Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حامد یزدی مهر، روز سه شنبه در حاشیه بازدید فنی کارشناسان اداره کل مدیریت بحران استان تهران از وضعیت گودهای پرخطر در شهرهای گلستان و احمدآباد مستوفی از توابع بهارستان و اسلامشهر که با حضور معاون عمرانی فرمانداری بهارستان انجام شد، در جمع خبرنگاران از ورود اداره کل مدیریت بحران استان تهران به وضعیت ساختمان‌های ناایمن بر اساس ظرفیت‌های قانونی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: طی بازدیدی که امروز از ساختمان‌های ناایمن و گودهای رها شده داشتیم، این موضوع بسیار مهم مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران با تاکید بر حساسیت موضوع ساختمان‌های ناایمن و شرایط روانی جامعه و نگرانی‌های مردم مبنی بر خطرآفرین بودن این ساختمان‌ها و گودهای رها شده افزود: امروز با هماهنگی دستگاه قضائی مبنی بر رسیدگی به وضعیت موجود این ساختمان‌ها در سطح استان کارشناسان جهت بررسی اعزام شدند و برنامه‌ریزی‌های دقیق نسبت به شناسایی و اعلام مراتب به مراجع بالادستی صورت پذیرفت.

یزدی مهر از تداوم روند بررسی ساختمان‌های ناایمن در سطح استان تهران خبر داد و عنوان داشت: به طور جدی در این زمینه پای کار هستیم و موضوعات و کاستی‌های احتمالی را رصد می‌کنیم تا ان شاالله نگرانی‌های مردم در این خصوص کاهش پیدا کند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران با تاکید بر لزوم نظارت همه جانبه بر ایمنی ساختمان‌ها در سطح استان تهران عنوان داشت: این پیگیری‌ها طبق دستور استاندار محترم تهران مبنی بر دقت و اهتمام ویژه در خصوص رسیدگی به ساختمان‌های ناایمن تداوم خواهد یافت.

وی با اشاره به ردیف ۵ بند ص ماده ۱۴ قانون اظهار داشت: طبق این قانون سازمان مدیریت بحران کشور، وزارت راه و شهرسازی (مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی) موظف است ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه با کاربری‌های مختلف را با اولویت بندی کلانشهرها در برابر آتش سوزی، زلزله، فرونشست و فروریزش زمین انجام دهد لذا با توجه به وظیفه قانونی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن راه و شهرسازی در خصوص ارزیابی ساختمان‌های بلند مرتبه و پرخطر این اداره کل در راستای تسریع در امر رفع خطر به این قضیه ورود کرده است.

یزدی مهر گفت: استان تهران از دو منظر ایمنی و سازه‌ای در خصوص رسیدگی به ساختمان‌های ناایمن در حال بررسی است و این ساختمان‌ها از جهت کاربری و نوع کاربری طبقه بندی می‌شوند و به مالکان حقیقی و حقوقی ساختمان‌های نا ایمن تذکر کتبی داده خواهد شد تا نسبت به ایمن سازی اقدامات لازم را انجام دهند و قطعاً در این زمینه نظارت‌های ویژه انجام می‌شود.

کد خبر 5514308

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت بحران استانداری تهران بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا جهرم امام رضا ع خراسان رضوی میلاد امام رضا ع آمار کرونا اردبیل دهه کرامت ایلام بیرجند مشهد کل مدیریت بحران استان ساختمان های ناایمن استان تهران ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۲۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، آخرین وضعیت مناطق دارای بارش شدید را تشریح کرد و گفت: ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده است.

حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت استان های سیل زده، افزود: شب گذشته بارش های شدیدی در استان های غربی و  جنوبی کشور داشتیم. در استان خوزستان شهر دزفول میزان بارش ها به ۱۰۷ میلی متر رسید.

وی اظهار کرد: همچنین در ایلام، خوزستان و  چهارمحال و بختیاری راه های عشایری آسیب جدی دیده اند و تعدادی دام نیز تلف شده‌اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: خوشبختانه تلفات جانی در اثر این بارش ها نداشته‌ایم، اما ارزیابی ها هنوز ادامه دارد. 

ظفری گفت: راه های اصلی باز هستند و تردد در جریان است. 

وی افزود: برق در شهر معمولان استان لرستان نیز قطع شده بود که با همکاری سازمان ها وصل شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: نیروهای امدادی در استان های شمالی، غربی و شمال غربی کشور در حالت آماده باش قرار دارند. 

ظفری با اشاره به آبگرفتگی ها گفت: در بخش هایی از شهرهای، اهواز و ایلام برخی خانه ها دچار آبگرفتگی شدند که ساکنان به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی افزود:در استان های ایلام، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری، عده ای از مردم در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند که به کمک نیروهای امدادی رهایی یافتند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به بارش تهران ادامه داد: در بازدیدهای میدانی خودم در اطراف تهران مشاهده کردم که تمام نیروهای امدادی اعم از هلال احمر، پلیس، آتش نشانی و اورژانس در آمادگی کامل هستند. 

ظفری گفت: ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده‌اند. این آمادگی ها تا پایان بارش ها ادامه خواهد داشت و ان‌شاءالله این بارش ها را نیز سپری می کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • نیکا شاکرمی کیست؟ او چگونه از دنیا رفت؟
  • آخرین وضعیت بارش‌ها و سیلاب‌ها در اصفهان