف 65 میلیارد تومان کالای قاچاق در حوزه سلامت 

وی با بیان اینکه در مرحله نخست مبارزه با قاچاق حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و مکمل‌ها پس از آن مواد آرایشی و بهداشتی انجام می‌گیرد، عنوان کرد: در 6 ماه گذشته 65 میلیارد تومان کالاهای سلامت محور در حوزه دارو، تجهیزات و مکمل‌ها غذایی، مواد آرایشی و بهداشتی کشف شده است. 

راعی تصریح کرد: یکی از مواردی که در این راستا در چارت جدید ایجاد شده واحد  مستقل مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور است که زیر نظر این معاونت تشکیل و فعالیت‌ها در حوزه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور منسجم‌تر شده است 

وی با اشاره به برخی از مناطق شهر شیراز که فعالیت شناخته شده‌ای در حوزه قاچاق دارند، افزود: در خیابان انوری بسیاری از مغازه‌ها مجوز عرضه کالاهای سلامت محور را ندارد و برخی نیز از اساس فاقد پروانه کسب هستند که مهلت یک هفته‌ای به اتاق اصناف داده شد تا درباره واحدهای صنفی که اصلا مجوز ندارند اقدام به تعطیلی کنند و به آنها که پروانه فعالیت دارند اما اجازه ورود به عرضه کالاهای سلامت‌محور ندارند هشدار داده شود. 

ورود پلیس فتا به تبلیغات فضای مجازی در زمینه مکمل‌ها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بسیاری از کشفیات به ویژه مکمل‌ها در فضای مجازی زمینه خرید و فروشش ایجاد می‌شود، گفت: فعالیت خرازی‌ها، سوپرمارکت‌ها و باشگاه‌های ورزشی به صورت کامل رصد می‌شود و  در فضای مجازی نیز به صورت عملیاتی پلیس فتا ورود می‌کند. 

راعی تاکید کرد: محل عرضه مکمل‌های ورزشی فقط داروخانه‌ها است که تنوع خوبی هم دارند به دلیل اینکه نظارت بر داروخانه‌ها به شدت زیاد است و موارد محدودی هست که داروخانه اقدام به کالای قاچاق کند بنابراین مردم اگر قرار است خریدی انجام دهند حتما از طریق داروخانه باشد. 

شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های قاچاق سلامت

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کبدی کلیوی و دیگر موارد به دلیل مصرف فرآورده‌های غیرمجاز است که مردم باید نسبت به آنها آگاه باشند، افزود: از دادگستری درخواست یک شعبه ویژه قاچاق کالاهای سلامت محور دادیم که می‌تواند کمک کند تا آرای صادره و مجازات برای مجرمین بازدارنده باشد. 

عین‌اللهی: تأمین دارو با ارز 4200تومانی ادامه خواهد داشتمشکلی در تامین برق صنایع دارویی وجود ندارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان فارس با اشاره به راه‌اندازی نخستین نانوایی سنگک مخصوص بیماران سلیاک عنوان کرد: این نانوایی در ورودی صدرا راه‌اندازی شده است و اگر موفقیت آمیز باشد در مرکز شیراز هم قابل پیگیری است، این بیماران باید از آرد بدون گلوتن استفاده کنند که تهیه نان برای این افراد خیلی سخت بوده است. 

کمبود داروی آهن‌زدا برای بیماران تالاسمی 

راعی درباره کمبود داروی آهن زدای بیماران تالاسمی نیز تصریح کرد: بناست که فرآورده‌های خوراکی جایگزین تزریقی برای آهن‌زدایی بیماران تالاسمی شود و قبول داریم که مشکل دارند چون یکی از برندهای تزریقی موجود است ولی با همه بیماران سازگار نیست و تعدادش نیز پاسخگو نیست. 

وی با بیان اینکه خط تولید فرآورده خوراکی اگر راه‌اندازی شود خیلی می‌تواند کمک کننده باشد، افزود:  قول دادند که این خط فرآورده‌های خوراکی تا یکی دوماه آینده راه‌اندازی شود و اسم فرآورده‌های خوراکی داروی جد نیو است. 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در استان فارس 1670 نفر بیمار تالاسمی وجود دارد، بیان کرد: تعداد بیماران در استان فارس نسبت به کشور بالا است که باید نگاه ویژه‌ای در کمبودها به ویژه کمبود دارو  به این افراد شود. 

انتهای پیام/424 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز کالاهای سلامت محور شهرک صنعتی دارویی مبارزه با قاچاق استان فارس ایجاد شهرک راه اندازی مکمل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت و ضرورت تلاش برای توسعه اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در کمیته استانی بهداشت، تغذیه و ایمنی که با همراهی مسئولان بهداشت سازمان آموزش و پرورش فارس برگزار شد، تلاش برای تامین سلامت دانش‌آموزان را یک ضرورت خواند که در این زمینه والدین و معلمان، نقش بسیار مهمی دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری، نیز مواردی مطرح کرد و راهکارهایی در خصوص همکاری مشترک دو مجموعه در این زمینه ارائه داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، ضمن بیان توضیحاتی درباره وظایف مشترک مجموعه سلامت با سازمان آموزش و پرورش، از مسئولان مدارس خواست تا در این راستا با مجموعه سلامت همکاری بیشتری داشته و بر مصرف مکمل‌های توزیع شده در مدارس نظارت کنند.

عباس رضائیان‌زاده ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش‌های سلامت‌محور مسئولان آموزش و پرورش استان در مدارس، مطالبی درباره پیگیری برای مشارکت خیرین تامین سلامت فارس در تامین مکمل در مدارس؛ مدیریت سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد؛ اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف بهداشت دهان و دندان؛ پایش و غربالگری سلامت دانش‌آموزان و تلاش برای اجرای قوانین جوانی جمعیت و فرزندآوری عنوان کرد.

محمدرضا کریمی، معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش مجموعه سلامت استان و سازمان آموزش و پرورش در راستای سلامت دانش‌آموزان درباره موضوعاتی نظیر چاقی و لاغری دانش‌آموزان؛ عوارض کم تحرکی و تغذیه نامناسب دانش‌آموزان؛ اجرای برنامه بهبود تغذیه و توزیع مکمل یاری آهن و ویتامین D در مدارس؛ ثبت مشخصات دانش‌آموزان در سامانه «سیب» در زمینه دریافت مکمل یاری و چالش‌های تأمین اعتبارات مالی برای تأمین مکمل دانش‌آموزان در مدارس، مطالبی عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • از دستگیری عامل تیراندازی در خفر تا کشف ۱۶ هزر لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد