Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@15:14:27 GMT

افزایش گنجایش آب‌شیرین‌ کن

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۱۴۰۷

افزایش گنجایش آب‌شیرین‌ کن

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان گفت: ظرفیت فعلی شیرین‌سازی سایت درگهان ۳۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز است که با اقدامات در حال انجام، هفته آینده ظرفیت این سایت به ۵۰۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز خواهد رسید. عبدالحمید حمزه‌پور در نشست مشترک آبفا و منطقه آزاد قشم با اشاره به وضعیت آبی جزیره قشم افزود: برای رفع نیاز‌های آبی این شهرستان پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است که هم‌افزایی این دو مجموعه باعث تسریع در اجرای پروژه‌های آبرسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با قدردانی از نگاه مثبت مدیرعامل منطقه آزاد قشم در اجرای پروژه‌های آبرسانی افزود: آبفا احداث سه سایت نمک‌زدایی جدید در سلخ، تورگان و باسعید، با مشارکت بخش خصوصی در جزیره قشم با هدف افزایش ظرفیت تامین آب جزیره در دستور کار قرار داده که با موافقت مدیرعامل منطقه آزاد قشم روند واگذاری زمین تسهیل و عملیات احداث سایت‌ها آغاز می‌شود.

به گفته مدیرعامل آبفا، سه سایت جدید نمک‌زدایی در قشم پیش‌بینی شده است که مشکل زمین آن با همکاری منطقه آزاد مرتفع و روند احداث سه سایت هر کدام به ظرفیت چهار هزار متر مکعب در شبانه‌روز آغاز خواهد شد.

حمزه‌پور ادامه داد: با وارد مدار شدن این سه سایت با مجموع ظرفیت ۱۲ هزار متر مکعب در شبانه روز، آب مورد نیاز جمعیتی بالغ بر ۴۲ هزار و ۳۰۰ نفر را بهبود داده و میزان بهره‌مندی از آب شرب پایدار را در این جزیره افزایش می‌دهد.

وی در ادامه به دیگر تصمیم مهم که بر ظرفیت تامین آب جزیره تاثیر خواهد گذاشت اشاره کرد و گفت: ظرفیت فعلی شیرین‌سازی سایت درگهان سه هزار متر مکعب در شبانه‌روز است که با اقدامات در حال انجام، هفته آینده ظرفیت این سایت به پنج هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد رسید.

مدیرعامل آبفا، اعتبار هزینه شده برای نوسازى و ارتقاء تأسیسات آب‌شیرین‌کن درگهان را ٢٥٠ میلیارد ریال عنوان کرد که آب تولیدی آن با قیمت تضمینی از سرمایه‌گذار خریداری و تأمین کننده نیاز درگهان، هلر، سایت مسکن مهر قشم و شهرک نیروی دریایی سپاه است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: آبفا درگهان پروژه آبرسانی تامین آب هزار متر مکعب در شبانه روز منطقه آزاد سه سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به تدوین و ابلاغ ١٨٠ اقدام عملیاتی برای عبور از اوج بار تابستان امسال گفت: ٧٧ طرح انتقال در قالب این برنامه عملیاتی شده که ٣٠ طرح آن به اتمام رسیده و ٣٩ طرح نیز از ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که ٢٦ مورد آنها تا پایان اردیبهشت ماه جاری و مابقی تا قبل از اوج بار تابستان به بهره برداری خواهند رسید.

وی همچنین از افزایش ٧٦٠٠ مگاولت آمپری ظرفیت ترانسفورماتور‌های پست‌های فوق توزیع و انتقال خبر داد و با بیان این که ١٢٩٤ کیلومتر خطوط فوق توزیع و انتقال نیز تا پیش از اوج بار تابستان به طول شبکه انتقال و فوق توزیع برق کشور افزوده می‌شود، خاطرنشان ساخت: ٧ طرح بهبود ولتاژ نیز در دست اجرا است و در مناطقی که افت ولتاژ وجود داشته باشد، خازن گذاری انجام می‌شود.

به گفته سخنگوی صنعت برق جمعا ٩ هزار میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری شده تا بتوانیم اوج بار تابستان امسال را بدون مشکل سپری کنیم.

مدیرعامل توانیر اجرای ١٣٠٠ کیلومتر کابل دریایی ایرانی بین جزیره قشم و سرزمین اصلی با هادی رسانا را از دیگر برنامه‌های عملیاتی صنعت برق در بخش انتقال عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح، ظرفیت تبادل برق این خط به ٣ برابر افزایش می‌یابد.

رجبی مشهدی با اشاره به فنآوری خاصی که در تولید این کابل دریایی به کار رفته، از ساخت آن توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی خبر داد که انتظار می‌رود با اجرای این خط به طول ١٣٠٠ متر بین جزیره قشم با سرزمین اصلی (بزرگترین فاصله بین دو دکل انتقال نیرو)، ظرفیت تبادل برق این خط تا ٣ برابر افزایش یابد و نیروگاه‌های منطقه با بهره گیری از این ظرفیت، حداکثر تولید را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان
  • افزایش پایداری برق مسجدسلیمان با نوسازی پست «مالکریم»
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • لایروبی حوضچه‌های ذخیره آب بخش شعیبیه شوشتر
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • خواص باور نکردنی نوشیدن جوش شیرین