Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مصطفی هاشمی در بازدید از شهرک‌های صنعتی سنگ سردار شهید قاسم سلیمانی نی ریز، غدیرگه و ناحیه صنعتی ده فاضل نی ریز گفت: ظرفیت واگذاری زمین در شهرک صنعتی سنگ به مرحله پایانی رسیده ودر ناحیه صنعتی ده فاضل نیز بخش زیادی از اراضی آن واگذار شده، بنابراین امسال طرح توسعه ناحیه صنعتی ده فاضل و فعال سازی شهرک صنعتی غدیرگه در دستور کار قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: شهرک صنعتی سنگ دارای ۱۸۶ هکتار مساحت و ناحیه صنعتی ده فاضل نیز ۴۶ هکتارمساحت است که کار واگذاری در آن‌ها درحال انجام است و در این دو شهرک صنعتی واحد‌های تولیدی نیز مستقرشده اندو در حال پیگیری برای طرح‌های توسعه هستیم تا پاسخگوی نیاز متقاضیان جدید باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: شهرک صنعتی غدیرگه (نی ریز ۱) نیز با ۱۲۰ هکتار نیز با مشکل کاهش رده زیست محیطی روبرو است.

او گفت: رده پایین زیست محیطی این شهرک صنعتی، باعث شده طیف محدودی از صنایع قابلیت استقرار را داشته باشند و در این سال‌ها سرمایه گذاران موفق به سرمایه گذاری نشده اند که بنا داریم با همکاری با اداره محیط زیست رده بندی و با لحاظ شرایط زیست محیطی، زون‌هایی از این شهرک صنعتی را که قابلیت ارتقای رده بندی داشته باشند را اصلاح کنیم و در صورت رفع این مشکل، شاهد جذب سرمایه گذار و رونق این شهرک صنعتی خواهیم بود.

هاشمی  گفت: این شهرک صنعتی دارای مزیت‌هایی نظیر دارا بودن شبکه برق اختصاصی است که می‌تواند ظرفیت مناسبی را برای صنایعی نظیر مولد مقیاس کوچک برق یا انرزی‌های خورشیدی برای تبادل انرژی تولیدی فراهم کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: متناسب با حضور متقاضیان، طرح‌های تکمیل زیرساختی در این شهرک صنعتی اجرا می‌شود تا شهرک صنعتی غدیرگه آماده جذب سرمایه گذارشود.

هاشمی به لزوم حمایت‌ها از صنایع فراوری سنگ در شهرک صنعتی سنگ سردار شهید قاسم سلیمانی نی ریز اشاره و گفت: در قالب تور‌های صنعتی و نمایشگاهی داخلی و خارجی و نیز خدمات حمایتی صنایع کوچک نظیر برگزاری دوره‌های آموزشی و صدور ضمانت نامه تا سقف ۵۰ میلیارد ریال توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از واحد‌ها حمایت می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در شهرک صنعتی سنگ نی ریز زیرساخت‌ها و امکانات زیربنایی مورد نیاز صنعتگران وجود دارد و با اجرای برنامه توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها این شهرک صنعتی در وضعیت مناسب زیرساختی قرار خواهد گرفت.

او همچنین از آمادگی این شرکت برای راه اندازی نواحی صنعتی در سایر نقاط مستعد شهرستان نی ریز خبرداد و گفت: به شرط تامین آب وحفظ الزامات زیست محیطی نظیر رعایت فاصله تا اماکن جمعیتی و دامداری‌ها، آمادگی داریم مراحل امکان سنجی و ایجاد نواحی جدید صنعتی را انجام دهیم و در این زمینه در بخش‌های قطرویه و مشکان نیز مطالعات امکان سنجی انجام شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این برنامه‌ها جلساتی با هیات مدیره‌های شرکت‌های خدماتی شهرک صنعتی سنگ و ناحیه صنعتی ده فاضل برگزار و به بررسی مسائل و مشکلات این شهرک‌ها پرداخت.

هاشمی همچنین از تعدادی واحد سنگبری در شهرک صنعتی سنگ و نیز واحد تولید سبد میوه در ناحیه صنعتی ده فاضل بازدید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انعقاد قرارداد سرمایه گذار شهرک ها و نواحی صنعتی فارس شرکت شهرک های صنعتی فارس شهرک صنعتی سنگ شهرک صنعتی زیست محیطی نی ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله

استاندار ایلام از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و گفت: حفر این تعداد چاه در اشتغال‌زایی و توسعه و رونق اقتصادی استان موثر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار با جمعی از کارگران و کارفرمایان با اشاره به نقش مهم کارگران در اقتصاد کشور، اظهار کرد: دستان پرتوان کارگران موجب گردش چرخ‌های اقتصاد کشور می‌شود بنابراین کار کردن ارزش بالایی دارد و کارگر باید احساس غرور کند.

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب کارگران از تحصیلات عالیه برخوردار هستند، ادامه داد: حدود ۴۰ درصد جمعیت کشور را جامعه کارگری تشکیل می‌دهد، نقش کارگران در راستای دوام و بقای هر نظامی برجسته است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه قبل از انقلاب کارگران با تحصن، نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند، اضافه کرد: کارگران در سیاست نقشی تعیین کننده دارند و در نظام‌های سیاسی دنیا همواره بخش اعظمی از سیاست‌های کشور متأثر از نگاه و رویکرد کارگران است.

بهرام‌نیا تاکید کرد: برای ارتقا معیشت و بهبود وضعیت کارگران نیاز به اصلاح قانون کار و کارگری و کارفرمایی داریم و امید می‌رود که در مجلس جدید به موضوع کار، کارگر و دفاع از حقوق کارگران بیشتر توجه شود.

وی تصریح کرد: به لطف کارگران، استان ایلام از نظر ثبت اشتغال در سال ۱۴۰۱ رتبه نخست و در سال ۱۴۰۲ رتبه سوم را کسب کرد.

استاندار ایلام افزود: استان ایلام در حوزه کشاورزی، گردشگری، معدن، صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها بالفعل شده است، با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، شاهد اشتغال‌زایی و توسعه استان خواهیم بود.

بهرام‌نیا با اشاره به واحدهای آماده افتتاح استان از جمله فولاد ایوان، کاغذ سنگی چرداول، پتروشیمی هلیلان و ان اجی ال دهلران، افزود: با بهره‌برداری از این واحدها زمینه اشتغال نیروهای زیادی فراهم می‌شود.

وی از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و افزود: قرارداد توسعه میدان نفتی آذر (چنگوله) برای حفر ۱۹ حلقه چاه منعقد شده که در اشتغال‌زایی، توسعه و رونق اقتصاد استان بسیار مؤثر است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مجوز پتروشیمی دره‌شهر صادر شده و به زودی کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: پتروشیمی هلیلان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پتروشیمی دهلران با ۵۲ درصد در حال اجرا است.

به گزارش ایمنا، پس از درخواست جامعه کارگری و کارفرمایی برای توجه ویژه به این قشر و انتصاب مشاور استاندار در امور کارگران، استاندار ایلام اعلام کرد مشاور استاندار در امور کارگران معرفی می‌شود.

کد خبر 748557

دیگر خبرها

  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • برداشته شدن سدهای صخره‌ای هتل صخره‌ای
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است