Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی اوقات ما به دنبال زیباترین نقاط برای سفر هستیم. جاهایی رویایی که جذاب‌ترین مناظر ممکن یا سواحلی کم‌نظیر را در خود دارند و می‌توانند سفری به یاد ماندگار را برایمان ثبت کنند. کشورها و جزایر مختلفی در جنوب شرقی آسیا هستند که با چنین مناظری انتظار شما را می‌کشند اما این سه مقصد که به شما در ادامه معرفی می‌کنیم، تکه‌هایی از بهشت را روی زمین میزبانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تور بالی؛ اقامت در سرزمین خدایان

در تور بالی شما به یکی از زیباترین جزایر روی زمین خواهید رفت. یک سرزمین رویایی که همچون سیاره‌ای مجزا، تمام مؤلفه‌های یک مقصد گردشگری ایده‌آل را یک جا داشته و طبیعت آن بی‌نهایت زیباست. همین طبیعت شگفت انگیز و ویژگی‌های خاص دیگر است که بالی را به یکی از مقاصد بسیار پرطرفدار در جهان بدل کرده و باعث شده تا در اکثر مواقع سال، حداکثر ظرفیت جزیره برای جذب گردشگر پر باشد و سواحل آن مملو از توریست‌هایی بوده که تعطیلات خود را در آن‌جا سر می‌کنند.

بگذارید کمی از زیباترین نقاط بالی برایتان بگوییم. جدا از چندین ساحل محشر و توریستی که در آن‌ها می‌توانید به تفریحات آبی بپردازید، این ساحل نوسا پِنیدا است که زیبایی خیره‌کننده‌ای داشته و خیلی‌ها صخره‌ی کنار آن را شبیه به یک دایناسور بزرگ فرض می‌کنند. مزرعه بزرگ گل‌های همیشه بهار طلایی با نام بِساکیه شما را به دنیایی جذاب خواهد برد و دروازه معروف بهشت در کارانگاسِم نیز همیشه یکی از پرطرفدارترین لوکیشن‌های عکاسی در بالی به حساب می‌آید که البته مدتی را باید صف بمانید تا بتوانید در آن‌جا عکاسی کنید.

در سفر به بالی نباید از مزارع پلکانی برنج مخصوص جاتیلوی به سادگی بگذرید که در هنگام غروب و طلوع خورشید، منظره‌ای بی‌نهایت زیبا را برایتان به تصویر می‌کشد. جنگل‌های زیبا و دشت‌های سرسبز اوبود، منظره‌ی دریای ابرها که از بالای کوه قله کینتامانی می‌بینید، دریاچه مقدس دانائو براتان، آبشار غاری توکاد کپونگ، تاب مشهور بالی و خیلی نقاط زیبای دیگر در بالی هستند که هر کدام جذابیتی مضاعف به جزیره بخشیده‌اند. از طرفی دریاچه‌های زمردین و معابد چشم‌نواز بالی را نیز از یاد نبرید که گفتن از هر کدام آن‌ها، مقاله‌ای متفاوت می‌طلبد.

اما همان‌قدر که طبیعت، مزارع و معابد بالی زیبا هستند، هتل‌های جذاب و خاصی نیز در این جزیره ساخته شده است تا با اقامت در آن‌ها، حداکثر لذت را از سفر به بالی ببرید. یکی از زیباترینِ این اقامتگاه‌ها، آمانکیلا است که از جمله لاکچری‌ترین هتل‌های جزیره نیز به حساب می‌آید و منظره‌ای جذاب از دریا را پیش رو دارد. ریزورت فور سیزن در خلیج جیمباران یا ریزورت معرکه و خاص فور سیزن در سایانِ اوبود، از دیگر جاهایی هستند که زیبایی آن‌ها زبانزد است. البته هتل‌های خاصی هم در بالی هستند که در کم‌تر در دیگر مقاصد گردشگری می‌بینید. اقامتگاه‌های که شامل خانه‌های درختی یا چادرهای شیشه‌ای می‌شوند و در دل طبیعت قرار دارند.

البته همان‌طور که می‌دانید، سفر به بالی تنها مرور این زیبایی‌ها نیست و جاذبه‌های گردشگری بسیاری در این جزیره وجود دارد که به سراغشان بروید. از انجام تفریحات آبی مختلف در سواحل متفاوت گرفته تا حضور در پارک‌های آبی، طبیعت گردی و حتی سر زدن به موزه‌ها و گالری‌های هنری که خب، روزهای شما در طول سفر را تنوع می‌بخشد. بالی همچنین دارای چندین و چند مرکز خرید هم هست تا بتوانید هم برای خود از بهترین برندهای بین‌المللی خرید کنید و هم این که سوغات این جزیره را با خود به خانه ببرید.

تور تایلند؛ استراحت در سرزمین جادویی

تور تایلند شما را میهمان طبیعت زیبا، مردمانی خون‌گرم و انبوهی از تفریحات مختلف، می‌کند. دیدنی‌های این سرزمین جادویی آن‌قدر زیاد است که هر روزه مقالات مختلفی درباره گوشه گوشه‌ی تایلند منتشر شده و همیشه زیبایی‌های پنهانی وجود دارند که گردشگران در ماجراجویی‌های خود کشف و آن‌ها را به دیگران معرفی می‌کنند. تایلند کشوری بسیار متنوع بوده و مقاصد گردشگری آن تفاوت‌های بسیاری با هم می‌کنند.

مقاصد گردشگری بی‌نظیری در تایلند وجود دارند و هر کدام جذابیت منحصر به خود را دارند. یکی از زیباترین نقاط تایلند آبشار تی لو سو است که در او پانگ واقع شده و از جمله میراث جهانی یونسکو و محلی محافظت شده به حساب می‌آید. جزیره فی‌فی را نیز که همه می‌شناسند و با سواحل زیبا و منظره‌های شگفت‌انگیزش آشنایی دارند. اما یکی دیگر از شگفت‌انگیز‌ترین جاهای تایلند، دریاچه زمردین بوده که در نزدیکی فی‌فی و در خلیج مایا قرار دارد. منابع طبیعی زیادی در تایلند وجود دارند که می‌توان از آن‌ها به عنوان زیباترین نقاط تایلند اسم برد. پارک ملی ایروان، خائو نگون ناک، غار بزرگ تام لوت و مائه هونگ سون تنها انگشت شمار از صدها منابع طبیعی بسیار زیبا در تایلند هستند.

البته زیبایی‌های تایلند را تنها در جاذبه‌های طبیعی آن خلاصه نکنید، چون حتی جاهایی مثل بانکوک نیز زیبایی‌های خاص خود را دارند. در تور بانکوک شما می‌توانید به دیدن معبد وات فو بروید، از بازار شناور دیدن کنید یا معبد وات آرون را ببینید که هر کدام در نوع خود بی‌نظیر هستند. در واقع معابد خاص و منحصر به فرد، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تایلند به حساب می‌آیند. مثلا در چیانگ رای می‌توانید به دیدن معبد معروف سفید بروید یا در چیانگ مای معبد نقره‌ای را از نزدیک تماشا کنید. پایتخت باستانی این کشور به نام شوخوتای که خیلی‌ها آن را با نام آنگکور وات می‌شناسند نیز از جاهای دیدنی در تایلند به حساب می‌آید.

سفر به تایلند انبوهی از جاذبه‌های گردشگری را پیش پای شما می‌گذارد که تنها بازدید از مراکز ذکر شده بخشی از آن‌ها خواهند بود. در هر گوشه‌ای تایلند، تفریحی برای انجام وجود دارد. اگر به مقاصد ساحلی بروید، مطمئن باشید هر فعالیت‌ آبی که در سواحل به ذهنتان خطور کند را می‌توانید انجام دهید. همچنین این کشور، مملو از پارک‌های بازی و آبی خواهد بود، مخصوصا اگر به بانکوک بروید که چندین پارک عالی روباز و سرپوشیده انتظار شما را می‌کشند. مراکز خرید پر تعداد و مجلل از طرفی و بازارهای مختلفی شبانه و بزرگ، جاهایی هستند که به خوبی می‌توانند از عاشقان خرید میزبانی کنند و گالری‌های هنری و موزه‌های متعدد نیز، آن‌ها که سفری فرهنگی را می‌پسندند، راضی نگه خواهد داشت.

تایلند مجموعه‌ای بزرگ از هتل‌های مختلف در دسته‌بندی‌های متفاوت را داشته و تقریبا تمامی برندهای محبوب جهانی در آن‌جا حضور دارند. با توجه به تنوع بالای مقاصد و هتل‌ها در تایلند، پیشنهاد ما این است که به صفحه تور تایلند در آژانس آویسا تور رفته، مروری بر روی هتل‌ها و سفرهای این کشور داشته و در صورت نیاز، با کارشناسان این شرکت برای انتخاب سفری بهتر،مشورت کنید.

تور مالزی؛ مسافرت به سرزمین زیبایی‌ها

تور مالزی، سفر به سرزمینی است که طبیعت آن به زیباترین شکل ممکن نقاشی شده است. از جزایر و سواحل فوق‌العاده زیب تا جنگل‌های بارانی، دشت‌های سرسبز و قله‌هایی که مناظری را به شما نمایش می‌دهند که نفس را در سینه حبس می‌کند، مالزی هر چیزی که بخواهید را در خود دارد. بسیاری از سفرها به مالزی به مقصد کوالالامپور انجام می‌شود و خب با تمام جذابیت‌هایی که این پایتخت مدرن و باشکوه دارد، اما برای تجربه زیبایی‌های واقعی مالزی، باید به نقاط دیگر این کشور سفر کرد.

یکی از خاص‌ترین مقاصد گردشگری مالزی، مجمع‌الجزایر لنکاوی است که از زیباترین نقاط جنوب شرق آسیا به حساب می‌آید. این منطقه دارای سواحلی خیره کننده بوده و مناطق جنگلی، دریاچه‌ها و رودخانه‌های متعدد و آبشارهایی فوق‌العاده را در خود دارد. یکی دیگر از مقاصد جذاب در این زمینه، جزیره پولائو تیومان در پاهانگ است که به خاطر آب‌های کریستالی، سواحل زیبا و البته دنیای رنگارنگ زیر آبش معروف است و خیلی‌ها در طول سال برای داشتن تعطیلاتی متفاوت و آرامش بخش به آن‌جا سفر می‌کنند.

اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت از جزایر مالزی هستید، پیشنهاد می‌کنیم به جزیره پانگکور بروید. جزیره‌ای دنج و خاص که جنگل‌های بارانی آن تا لب ساحل کشیده شده و روی شن‌های نرم و رشون، سایه می‌اندازند. این جزیره به خاطر داشتن سواحلی مثل پاسیر باوگاک، خلیج مرجانی و خلیج زمردین، از زیباترین نقاط مالزی به حساب می‌آید. همچون هر کشور دیگری، مالزی نیز نقاط زیبای زیادی به غیر از سواحلش دارد. برای مثال شهر ملاکا حس و حالی خاص و محیط شهری بی‌نظیری داشته که با کانال‌های آبی و خانه‌های رنگارنگش شکل می‌گیرد. بلندی‌های کمرون نیز با باغ‌های چای بسیار بزرگ و دشت‌های سرسبز خود، یکی از مناظر چشم‌نواز مالزی را شکل می‌دهند. در مجموع به هر گوشه از مالزی که بروید، یک زیبایی منحصر به فرد پیدا خواهید کرد.

