Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد محمود زاده در نشست با شورای مؤسسان مدارس غیردولتی، معاونین و مدیران مدارس سما و سرپرستان مجتمع‌های آموزشی شهر تهران گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب؛ تعلیم و تربیت را رکن اصلی تمدن سازی و نیروی انسانی را مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سرمایه کشور نام بردند.

محمود زاده گفت: در حال حاضر در آموزش و پرورش ۱۴،۵ میلیون دانش‌آموز در ۱۱۰هزار مدرسه در دوره‌های مختلف تحصیلی، در حال تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آموزش و پرورش متولی کودکان تا ۶ سال هم هست که اگر این جمعیت به جمعیت دانش‌آموزی اضافه شود، نظام تعلیم و تربیت مسئولیت ۲۲ میلیون کودک و نوجوان را بر عهده دارد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی تصریح کرد: قرار نیست که سند تحول بنیادین را آموزش و پرورش به‌تن‌هایی اجرا کند، زیرا این موضوع امکان‌پذیر نیست و در این مسیر نیازمند مشارکت تمام ارکان تأثیرگذار در بخش‌های مختلف جامعه برای پیوند بحث تربیت بین جامعه و مدرسه هستیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با اشاره به آمار‌هایی که نشان از بزرگی دستگاه تعلیم و تربیت دارد، اظهار کرد: باید مدل‌های مناسبی برای ادامه مسیر مدارس غیردولتی در دولت و در مجموعه‌های مختلف تدوین کنیم.

وی گفت: به مدارس غیردولتی مختلف ازجمله مدارس غیردولتی بین‌الملل با مدل TI مجوز فعالیت دادیم تا بتوانیم دانش آموزان اتباع داخلی و دانش آموزان خارجی را در مناطق آزاد تجاری و حتی خارج از کشور جذب کنیم.

به گفته محمود زاده در دنیا حدود ۱۸ درصد از دانش آموزان در مدارس غیردولتی درس می‌خوانند که از این ۱۸درصد، حدود ۱۳درصد در مدارس غیردولتی وابسته تحصیل می‌کنند، اما در کشور ما این مطلب برعکس است و در ۱۲،۹ درصد از دانش آموزان مدارس در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که از این تعداد در حدود یک و نیم درصد از دانش آموزان در مدارس غیردولتی وابسته تحصیل می‌کند و بیشتر دانش آموزان در مدارس غیردولتی حقیقی و شخصی که توسط اشخاص حقیقی اداره می‌شود، تحصیل می‌کنند.

او گفت: برای ارزیابی مدارس غیردولتی از دو مدل استفاده خواهیم کرد. در مدل اول از روشی به نام «مرز گستری» استفاده خواهیم کرد، یعنی در کنار صلاحیت حرفه‌ای نیروی انسانی شاغل باید استاندارد‌های لازم در حوزه تجهیزات، نیروی انسانی و فضا را داشته باشند و مدارسی که این استاندارد‌ها را نداشته باشند، مجوز فعالیت نخواهیم داد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: در مدل دوم، با نگاه به سند تحول آموزش و پرورش که بخشی از سند تحول بنیادین است و از سوی دولت در اختیار تمام دستگاه‌های اجرایی قرارگرفته است، تصمیم به بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های مردمی و با نظارت دولت داریم. این مدل شامل مدارس دولتی و غیردولتی می‌شود و از طریق نقش‌آفرینی که معلمان، نمایندگان اولیا، نمایندگان مدیریت‌های محلی و نهاد‌های مذهبی و انقلابی با راهبرد مردمی سازی حکمرانی آموزش و پرورش می‌توانند داشته باشند، منجر به کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش خواهیم شد.

محمود زاده بیان کرد: لازم است با گفتمان سازی آموزشی در کشور، مدارس غیردولتی در حاشیه شهر‌های بزرگ و مناطق روستایی و محروم تأسیس شود تا از این طریق بتوانیم به نصیب برابر آموزشی که یکی از اهداف سند تحول است، دست‌یابیم.

وی در پایان گفت: در مدارس غیردولتی به دنبال تربیت چند ساحتی دانش آموزان هستیم و باید در این مورد شاخص‌هایی را برنامه‌ریزی و تدوین کنیم تا بتوانیم شاهد رشد دانش آموزان در تمام زمینه‌ها باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدارس غیردولتی آموزش و پرورش سازمان دانش آموزی مدارس غیردولتی دانش آموزان تعلیم و تربیت آموزش و پرورش محمود زاده سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۱۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مراسم تجلیل از فرزندان و همسران شهدای معلم استان با حضور استاندار یزد برگزار شد.   استاندار یزد در این مراسم، ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: این نشست به واسطه حضور معلمین و انتساب آنان به مقام والای شهدا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.   مهران فاطمی در ادامه با اشاره به سه ثروت شاخص استان یزد گفت: یزد به لحاظ «منابع طبیعی» استان دوم معدنی کشور و استان اول از نظر تنوع مواد معدنی نظیر سوخت هسته‌ای، طلا، مس، کویر دسترس پذیر و... است.   وی «فرهنگ، اصالت و شاهکار‌های معماری و هنری» را ثروت دیگر استان یزد برشمرد و تصریح کرد: فرهنگ یزد در کشور زبانزد خاص و عام بوده و بافت به هم پیوسته و اصیل خشتی همراه با روح زندگی در آن در کشور بی‌نظیر است.   استاندار یزد از «منابع انسانی» به عنوان سومین و بزرگترین ثروت یزد نام برد و گفت: بر اساس آیات قرآن شرافت هر مکانی به انسان‌های مستقر در آن است؛ لذا فرهنگ، اصالت و تاریخ یزد به واسطه وجود زنان و مردان افتخارآفرین این جغرافیا شکل گرفته است.   وی با بیان اینکه یزد؛ تبلور و نماد غلبه اراده انسانی بر محدودیت‌ها است، عنوان کرد: تمامی افراد برجسته یزد بعد از نهاد خانواده در نهاد تعلیم و تربیت رشد کرده‌اند و این دو نهاد به مثابه دو بال برای ایجاد سازندگی، عمران، آبادانی، پیشرفت و بالندگی است.   فاطمی با تاکید بر اینکه متوسط قد توسعه و پیشرفت در هر جامعه به هیچ عنوان ز متوسط قد نظام تعلیم و تربیت آن بزرگتر نیست، یادآور شد: هر اندازه آموزش و پرورش متعالی‌تر باشد، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بالنده‌تر خواهد بود.   وی در پایان با اشاره به مقام والای معلم و همچنین جایگاه ارزشمند نظام تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: بر این اساس بر تعظیم کل جامعه در برابر زحمات معلمان و فرهنگیان در هفته گرامی‌داشت مقام معلم تاکید شده است.

دیگر خبرها

  • معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • تکریم معلم تکریم دانایی و بزرگداشت کارگر تکریم توانایی است
  • جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد
  • ۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند
  • صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • درخشش ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای ملی
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد