Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@17:09:01 GMT

نارضایتی شهروندان بوشهری از افزایش قیمت شن و ماسه

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۱۶۸۹

نارضایتی شهروندان بوشهری از افزایش قیمت شن و ماسه

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی صفوی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: نرخ‌های جدید تنها مربوط به تولید کالاهای منطبق با شرایط استاندارد بوده و به هیچ وجه کالاهای غیر استاندارد را شامل نمی‌شود، و نظارت مستمر بر قیمت و کیفیت محصولات واحدهای تولیدی شن و ماسه با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط از قبیل اداره کل استاندارد به منظور برخورد با تخلفات احتمالی با جدیت در سطح استان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: پیگیری مسائل و مشکلات صنایع معدنی از جمله واحدهای شن و ماسه از ابتدای سالجاری تا کنون به منظور استمرار فعالیت و افزایش تولید از طریق جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرایی مورد دستور کار جدی قرار داشته است.

وی با اشاره به دستورالعمل نرخ گذاری کالا و خدمات صنفی که دسته بندی آن در ۳ گروه کالایی است اعلام کرد: شن و ماسه مشمول گروه سوم اولویت‌های نرخگذاری بوده و مشمول نرخ گذاری دستوری نیستند و همچنین نرخ این قبیل کالاها بر اساس ضوابط هیات تعیین و تصویب قیمت‌ها توسط بخش تولیدی تعیین می‌شود.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی صنایع معادن وتولیدکنندگان شن وماسه استان بوشهر اظهار داشت: باتوجه به سقف تعرفه سال‌های قبل که در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر اعمال می‌شد انجمن صنفی نسبت به تهیه آنالیز تولید اقدام کرد و چون هزینه‌های تولید براساس تورم موجود افزایش داشت لذا آنالیز پیشنهادی بر اساس افزایش‌های بازار تنظیم و مراتب جهت هماهنگی به حوزه‌های مرتبط با تنظیم بازار ارسال شود.

حسین دهار بیان کرد: تعرفه فروش مصالح شن و ماسه در استان بوشهر از قیمت فروش استان فارس و استان‌های همجوار کمتر است و مقرر شده است در آینده نسبت به برابری تعرفه با سایر استان‌ها اقدام شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت نهایی در آخرین نشست اعضای هیات مدیره انجمن صنفی مورد تصویب قرار گرفت در نتیجه افزایش قیمت قبلی کم لن یکن اعلام شد و تعرفه نهایی به همه واحدهای تولیدی و معاونت محترم امور عمرانی و سازمان صنعت معدن و تجارت استان و دفتر فنی استانداری و همه فرمانداری‌های شهرستان‌های تابعه ارسال شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی صفوی شن ماسه افزایش بوشهر صمت مصالح ساختمانی شن و ماسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۱۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش قدس آنلاین، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و میزان تولید برگ سبز چای شمال کشور، اظهار داشت: اکنون تولید چای در سطح ۲۲ هزار هکتار از اراضی شمال کشور به ویژه در استان گیلان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر بخشی از اراضی چای شمال کشور احیا شده است اظهار داشت: تقریباً ۶ هزار هکتار اراضی چای غیرفعال دیگر در شمال کشور داریم که با مدیریت و اقدامات حمایتی می‌توان آنها را نیز احیا کرد.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: اکنون سطح زیرکشت چای شمال کشور به ۲۲ هزار هکتار رسیده که در سال‌های گذشته این میزان حدود ۱۵ هزار هکتار بوده است.

جهان ساز گفت: اکنون قیمت مصوب هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۸ هزار تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۵ هزار تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته قیمت خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای متناسب با هزینه‌های تمام شده تولید و نرخ تورم متناسب‌سازی شده است و با توجه به شرایط اقتصادی و صرفه بازار کارخانه‌ها برای حمایت از چایکاران ممکن است این محصول را بیش از مبلغ مذکور خریداری کنند.

آغاز خرید برگ سبز چای از نیمه اردیبهشت ماه

جهان ساز گفت: برداشت برگ سبز چای همه ساله اوایل اردیبهشت ماه انجام می‌شود امسال به دلیل شدت بارندگی‌ها و سرد شدن هوا این مهم به تعویق افتاده است.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد برداشت برگ سبز چای از اواسط اردیبهشت ماه انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • پتروشیمی‌ها از ورزش استان بوشهر نیز حمایت کنند
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای