Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، نشست خبری حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان آغاز شد.

در ابتدای این نشست خبری حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان گفت: خیلی خوشحالم که امروز میزبان وزیر امور خارجه پاکستان هستم، روابط عمیق و ریشه دار ایران و پاکستان دو کشور بزرگ در دنیای اسلام در تمام طول این سال ها امید بخش بوده، ما در دولت جدید مناسبات را بر مبنای توسعه همکاری‌ها را رقم زدیم، سمت جدید وزیر خارجه پاکستان را تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: من امروز یک هدیه فوق العاده برای جناب وزیر خارجه پاکستان دارم، یک آلبوم عکس از سفر خانم شهید بی نظیر به مشهد و زیارت امام رضا(ع) دارم، این آلبوم را در اولین فرصت به ایشان در جمع شما هدیه می‌دهم.

گفتنی است که «بلاول بوتو زرداری» فرزند بی‌نظیر بوتو نخست وزیر اسبق پاکستان است که بر اثر یک حمله تروریستی جان باخت.

امروز در خصوص مناسبات دوجانبه و همکاری‌ها و بازارچه‌های مرزی و توسعه تجارت محلی و همکاری های استانی با اتخاذ رویکرد ها و مواضع سیاسی مشترک بین تهران و اسلام‌آباد گفتگو کردیم

در خصوص همکاری‌های فرهنگی گردشگری در عرصه بین‌المللی و همچنین در مورد گفتگو های اقتصادی و تجاری گفتگو کردیم تو موضوعی که از دیرباز میان دو کشور قرار دارد بحث صادرات گاز از ایران به پاکستان است و همچنین افزایش میزان صادرات به کشور پاکستان است ما در این خصوص گفتگو کردیم علیرغم تحریم‌های یکجانبه آمریکا در مسیر بین الملل مکانیسمهای وجود دارد که امیدواریم بتوانیم همکاری‌ها را به بهترین نحو ادامه دهیم

ما در مورد موضوعات منطقه‌ای از جمله افغانستان و فلسطین را مورد بحث قرار دادیم و مخالف جنگ در اوکراین هستیم و می‌خواهیم بین ایران و بین روسیه و اوکراین تلاش کنیم تا این بحران حل شودو امیدواریم ریشه های  بحران در افغانستان با  تشکیل دولت فراگیر است و راه‌حل افغانستان تشکیل دولت فراگیر از و امیدواریم افغانستان هرچه زودتر در مسیر و صلح و آرامش قرار بگیرد

در موضوع یمن جمهوری اسلامی ایران از ادامه آتش‌بس در یمن حمایت کرد و ما خواستار رفع کامل محاصره ایرانی در یمن هستیم و از گفتگوهای یمنی یمنی تشویق می‌کنیم

ما نسبت به تشکیل دولت واحد فلسطینی در سراسر تاریخی فلسطین تاکید داریم و امیدواریم نسبت به اقدامات تهدیدآمیز و خصمانه که رژیم صهیونیستی نسبت به جهان اسلام اتخاذ می کند وحدت داشته باشیم

ر مورد تصویب قطعنامه آژانس و روند مذاکرات صحبت کردیم ایران هیچگاه از میز مذاکره فرار نکرده است و ما معتقدیم این مذاکره و دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به توافق است ما در گذشته راه‌های متعددی را با حضور آقای باقری و مرا و تبادل پیام هایی که در این مدت بین ایران و فرانسه و آمریکا انجام شد اثبات کردیم که اهل کوفت گو و منطق و رسیدن به توافقی خوب و پایدار

«بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان، به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران، پیش از ظهر امروز وارد تهران شد و مورد استقبال سید رسول موسوی دستیار وزیر و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه قرار گرفت.

کد خبر 683352 منبع: ایرنا برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان ایران و پاکستان بی‌نظیر بوتو پاکستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حسین امیرعبدالهیان ایران و پاکستان بی نظیر بوتو پاکستان وزیر خارجه پاکستان همکاری ها بی نظیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۲۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه امروز درباره سفرش به گامبیا برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری اسلامی و رایزنی‌اش با همتای مصری گفت که تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که بامداد امروز (شنبه)  ۱۵ اردیبهشت ماه برای شرکت در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در رأس هیأتی وارد بانجول پایتخت گامبیا شد، در این باره عنوان کرد: به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان‌ همکاری اسلامی به گامبیا در غرب قاره آفریقا سفر کردم. ‌شعار این دوره از اجلاس «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو‌ درباره توسعه پایدار» است. 

 

 

‌وی در این باره در شبکه اجتماعی اکس نوشت: در بانجول علاوه بر سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در نشست عالی، با دیگر وزرای خارجه و مقامات کشورهای اسلامی بر مباحث توسعه پایدار کشورهای اسلامی، بررسی چالش‌های جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در غزه تمرکز داریم. 

️ وزیر خارجه اضافه کرد: توسعه روابط با کشورهای قاره آفریقا با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه از دیگر اولویت‌های این سفر است.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای اندونزیایی در بانجول
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری خود دیدار کرد