Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@18:51:12 GMT

رونق فروش تسلیحات فرانسوی با جنگ اوکراین

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۱۸۸۸

رونق فروش تسلیحات فرانسوی با جنگ اوکراین

جنگ اوکراین، بازار فروش سلاح های فرانسه را رونق داده است به طوری که لیتوانی تصمیم دارد از پاریس ادوات توپخانه ای هویتزر خریداری کند.

به گزارش مشرق، وزیران دفاع فرانسه و لیتوانی اعلام کردند که ویلنیوس با خرید ۱۸ دستگاه هویتزر از پاریس موافقت کرده است، زیرا این کشور حوزه دریای بالتیک توان زرادخانه ای اش را به واسطه تهاجم روسیه به اوکراین تقویت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیتوانی که عضو اتحادیه اروپا و ناتو است، تصمیم دارد ۳۰۰ میلیون یورو (۳۱۲ میلیون دلار) دیگر به بودجه دفاعی ۲۰۲۲ خود تزریق کند، زیرا جنگ اوکراین نگرانی های امنیتی را افزایش داده است.

«آرویداس آنوساسکاس» وزیر دفاع لیتوانی در توئیتی خبر داد که کشورش ۱۸ هویتزر سزار از فرانسه خریداری می کند.

وی تاکید کرد که این ادوات توپخانه ای توان نیروهای مسلح لیتوانی را تقویت می کنند.

حمله مسکو به اوکراین، کشورهای کوچک حوزه بالتیک را وحشت زده کرده است که نگرانند کشور بعدی هدف تجاوز باشند.

لیتوانی، لتونی و استونی که همگی از اعضای ناتو و بخشی از اتحاد جماهیر شوروی سابق هستند، با سخت افزار نظامی و کمک های بشردوستانه به دفاع از اوکراین برخواسته اند.

لیتوانی گفته است تجهیزات نظامی به ارزش دهها میلیون یورو شامل موشک های ضد هوایی استینگر، خمپاره، تفنگ، مهمات و تجهیزات دیگر را به اوکراین ارسال کرده است. همچنین مردم لیتوانی بیش از ۵ میلیون یورو برای خرید یک پهپاد دیگر برای اوکراین اختصاص داده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن (۵ اسفند) آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت فرانسه لیتوانی بحران اوکراین توپ سزار خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان

سخنگوی وزارت خارجه هند به انتقادهای جمهوری آذربایجان درباره ارسال تسلیحات به ارمنستان توسط دهلی واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند در یک نشست خبری گفت: «ما هم با جمهوری آذربایجان و هم با ارمنستان روابط خوبی داریم.»

به نوشته روزنامه ارمنی ماسیس پست، وی افزود: « دهلی سیاستی دارد که بر اساس آن به دنبال پیشبرد و ارتقای صادرات دفاعی خود است.»

اخیرا الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان گفته بود که کشورش نمی‌تواند زمانیکه فرانسه، هند و یونان به ایروان سلاح می‌دهند، بی تفاوت باشد.

پیشتر روزنامه اکونومیک تایمز هند گزارش داده بود، یک مقام ارشد ارمنستانی به شهر دهلی سفر کرده و مذاکراتی را در زمینه ارسال تسلیحات با مقامات هندی برگزار کرده است.

آنها اضافه کردند، هند به عنوان یک تامین کننده مهم تسلیحات ارمنستان مطابق با ملزومات این کشور ظاهر شده است.

جزئیات مربوط به این محموله جدید تسلیحاتی هند برای ارمنستان مشخص نشده اما این نشریه هندی به نقل از چند ناظر حوزه ارمنستان گمان‌زنی کرده که این بسته احتمالا شامل تجهیزاتی است که همزمان با وضعیت ملتهب موجود بین ایروان و باکو، نوعی بازدارندگی را برای ارمنستان به وجود می‌آورد.

آخرین محموله تسلیحاتی که هند برای ارمنستان فرستاد شامل راکت اندازهای پیناکا، موشک‌های ضد تانک، راکت‌ها و مهمات دیگر بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور سرزده دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • مایک منیان و تردید در مورد آینده‌اش در میلان
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین