Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جواد راعی گفت: با توجه به لزوم تامین هر چه سریعتر دارو‌های مورد نیاز در استان فارس اکنون در حال تامین زیر ساخت‌های لازم شهرک صنعتی دارویی از جمله برق، گاز، آبرسانی و توسعه راه‌ها هستیم تا تولید دارو در استان فارس را رونق دهیم.

او گفت: در فاز اول این پروژه به دنبال تامین دارو‌های مورد نیاز افراد و در فاز‌های بعدی به دنبال اختصاص بخش ویژه برای تامین گیاهان دارویی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راعی گفت: در خصوص مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی شیراز برنامه ویژه‌ای دارد و در ۶ ماه گذشته در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و مکمل‌ها به ارزش ۶۵ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ضبط شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عزم جدی دولت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ویژه کالا‌های سلامت‌محور اشاره و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به جد پیگیر این مسئله بوده و اقداماتی انجام داده است.

او گفت: در مرحله نخست مبارزه با قاچاق حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و مکمل‌ها پس از آن مواد آرایشی و بهداشتی انجام می‌گیرد که در ۶ ماه گذشته ۶۵ میلیارد تومان کالا‌های سلامت محور در حوزه دارو، تجهیزات و مکمل‌ها غذایی، مواد آرایشی و بهداشتی کشف شده است.

راعی گفت: یکی از مواردی که در این راستا در چارت جدید ایجاد شده واحد مستقل مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور است که زیر نظر این معاونت تشکیل و فعالیت‌ها در حوزه مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت‌محور منسجم‌تر شده است

او به برخی از مناطق شهر شیراز که فعالیت شناخته شده‌ای در حوزه قاچاق دارند اشاره و گفت: در خیابان انوری بسیاری از مغازه‌ها مجوز عرضه کالا‌های سلامت محور را ندارد و برخی نیز از اساس فاقد پروانه کسب هستند که مهلت یک هفته‌ای به اتاق اصناف داده شد تا درباره واحد‌های صنفی که اصلا مجوز ندارند اقدام به تعطیلی کنند و به آن‌ها که پروانه فعالیت دارند، اما اجازه ورود به عرضه کالا‌های سلامت‌محور ندارند هشدار داده شود.

ورود پلیس فتا به تبلیغات فضای مجازی در زمینه مکمل‌ها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بسیاری از کشفیات به ویژه مکمل‌ها در فضای مجازی زمینه خرید و فروشش ایجاد می‌شود، فعالیت خرازی‌ها، سوپرمارکت‌ها و باشگاه‌های ورزشی به صورت کامل رصد می‌شود و در فضای مجازی نیز به صورت عملیاتی پلیس فتا ورود می‌کند.

راعی گفت: محل عرضه مکمل‌های ورزشی فقط داروخانه‌ها است که تنوع خوبی هم دارند به دلیل اینکه نظارت بر داروخانه‌ها به شدت زیاد است و موارد محدودی هست که داروخانه اقدام به کالای قاچاق کند بنابراین مردم اگر قرار است خریدی انجام دهند حتما از طریق داروخانه باشد.

شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های قاچاق سلامت

او گفت: بسیاری از مشکلات کبدی کلیوی و دیگر موارد به دلیل مصرف فرآورده‌های غیرمجاز است که مردم باید نسبت به آن‌ها آگاه باشند.

او همچنین از دادگستری خواست یک شعبه ویژه قاچاق کالا‌های سلامت محور دادیم که می‌تواند کمک کند تا آرای صادره و مجازات برای مجرمین بازدارنده باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان فارس به راه‌اندازی نخستین نانوایی سنگک مخصوص بیماران سلیاک اشاره و گفت: این نانوایی در ورودی صدرا راه‌اندازی شده است و اگر موفقیت آمیز باشد در مرکز شیراز هم قابل پیگیری است، این بیماران باید از آرد بدون گلوتن استفاده کنند که تهیه نان برای این افراد خیلی سخت بوده است.

کمبود داروی آهن‌زدا برای بیماران تالاسمی

راعی درباره کمبود داروی آهن زدای بیماران تالاسمی نیز گفت: بناست که فرآورده‌های خوراکی جایگزین تزریقی برای آهن‌زدایی بیماران تالاسمی شود و قبول داریم که مشکل دارند، چون یکی از برند‌های تزریقی موجود است، ولی با همه بیماران سازگار نیست و تعدادش نیز پاسخگو نیست.

او گفت: خط تولید فرآورده خوراکی اگر راه‌اندازی شود خیلی می‌تواند کمک کننده باشد، قول دادند که این خط فرآورده‌های خوراکی تا یکی دوماه آینده راه‌اندازی شود و اسم فرآورده‌های خوراکی داروی جد نیو است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در استان فارس ۱۶۷۰ نفر بیمار تالاسمی وجود دارد که  تعداد بیماران در استان فارس نسبت به کشور بالا است که باید نگاه ویژه‌ای در کمبود‌ها به ویژه کمبود دارو به این افراد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز معاون غذا و داروی دانشگاه معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قاچاق کالا های سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی شیراز مبارزه با قاچاق کالا استان فارس راه اندازی مکمل ها او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۱۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالای قاچاق در مروست

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ عباس رضایی گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی مروست حین کنترل محور مواصلاتی مروست به یزد به یکد ستگاه پراید سفید مشکوک و به راننده دستور ایست دادند و آن را متوقف کردند. 
 
سرهنگ رضایی افزود: در بازرسی از خودرو مقادیری نوشابه انرژی زا، انواع شکلات، انواع آبمیوه، آدامس و؛ که به صورت قاچاق حمل می‌شد، قاچاق کشف شد.
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان مروست تصریح کرد: در این خصوص ۲ متهم دستگیر شدند.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف کالای قاچاق در مروست
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود