Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه شنبه نشست هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی لرستان با حضور دکتر عباس شیراوژن معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت برگزار شد.

عباس شیراوژن معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در این نشست اظهار داشت: بحث فرهنگی صرفاً مناسک مذهبی و عبادت نیست زیرا فرهنگ فراتر از آن است و باورها و اعتقادات مردمی را در بر می‌گیرد و به نوعی همه در آن نقش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امر فرهنگی در دانشگاه‌ها، اصلاً نباید متمرکز باشد و همه همکاران دانشگاهی در هر رده و جایگاهی که هستند؛ می‌توانند در بحث فرهنگ سازی جامعه دخیل باشند.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت در این نشست بیان داشت: اساتید دانشگاه نیز به طور ویژه ای نقش بسیار مهم و مؤثری در ایجاد فرهنگ سازی دارند؛ لذا اساتید محترم با حفظ کرامت انسانی، بایستی اهتمام ویژه ای به بحث آموزش و تربیت دانشجویان خود داشته باشند.

شیراوژن افزود: زحمات زیادی در عرصه آموزش، تربیت دانشجو و بحث بهداشت و درمان، در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اتفاق افتاده و توجه به کرامت انسانی در این عرصه برای ما مهم خواهد بود زیرا در بلند مدت می‌توان نتیجه آن را دید و اگر در ارائه خدمات سلامت کم کاری شود یا کوتاهی‌هایی رخ بدهد؛ کل زحمات مجموعه زیر سوال می‌رود.

وی ارائه خدمات فوری اورژانسی، کوتاه مدت (پیشگیری و بهداشت) و بلند مدت (آموزش و تربیت دانشجو) را سه بخش مهم یا نکاتی دانست که برای تضمین سلامت مردم در یک جامعه مؤثر بوده و تولید علم و تولید محصولات دانش بنیان نیز نتیجه همین بحث آموزش و تربیت نیروی انسانی در دانشگاه‌ها است.

کد خبر 5514199

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس شیراوژن وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خرم آباد بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا جهرم امام رضا ع دهه کرامت میلاد امام رضا ع آمار کرونا خراسان رضوی اردبیل بیرجند مشهد ایلام آموزش و تربیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا آقابابایی در مراسم بزرگداشت مقام شامخ معلم که در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شد ضمن تبریک روز معلم به همه اساتید دانشگاه و معلمین سراسر کشور و با تقدیر و تشکر از تلاش اساتید در طول یک سال گذشته اظهار کرد: مدرسان در تربیت مؤثر و کارآمد مدیران راهبردی می‌توانند مؤثر باشند.

وی با اشاره به آیات قرآنی بیان داشت: اولین معلم و تربیت کننده انسان، خداوند تبارک و تعالی بوده و سپس پیامبران الهی و ائمه اطهار صلوات الله علیهم این وظیفه را به عهده داشته‌اند.

آقابابائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی در تربیت و تعلیم افراد ماهر و کارآفرین عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی ما ایجاد مهارت و کمک به شعار سال در استان و تربیت افراد ماهر که بتوانند برای جهش تولید و رفع بیکاری مؤثر واقع شوند می‌باشد.

وی برنامه‌های دانشگاه در سال جاری را تشریح و مهمترین برنامه‌های سال جاری را تضمین اشتغال برای پذیرفته شدگان برخی از دوره‌ها، نظارت هوشمند و بازنگری برنامه‌های درسی اعلام کرد.

در پایان این مراسم از اساتید تقدیر شد.

کد خبر 6096781

دیگر خبرها

  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • درخواست ویژه مقام ارشد نظامی از اساتید ارتش
  • اساتید و معلمان بهترین راهنما و الگوی جامعه
  • نگاه به آینده باید در تربیت و آموزش ارتش وجود داشته باشد
  • دریادار سیاری: اگر نگاه به آینده نباشد، آموزش دچار روزمرگی می‌شود
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی
  • فرهنگ مقاومت در نسل آینده آمریکا تأثیر گذاشته است