Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@02:17:58 GMT

گنجایش دفن پسماند در آرادکوه تا۲۰ سال دیگر

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۱۸۳۲

گنجایش دفن پسماند در آرادکوه تا۲۰ سال دیگر

معاون پردازش و دفن پسماند سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: مدیریت متمرکز پسماند از جمع‌آوری و حمل تا پردازش و دفن به پیمانکار واگذار می‌شود و زباله‌گردی تا دو سال آینده به طور کامل حذف می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسین حیدریان با بیان اینکه در حال حاضر تا سقف ۵۵۰۰ تُن پسماند از نقاط مختلف شهر تهران به آرادکوه منتقل می‌شود، اظهار کرد: با روند فعلی، عمر دفن پسماند در آرادکوه ۱۰ سال تخمین زده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه بر اساس برنامه‌های طرح جامع پسماند به سمت تفکیک در مبداء تولید در سطح شهر می‌رویم تا ۲۰ سال آینده گنجایش دفن زباله در آرادکوه وجود خواهد داشت.

شناسایی ۳۵ کانون تولید بو در محدوده فرودگاه امام (ره)

حیدریان با بیان اینکه در محدوده جاده قدیم قم و فرودگاه، حدود ۳۵ کانون تولید بو توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: آرادکوه یکی از این کانون‌هاست، اما با توجه به فاصله ۱۲ کیلومتری این منطقه با فرودگاه، تاثیر آرادکوه میزان کمی است.

حذف بوی نامطبوع با خشک شدن دریاچه شیرابه در آرادکوه

وی اضافه کرد: در زمان آقای قالیباف دریاچه شیرابه موجود در آرادکوه که ۱۸ هکتار مساحت و عمق متوسط دو متر داشت، با تصفیه و بازچرخانی شیرابه و بهره‌برداری از لاگون‌های تبخیری خشک شد.

حیدریان همچنین خاطرنشان کرد: این دریاچه محل انتشار بوی نامطبوع بود که حذف شد و تا کنون از تشکیل مجدد آن جلوگیری شده است.

وی با اعلام اینکه برنامه‌های دیگری نیز برای کاهش انتشار بوی نامطبوع در آرادکوه اجرایی شده است، گفت: کاهش تراکم پسماند در سایت تولید کمپوست، پوشش بالای ۹۰ درصد مراکز دفن و مدیریت شیرابه از جمله این اقدامات بوده است.

معاون پردازش و دفن پسماند سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران همچنین تصریح کرد: در راستای استفاده از تکنولوژی‌های نوین بیولوژیک برای حذف بو از سایت تولید کمپوست، قراردادی با پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران منعقد شد که بر این اساس، کنسرسیوم میکروبی از سوی این پژوهشگاه تولید شده و پایش مستمر روی توده‌های کمپوست انجام می‌شود.

وی افزود: این کنسرسیوم، ترکیبات آلی فراری را که بوی نامطبوع تولید می‌کنند، حذف می‌کند.

نفوذپذیری خاک در آرادکوه پایین است

حیدریان با تاکید بر اینکه مهمترین تاثیر منفی دفن پسماند، تولید شیرابه و به دنبال آن آلوده شدن آب‌های زیرزمینی است، تصریح کرد: خوشبختانه جانمایی آرادکوه به دلیل ضریب پایین نفوذپذیری خاک و دوری از مراکز بافت مسکونی و شهری و همچنین قرار نگرفتن در مسیر باد‌های فصلی، به خوبی انجام شده است.

وی افزود: مدیریت شیرابه در این محدوده انجام می‌شود تا از تجمع شیرابه جلوگیری شود و آلودگی ایجاد نشود.

حیدریان با بیان اینکه تقسیم‌بندی پایتخت به هشت پهنه در راستای مدیریت پسماند باعث می‌شود ورودی آرادکوه کاهش پیدا کند، گفت: هدف‌گذاری ما در دو سال آینده این است که ورودی به آرادکوه را به کمتر از ۳۰ درصد کاهش دهیم که می‌تواند حجم زیادی از آلایندگی در این منطقه را حذف کند.

حذف زباله گرد‌ها با مدیریت متمرکز پسماند

معاون پردازش و دفن پسماند سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: حضور زباله‌گرد‌ها باعث حذف درآمد‌های بخش خصوصی و شهرداری می‌شود چراکه به صورت غیر استاندارد انجام شده و ارزش اقتصادی زباله را کاهش می‌دهند.

وی افزود: زباله‌گرد‌ها زباله‌های قابل بازیافت را به مراکز غیرمجاز و زیرزمینی می‌فروشند که این بازیافت با کیفیت پایین انجام و به دنبال آن، محصولاتی با کیفیت نامناسب تولید می‌شود و همین موضوع ارزش زنجیره پسماند را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به احداث سامانه‌های mrf در هشت پهنه تهران، خاطرنشان کرد: در راستای همین اقدام، مدیریت متمرکز پسماند از جمع‌آوری و حمل تا پردازش و دفن به پیمانکار واگذار می‌شود و زباله‌گردی را تا دو سال آینده به طور کامل حذف می‌کند.

بر اساس گزارش سایت شهر، معاون پردازش و دفن پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه زباله تولیدی در تهران به هیچ کشوری فروخته نمی‌شود، گفت: پسماند‌های قابل بازیافت از جمله پی‌ای‌تی و انواع پسماند پلاستیکی اچ‌دی‌پی‌ای و ال‌دی‌پی‌ای به کشور چین صادر می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: زباله گردی معاون پردازش و دفن پسماند پسماند شهرداری تهران مدیریت پسماند بوی نامطبوع سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال

رضا محمدی مدیرعامل سازمان پسماند شهر تهران گفت: طبق قانون کار، سن قانونی برای بکارگیری کارگران در زمینه جمع آوری زباله از ۱۸ سال به بالا است و اگر غیر از این باشد با پیمانکاران متخلف برخورد می‌شود.

وی افزود: شهروندان اگر گزارشی در این خصوص دارند به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند تا نسبت به بررسی موضوع اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهر تهران با بیان اینکه ارزیابی از نحوه فعالیت پیمانکاران به صورت مداوم انجام می‌شود، گفـت: هم اکنون بالاترین امتیاز پیمانکاران در سطح مناطق ۷۵ از ۱۰۰ است که نشان می‌دهد همچنان جای کار وجود دارد البته پیمانکاری هم داریم که ۴۰ امتیاز کسب کرده است.

به گفته محمدی، برای اینکه بتوانیم نظافت شهر تهران را بهبود ببخشیم علاوه بر ارتقای نحوه فعالیت پیمانکاران نوسازی تجهیزات نیز بسیار مهم است و تلاش داریم ماشین آلات جمع آوری زباله را نوسازی کنیم و همچنین برای بالا رفتن انگیزه کارگران نسبت به افزایش حقوق نیز اقدام جدی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهر تهران اظهار کرد: نظافت شهر تهران از تیرماه سال گذشته دچار تحول شده و مردم نیز از این بابت رضایت دارند.

به گفته وی، هنوز تا رسیدن به مرحله ایده‌آل فاصله داریم، اما در حال حاضر نیز تهران به عنوان پایتخت ایران اسلامی حتی از بسیاری پایتخت‌های کشور‌های اروپایی از جمله پاریس تمیز‌تر است.

ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اعلام آماده‌باش در مناطق نفت‌خیز جنوب برای آب‌گرفتگی‌های احتمالی
  • بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود