Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:29:21 GMT

هشت هزار و ۷۸۳ بوشهری خون اهدا کردند

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۱۲۱۵

هشت هزار و ۷۸۳ بوشهری خون اهدا کردند

علیرضا باستین روز سه شنبه به مناسبت ۲۴ خرداد (۱۴ ژوئن) روز جهانی اهدا کنندگان خون در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد به این ترتیب همهدرخواست‌ها و نیازهای بیمارستان‌ها تامین شده و در زمینه ذخیره خونی این استان در جایگاه خوبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: از این شمار ۶هزار و ۸۱۳ نفر اهدا کنندگان مستمر هستند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر بیان کرد: در این مدت میانگین مراجعه کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون در این استان روزانه ۱۵۰ نفر بوده است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر چهار پایگاه فعال انتقال خون در بوشهر، کنگان، دشتستان و گناوه وجود دارد و با تشکیل تیم‌های سیار با کمک دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تلاش می شود زمینه اهدای خون در سایر مناطق استان فراهم شود.

باستین اظهار کرد: اهدا خون صدقه جاریه و باقیات صالحات و از کارهای خیرخواهانه و انسان دوستانه است که با توجه به اهمیت و ضرورت باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر اعلام کرد: ۵۰۰ بیمار تالاسمی بوشهر به صورت هفتگی، ۲ هفته‌ای و سه هفته نیازمند تزریق خون هستند و بقیه نیاز بیمارستانی استان بوشهر برای خونریزی‌های ناشی از حوادث، سوانح جاده‌ای، اعمال جراحی و زایمان مصرف می‌شود.

باستین اظهار کرد: هر فردی که سالانه در دو نوبت اهدای خون داشته باشد، به عنوان اهداکننده مستمر شناخته می‌شود براین اساس استان بوشهر بیش از ۱۲هزار نفر اهدا کننده مستمر دارد.

وی با بیان اینکه مردها چهار بار و زنان سه بار امکان اهدا خون دارند ادامه داد: اضافه کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و ذخایر خونی استان بوشهر باید پیوسته بیش از نیاز بیمارستانی باشد تا در صورت ایجاد شرایط اورژانسی با مشکل مواجه نشویم.

باستین اضافه کرد: از آنجا که اهدا کنندگان خون بیشتر اصول خود مراقبتی مورد توجه قرار داده و رعایت می‌کنند، با توسعه و نهادینه شدن فرهنگ اهدای خون، سطح سلامت جسمی و روحی جامعه ارتقا می‌یابد.

وی گفت: افراد در گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال با وزن بالای پنجاه کیلوگرم‌ در صورت داشتن سلامتی می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

برچسب‌ها بوشهر سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون بوشهر سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون استان بوشهر انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۱۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده صبح دوشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی خلیج فارس بر روی ناو شهید منجزی در خلیج فارس اظهار کرد: ۱۰ اردیبهشت در تاریخ پرافتخار ایران روز بسیار مهم و ماندگاری است که یادآور رشادت و فداکاری ملت سرافراز ایران و فرار و شکست تاریخی اشغالگران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال سلطه جابرانه بر سواحل جنوبی کشور است.

وی در ارتباط با مستندات تاریخی نام خلیج فارس نیز گفت: در خصوص نام خلیج فارس، همچنان که اسناد معتبر تاریخی نشان می‌دهد و مورخان بزرگ نیز به این مهم صحه گذاشته‌اند، این منطقه از همان ابتدا و از گذشته با عنوان خلیج فارس مطرح بوده است، در حالی که امروزه برخی از کشورهای غربی و منطقه‌ای که حتی برخی از آنها سابقه تأسیس آنها به ۶۰ سال هم نمی‌رسد، تلاش می‌کنند تا یک نام جعلی که فاقد مستندات تاریخی است را برای خلیج فارس بکارگیری کنند که البته سازمان ملل و دیگر سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی همواره اذعان دارند که غیر از عنوان خلیج فارس نام دیگری را نمی‌شناسد.

استاندار بوشهر ابراز داشت: امروز ایران اسلامی قدرت اول و مطلق خلیج فارس است و با دوستی و برادری با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از این آبراه راهبردی مراقبت می‌کنند.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه در طول تاریخ هر بار دشمنان و متجاوزان قصد تعرض به منطقه را داشته‌اند در خلیج فارس با شکست مواجه شده‌اند افزود: دستگیری تفنگداران آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جزیره فارسی با فرماندهی سردار رزمجو و ذلت و خواری آنها در برابر دیدگان جهانیان، اقتدار کشور را به جهانیان نشان داد.

وی همچنین با بیان اینکه عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه صهیونیست‌ها، اقتدار و قدرتمندی نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب را به جهانیان نشان داد تصریح کرد: اگر دشمنان در محدوده خلیج فارس، دست از پا خطا کنند، روزگار سخت و تاریکی برایشان رقم می‌خورد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: همایش روز ملی خلیج فارس با کیفیت مطلوبی برگزار شده و انتظار می‌رود در انعکاس و اطلاع‌رسانی این برنامه و نام بزرگ خلیج فارس، رسانه‌ها اهتمام ورزند.

محمدی‌زاده با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم اظهار داشت: اهالی رسانه و هنرمندان، نسبت به انعکاس داخلی و خارجی این روز بزرگ اهتمام ورزند تا جهانیان با عظمت خلیج همیشه فارس آشنا شوند.

وی افزود: یاد و خاطره مجاهدان رشید میهن در مبارزه با استعمارگران انگلیسی و پرتغالی و آمریکایی را گرامی می‌داریم و امیدوارم همواره شاهد موفقیت و سربلندی ایران عزیز و خلیج فارس باشیم.

استاندار بوشهر به سابقه مبارزاتی استان بوشهر اشاره و خاطر نشان کرد: بوشهر در طول پنج قرن با استعمارگران جنگیده و نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است.

کد خبر 6091979

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی