Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:42:54 GMT

برخورد تعزیرات با افزایش غیرمجاز قیمت شوینده در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۱۹۷۵

برخورد تعزیرات با افزایش غیرمجاز قیمت شوینده در قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسن‌پور در نشست خبری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین با اصحاب رسانه که پیش از ظهر سه‌شنبه در سالن جلسات اداره کل تعزیرات حکومتی استان برگزار شد اظهار کرد: تغییر قیمت ۴ قلم کالای اساسی چالش‌هایی وجود داشته و دارد که در این میان وظیفه ما به‌عنوان یکی از مراجع این مسئله بسیار سنگین بوده و انتظار و توقعات مردم از مقامات و مسئولین سنگین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین بیان کرد: با توجه به چالش‌های اقتصادی پیش رو حدود یک‌سوم از تشکیل پرونده رسیدگی و بازرسی به عهده همکاران ما در تعزیرات بوده است.

وی گفت: از ابتدای طرح یک هزار و ۴۵۵ فقره پرونده تشکیل شد که ۴۰ درصد افزایش داشت و در این میان هزار و ۳۶۴ پرونده مختومه شد که درمجموع به پرداخت ۱۱۲ میلیارد محکوم شدند این نشان می‌دهد عملکرد ما در حوزه نظارت بیشتر از سابق است و از سوی دیگر شاهد افزایش ۹۱ درصدی کالا و خدمات بودیم که در این میان توجه و نظارت ما بر روی کالاهای عمده و دانه‌درشت بود.

این مسئول ابراز کرد: ۱۲۵ فقره پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز داشتیم که نسبت به گذشته ۶۲ درصد افزایش داشته است همچنین در حوزه بهداشت و درمان ۱۶ پرونده تشکیل شد که نسبت به گذشته با کاهش همراه بوده است.

وی بیان کرد: یک‌سوم پرونده‌های موجود با ۴۸ کارکنان انجام شد که رسیدگی به پرونده‌ها نسبت به گذشته دو روز کمتر شده است که در این میان ۲۰۸ اکیپ، هزار و ۵ مورد گشت مشترک و ۵۹۳ مورد گشت سیار تشکیل شد.

این مسئول با بیان اینکه بالاترین تخلفات در حوزه نان و آرد بوده است ادامه داد: برای برنج ۵۳ پرونده، نان و آرد ۳۰۹، روغن خوراکی ۳۰، ماکارونی ۲۶، تخم‌مرغ ۲۵، مرغ ۲۵ پرونده تشکیل شد.

وی افزود: عدم درج قیمت بر روی کالاهای جزو مهم‌ترین تخلفات محسوب می‌شود که در این راستا ۵۰۸ پرونده تشکیل شد که نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد افزایش داشته است.

حسن‌پور مطرح کرد: نظارت در حوزه شرکت‌ها، تولیدی‌ها و عمده‌فروشی‌ها بر عهده جهاد کشاورزی و سازمان صحت است و تمرکز ما نظارت بر توزیع‌کنندگان است.

وی با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات با شماره ۱۳۵ تماس بگیرند تأکید کرد: در خصوص مسئله افزایش قیمت و کاهش عرضه این محصولات به بازار هم باید گفت که طی بازرسی‌های انجام شده از یک کارخانه ۴۰۰ تن از انواع شوینده‌ها و از یک واحد دیگر پنج هزار کارتن انواع شوینده که افزایش قیمت غیرمجاز داشتند شناسایی و توقیف شد که در ادامه قیمت شوینده‌ها با مصوبه جدید انجام شد

این مسئول تصریح کرد: با توجه به پیچیده بودن مسئله فروش روغن‌موتور نیز هنوز نوع تخلف در این حوزه مشخص نیست که در صورت تکمیل بررسی‌ها و مشاهده تخلف، متخلفین مجازات خواهند شر.

وی ابراز کرد: فروش اجباری کالا تخلف بوده که در صورت گزارش حتماً این موضوع بررسی خواهد شد.

حسن‌پور در پایان بیان کرد: طبق قوانین وضع شده در خصوص مسکن در صورت مشاهده تخلف در قوانین مجازات متعددی لحاظ شده است که در صورت وجود تخلف پس از ثبت در سامانه انجام می‌شود.

کد خبر 5514296

منبع: مهر

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی قزوین علیرضا حسن پور مواد شوینده افزایش قیمت بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا جهرم امام رضا ع آمار کرونا میلاد امام رضا ع خراسان رضوی دهه کرامت اردبیل بیرجند مشهد ایلام پرونده تشکیل شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا حسینی پیش از ظهر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان سمنان ضمن بیان اینکه طی سال گذشته ۱۳۵ فقره پرونده تخلف حوزه‌های مختلف دامپزشکی در استان تشکیل شد، ابراز داشت: هدف از این نظارت و بازرسی‌ها برخورد با عوامل تهدید سلامت جامعه است.

وی ضمن بیان اینکه بهداشت فرآورده‌های دامی از جمله خط قرمزهای این اداره کل است، افزود: با تخلفاتی که سلامت مردم را به خطر بیندازد برابر قانون با آنها برخورد صورت خواهد گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ضمن بیان اینکه از تعداد پرونده‌های تخلف ۳۵ مورد به دادسرا و دادگاه ارجاع یافت، ابراز داشت: قطعاً به منظور پیشگیری از تخلفات انجام نظارت و بازرسی توسط کارشناسان دامپزشکی در دست اقدام است.

حسینی ضمن بیان اینکه ۹۳ پرونده تخلف مورد رسیدگی قرار گرفته است، تصریح کرد: هفت پرونده نیز به دایره تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلان ارجاع داده شدند.

وی بابیان اینکه طی سال جاری این نظارت‌ها مستمر ادامه دارد، افزود: تشکیل پرونده‌های حقوقی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل آن حاکی از رشد پنج درصد است.

کد خبر 6097038

دیگر خبرها

  • دستور سرپرست فرمانداری ملارد برای برخورد با انشعابات غیرمجاز
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای