Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@08:40:26 GMT

بورس بر مدار صعود ماند/ افزایش فروش سهام در ساعت پایانی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۱۷۳۷

بورس بر مدار صعود ماند/ افزایش فروش سهام در ساعت پایانی

امروز سه شنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۲.۶۱۹ واحدی به یک میلیون و ۵۷۴ هزار واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام همسو با اخبار حوزه دولت و رصد روند بازارهای نوسانی ارز و طلا امروز شاهد روندی متعادل در معاملات همسو با تکاپوی برخی معامله گران برای فروش در ساعت پایانی بود تا جایی که شاخص کل در پایان معاملات امروز  ۲۴ خرداد، با ۲ هزار و ۶۱۹ ‌واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۷۴ هزار واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۰۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۹۲ هزار و ۸۴۴ میلیارد ریال معامله کردند.

شاخص هم‌وزن با ۷۷۰ واحد افزایش به ۴۲۹ هزار و ۹۳۰ واحد و شاخص قیمت با ۴۷۲ واحد رشد به ۲۶۳ هزار و ۴۵۲ واحد رسید و شاخص بازار اول، ۲۲ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۱ هزار و ۱۶۰ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۸۲۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۶ هزار و ۷۴ میلیارد ریال معامله شد.

نمادهای توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۹۵۳ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۹۰۸ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۸۲۲ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۵۸۲ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۴۵۴ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند و در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۷۰۶ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۶۴۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۵۳۶ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۴۵۶ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۳۸۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۵۹ واحد افزایش داشت و به ۲۱ هزار و ۴۸۱ واحد رسید و در این بازار ۲ میلیارد و ۸۸۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۴۶ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۶۳ هزار و ۹۰۱ نوبت بود.

نمادهای بیمه پاسارگاد (بپاس)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) و تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند و نمادهای سنگ آهن گهر زمین (کگهر)، پلیمر آریاساسول (آریا)، داروسازی دانا (ددانا)، پویا زرکان آق دره (فزر) و تجلی توسعه معادن و فلزات (ومعادن) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: واحد افزایش بر شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۱۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز (یک شنبه ۹ اردیبهشت) ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحد افت کرد و در کانال دو میلیون ۲۸۴ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۸۷ درصد ریزش کرد.


شاخص هم وزن ۰.۹۸ درصد افت کرد و در کانال ۷۵۷ هزار واحدی قرار گرفت.


در این بازار ۳۳۰ هزار معامله به ارزش ۴۷ هزار میلیارد ریال انجام شد.


در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.


در مقابل نماد‌های حکشتی و وامید بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.


شاخص کل فرابورس افت ۰.۹ درصدی را تجربه و در کانال ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحدی ایستاد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس