Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@14:33:32 GMT

انگلیس از خجالت گوگل و اپل در می‌آید

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۱۵۱۴

انگلیس از خجالت گوگل و اپل در می‌آید

رگولاتور رقابت انگلیس تصمیم دارد درباره سلطه مرورگرهای موبایل اپل و گوگل بر بازار و همچنین محدودیت های تولید کننده آیفون بر بازی های ابری از طریق اپ استور تحقیقاتی انجام می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی مرکز ملی فضای مجازی،  بازی های ابری یا Cloud gaming روشی برای انجام بازی‌های ویدیویی است که با استفاده از سخت‌افزار از راه دور انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان رقابت و بازارهای انگلیس(CMA) اعلام کرد اقداماتی اجرایی علیه روش های پرداخت در فروشگاه اپ گوگل انجام می دهد.طبق اطلاعات جدید این دو غول فناوری سلطه وسیعی بر سیستم های عامل موبایل دارند که این امر به آنها قدرت کنترل سیستم های عامل، فروشگاه های اپ و مرورگرهای وب در دستگاه های موبایل را می دهد.آندرئا کوشلی پس از انتشار گزارشی درباره اکوسیستم های موبایل گفت: هنگام بحث درباره شیوه استفاده مردم از موبایل ها، اپل و گوگل بازار را در قبضه دارند. هرچند بسیاری از سرویس ها و محصولات آنها بسیار خوب است، اما کنترل شدید آنها بر سیستم های عامل موبایل سبب از بین رفتن رقبا، عقب ماندن صنعت فناوری انگلیس و محدود شدن گزینه های انتخابی شده است.طبق اطلاعات موجود در سال گذشته تمام مرورگرهای وب موبایل در انگلیس با موتور جستجوی گوگل یا اپل فعال می شدند. علاوه بر آن اپل مرورگرهای موبایل دیگر در آیفون را ممنوع کرده است.به گفته CMA نگرانی هایی وجود دارد که چنین عملکردی پتانسیل مرورگرهای رقیب برای ایجاد تمایز بین خودشان و زافاری( مرورگر اپل) را محدود کرده است.اپل در بیانیه ای اعلام کرد از طریق سیستم عامل خود محیطی ایمن و معتبر فراهم کرده که کاربران آن را دوست دارند و یک فرصت تجاری بزرگ برای توسعه دهندگان اپلیکیشن به حساب می آید.سخنگوی این شرکت گفت: احتراماً با برخی از نتیجه گیری های این گزارش مخالفیم که سرمایه گذاری های ما در نوآوری، حفظ حریم خصوصی و عملکرد کاربران را نادیده می گیرد. همه این موارد به اینکه چرا کاربران آیفون و آی پد را دوست دارند، مربوط می شود و نوعی فضای عادلانه برای توسعه دهندگان کوچک فراهم می کند تا در یک پلتفرم معتبر رقابت کنند. ما همچنان به همکاری با CMA ادامه می دهیم تا توضیح دهیم چگونه روش های ما رقابت و قابلیت گزینش را فراهم و از سوی دیگر حریم خصوصی و ایمنی کاربران را محافظت می کند.گوگل نیز اعلام کرد موبایل هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، در مقایسه با پلتفرم های دیگر گزینه های بیشتری برای افراد و کسب و کارها فراهم می کنند و فروشگاه اپ گوگل سکوی پرتابی برای میلیون ها اپ به حساب می آید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انگلیس بازی رقابت علم و فناوری گوگل موبایل بازار مرورگر آیفون تولیدکننده تحقیق محدودیت اپ رگولاتور سلطه بازی های ابری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۱۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد

ایتنا - گوگل قابلیت دانلود و نصب همزمان دو اپلیکیشن در گوگل پلی را فعال کرده است.
به نظر می رسد گوگل پس از سال ها از تست های گاه و بیگاه، قابلیت دانلود و نصب همزمان اپلیکیشن را در پلی استور ارائه کرده است.

به گزارش ایتنا از مهر، برای مشاهده شیوه عملکرد این ویژگی ۲ اپ را نصب کنید و خواهید دید که آنها همزمان دانلود و نصب می شود و دیگر نیازی به انتظار برای تکمیل دانلود یک اپ و شروع دانلود دیگری نیست. می توان این فرایند را داخل پلی استور و همچنین روی نمایشگر رصد کرد.

 


این به روز رسانی فقط برای نصب اپ های جدید فعال می شود و فقط ۲ اپ به طور همزمان دانلود می شوند. این درحالی است که اپ استور اپل می تواند دانلود و نصب همزمان ۳ اپلیکیشن را کنترل کند.
 

البته باید در نظر داشت دانلود همزمان گوگل پلی برای آپدیت نرم افزارها به کار نمی رود. هرچند افزودن این قابلیت برای آپدیت کارآمدتر از نصب اپ های جدید است. کاربران امیدوارند گوگل این روند را گسترش دهد.

دیگر خبرها

  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • طعنه ستاره سابق به رئال: باعث خجالت است