شرایط مالزی برای گردشگران بسیار شبیه به تایلند است. در این کشور نیز جاذبه‌های گردشگری زیادی همچون پارک‌های آبی و بازی و مراکز سرگرمی وجود دارد. محیط خانوادگی اکثر مقاصد گردشگری این کشور باعث شده، مالزی همیشه مقصدی ایده‌آل برای خانواده‌های ایرانی باشد و سفر به این کشور طرفداران بی‌شماری داشته باشد. اگر اهل خرید باشید، بهتر است به مقاصد اصلی این کشور مثل کوالالامپور، لنکاوی یا پنانگ سفر کنید که مراکز خرید بزرگ و لوکسی در خود دارند و بازارهای آن‌ها نیز همیشه به راه است. در مجموع تور مالزی را باید مجموعه‌ای از جاذبه‌های مختلف همچون قدم زدن در میان چندین بنای مهم در لیست میراث جهانی یونسکو، رفتن به پارک‌های ملی و منابع طبیعی و گشت و گذار در مراکز مدرن و جذاب و انجام تفریحات مختلف به حساب آورد.

منبع: فردا

کلیدواژه: تور تایلند زیباترین نقاط مقاصد گردشگری حساب می آید تور تایلند زیبایی ها تور مالزی هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۱۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان کشورمان در شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان و حافظان قرآن کریم اعلام شد.

در شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی علاوه بر دعوت از شرکت‌کننده رشته قرائت تحقیق که به صورت یک سنت هر ساله صورت می‌گرفت، امسال برای اولین بار از شرکت‌کننده رشته حفظ کل قرآن کریم نیز دعوت شد.

بر همین اساس در رشته قرائت تحقیق حمیدرضا نصیری و در رشته حفظ کل قرآن کریم محمدرضا زاهدی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی خواهند بود.

این دو قاری و حافظ قرآن کریم در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که سال گذشته در استان خراسان شمالی و شهر بجنورد برگزار شد، رتبه‌های دوم رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم را دریافت کردند

حمیدرضا نصیری، مهندس کامپیوتر در خانواده قرآنی متولد شد. در جلسات عمومی و سنتی قرآن این شهر حضور پیدا کرد و از همین طریق استعداد او در زمینه قرائت قرآن، مشخص شد. این قاری ممتاز کشورمان از محضر اساتید پیشکسوت قرآنی زنجان چون «محمود رنگرز» بهره برده است. اساتیدی همچون احمد ابوالقاسمی، محمدحسین سعیدیان و سیدمحسن موسوی‌بلده در این دوره بیشترین تأثیر را بر تلاوت این قاری ممتاز گذاشتند.

محمدرضا زاهدی علاوه بر شناخته شدن در زمینه حفظ قرآن کریم، به عنوان یک قاری نیز شناخته می‌شود. او متولد شهریورماه ۱۳۸۱ در تهران است سعید حاجیان، حافظ، قاری و مدرس قرآن کریم یکی از اصلی‌ترین استادان محمدرضا زاهدی در دوران یادگیری قرآن کریم بوده است. او سال ۱۳۹۷ در حالی که ۱۶ سال سن بیشتر نداشت در بیست‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی در امارات در بخش حفظ حضور یافت و در پایان موفق به کسب رتبه خاصی نشد. شاید بهترین رتبه این حافظ کل قرآن همان رتبه دوم مسابقات سراسری قرآن کشورمان در سال ۱۴۰۲ و در چهل و ششمین دوره باشد.

یادآور می‌شود مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در دو مرحله مقدماتی (مجازی) و نهایی (حضوری) برگزار می‌شود، سبکی که ایران طی سال‌های اخیر مبدع آن بوده است. این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.

آخرین قاری ایرانی که حائز رتبه نخست این مسابقات شده، حامد علیزاده در سال ۱۳۹۶ بود. قاریان ایرانی علاوه بر دریافت چندین رتبه نخست، صاحب چندین رتبه دوم، سوم و چهارم در کهن‌ترین مسابقات بین‌المللی قرآن جهان اسلام شده‌اند. سال گذشته و در شصت و سومین دوره این مسابقات علیرضا بیژنی که همراه با امین پویا به عنوان استاد راهنما عازم این مسابقات شده بود، موفق به دریافت رتبه دوم شد.

کد خبر 6088402 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • کتک‌کاری یک مسافر با راننده اتوبوس در آمریکا + فیلم
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • «مسافر ری» با چند فیلم جدید در آخر هفته تلویزیون
  • جزئیات کشف سکه‌های دوره اشکانی از یک مسافر قطار
  • کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار