Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ابتدا باید گفت که عدم اتلاف انرژی یکی از اولویت های بسیار مهم در طراحی انواع ساختمان است. ساندویچ پانل یک متریال ساختمانی از پیش ساخته شده است که در چندین سال گذشته کاربرد های متعددی در زمینه ساخت ساختمان های مسکونی و حتی صنغتی و تجاری کرده است.بطور خلاصه اگر بخواهیم ساندویچ پانل را در چند خط شرح دهیم ، میتوان گفت که ساندویچ پانل شامل دو لایه است که دو بخش سفت و سخت از هر دو طرف به یک هسته سبک وزن متصل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساندویچ پانل ها گاهی اوقات به عنوان پانل های کامپوزیتی و یا ساندویچ پانل های عایق بندی نامیده می شوند. ساندویچ پانل دیواری دارای وزن بسیارسبکی است ، به همین دلیل برای ساخت دیوار یا سقف می توان از آن‌ها بیشترین بهره را برد.لایه میانی که در بین این صفحات سفت و سخت قرار دارد ، از ماده ای نسبتا عایق و سبک از جنس موادی مانند پلی استایرن، پشم ساخته می شود. دو طرف این لایه ی عایق و نرم را ورق هایی فلزی ازجنس ورق گالوانیزه یا ورق رنگی یا آلومینیوم پیش رنگ شده و یا ورق آلوزینک در بر میگیرند.

فراگیری استفاده از ساندویچ پانل ها برای ساختمان سازی‌ها و صنایع مختلف صنعتی و ساختمانی از ابتدای سال ۱۹۳۰ شروع شد. پس از جنگ جهانی دوم به طور چشمگیری این محصولات در تمامی ساخت و ساز ها و حتی صنعت هایی همچون هواپیما سازی و ... محبوب شدند . از این ساندویچ پانل ها علاوه بر ساخت و سازهای مسکونی و حتی غیر مسکونی، می توان در ساخت اتاقک های کوچک،کلین روم و حتی سردخانه ها نیز استفاده کرد.

کاربرد ساندویچ پانل ها و اهمیت عایق بودن آنها

به نقل از گروه فنی ام جی سازه mjsazeh.comبا اینکه زمان و مواد معدنی نسبتا زیادی در ساخت ساندویچ پانل ها مورد استفاده قرار میگیرد اما استفاده از پانل های دست دوم پیشنهاد نمی شود زیرا همانطور که میدانید ساندویچ پانل ها جز مصالحی هستند که به عنوان عایق رطوبت،حرارت ،گرما، سرما و حتی صوت در دیوار ها و یا سقف به کار میروند از همین رو استفاده از آنها در انواع ساختمان های صنعتی، مسکونی، اداری ، پالایشگاه ها، نیروگاه ها، صنایع، آزمایشگاه ها ،ساختمان های داروسازی و حتی ویلاها بسیار حائز اهمیت می باشد. در نتیجه استفاده از پانل های دست دوم از کیفیت و کارایی پانل ها می کاهد و نمی توان برای عایق کاری ، به آنها اطمینان کرد.اما اجرای ساندویچ پانل نو و با کیفیت توسط یک تیم حرفه ای خیالتان را از عایق بودن پانل هایتان راحت می کند.

ساندویچ پانل های نو می توانند در بصورت وسیع و حتی متراژ پایین اجرا شوند. همچنین این مصالح در انواع متنوع از لحاظ رنگ، نوع پوشش ،اندازه ضخامت و جزئیات طرح های پانل بسته به عملکرد آنها در شرایط مختلف آب و هوایی در دسترس می باشند.این مصالح به صورت آماده و پیش ساخته هستند اما لازم به ذکر است که هر ساندویچ پانلی که در بازار موجود است جنس مرغوبی نیست و استفاده از این پانل های نامرغوب تنها موجب دوباره کاری و از بین رفتن پولتان می شود پس در انتخاب پانل ها ، به برند و کیفیت پانل های آن مجموعه توجه کنید.همانطور که گفته شد علاوه بر نو وباکیفیت بودن ساندویچ پانل ها ، یک تیم متخصص برای نصب تخصصی ساندویچ پانل سقفی لازمه ی کار است . شما با انتخاب یک تیم فنی با تجربه هم از کیفیت پانل ها اطمینان خاطر خواهید داشت و هم از اجرا و نصب آنها.پس به اطلاح با یک انتخاب درست دو نشونه را هدف خواهید گرفت.

قیمت ساندویچ پانل نو و دست دوم

تا به این جای کار از کیفیت و نحوه انتخاب یک تیم با تجربه صحبت کردیم .حال وقت این رسیده که راجع به قیمت ساندویچ پانل ها با توجه به ویژگی‌ها و کاربرد های متنوع آن صحبت کنیم.با اینکه به طبع قیمت پانل های دست دوم پایین تر از پانل های نو و با کیفیت است اما شما برای نصب آن می بایست همان مبلغ نصب ساندویچ پانل نو را به تیم نصاب پرداخت نمایید.با این تفاوت که استرس عایق نبودن پانل ها و نبود ضمانت اجرای کار را به جان می خرید در صورتی که هزینه های تمام شده برای شما تفاوت چندانی با هزینه اجرای پانل های نو و با کیفیت ، همراه با ضمانت را ندارد.پس انتخاب پانل نو و اجرای ساندویچ پانل اصولی آنها گزینه ی معقولی به نظر می رسد. برای رهگیری قیمت انواع پانل ها می بایست که به دنبال یک تیم فنی با تجربه باشید که سال ها با فروش،نصب و اجرای ساندویچ پانل ها جزو پیشگامان این عرصه قرار گرفته باشد و به عنوان یکی از معتبرترین تیم های عرضه کننده انواع پانل با به کارگیری از به روز ترین تکنولوژی های روز جزو یکی از مهم ترین اجرا کنندگان ساندویچ پانل در کشور عزیزمان باشد.

ساندویچ پانل دست دوم

امروزه مرسوم است که بعضی افراد برای خرید هرگونه اجناس، کالاها و یا تجهیزاتی مانند تجهیزات الکترونیکی، اقلام خودرو، و یا حتی مصالح ساختمانی با داشتن اطلاعات در مورد کیفیت و قیمت دست اول کالا، به دنبال همان اجناس به صورت دست دوم نیز میروند که بطور کلی می توان اصلی ترین دلیل این کار را قیمت بالای آن خدمات و یا کالا و صرفه جویی در هزینه ها دانست.

اما به نقل از تیم فنی ام جی سازه برای داشتن ساختمانی با عایق بندی اصولی ، بهتر است از بهترین و با کیفیت ترین مصالح دست اول و نو استفاده شود چون استفاده از این سازه های از پیش ساخته شده دست دوم ، صرفا صرفه اقتصادی دارند اما استفاده از پانل های نو و دست موجب می شود عمر سازه بالاتر برود .

چرا اجرای ساندویچ پانل های نو بهتر است؟

به دو دلیل اجرای ساندویچ پانل نو بهتر است

اول : می توان گفت که اینگونه سازه های از پیش ساخته شده با توجه به ابعاد و شرایط مکان اولیه نصب آن، طراحی و اجرا شده است و استفاده از این سازه در یک مکان دیگر که ابعادی متفاوت با ابعاد مکان اولیه دارد مقدور نخواهد بود.

دوم : امکان خسارت به ساندویچ پانل ها در حین جداسازی پانل ها از مکان اولیه و حتی امکان جدا شدن ورق های پانل از فوم میان آنها وجود خواهد داشت.حال اگر در ساخت این سازه های پانلی ، از اجناس نامرغوب و بی کیفیتی استفاده شده باشد، خسارت ها دو چندان می شود . علاوه بر این موضوع ، طول عمر پانل ها کاهش می یابد و در نتیجه در مدت خیلی کوتاهی باید برای خرید و اجرای ساندویچ پانل دیگری ، دوباره اقدام کنید که این کار به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد.



مزایای ساندویچ پانل دست دوم

جدا از اینکه پانل های دست دوم معایب بسیاری دارد اما یکی از مزایای نه چندان مهم ساندویچ پانل های دست دوم ، ارزان تر بودن آنها نسبت به نوع دست اول و نو آن می باشد.البته می توان گفت اگر در ساخت این نوع پانل ها متریال با کیفیت و مرغوبی به کار رفته باشد، استفاده از نوع دست دوم آن ، برای ترمیم یک سازه ی پانلی ایرادی ندارد.برای مثال اگر بخش کوچکی از سازه ی پانلی شما دچار آسیب شد ، می توانید با خرید ساندویچ پانل دست دوم ، آن قسمت از پانل های آسیب دیده تان را تعویض کنید.

نتیجه گیری

برای خرید این نوع پانل ها حتما از سلامت پانل اطمینان حاصل کنید و به مواردی از قبیل: ضخامت فوم و ورق پانل توجه لازم را داشته باشید.اما توصیه می شود که از پانل های نو و با کیفیت استفاده کنید.شما می توانید نمونه کارهای با کیفیت را در گروه ام جی مشاهده کنید.

منبع: الف

کلیدواژه: ساندویچ پانل ساندویچ پانل ها نو و با کیفیت پیش ساخته یک تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دست سازه ها در بجنورد

به گزارش گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد گفت:این جشنواره به مدت یک روز برای حمایت از دست سازه‌های دانشجویان و همچنین معرفی ورزش‌های بومی و محلی برگزار شد.
عبدی با اشاره به اینکه این جشنواره در ۱۰غرفه و دو سیاه چادر برگزار شد افزود:بازی‌های بومی همچون هفت سنگ، دوز، لی لی، لنگ و دال پلان با حضور دانش آموزان و دانشجویان بود.
حمایت از کسب و کار‌های دانشجویان و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف این جشنواره بود.

{$sepehr_media_11062038_600_350 }

دیگر خبرها

  • انواع کیف دوشی های مناسب برای استایل بهتر + 3 مدل عک
  • شیرآلات سفید بهتر است یا شیرآلات طلایی؟
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • جشنواره دست سازه ها در بجنورد
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • مهم ترین نکات برای خرید قهوه عربیکا و خرید قهوه روبوستا چیست؟
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید