Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل و جمعی از هنرمندان حوزه سینما و عکاسی استان اردبیل برگزار شد عبد الله بحرالعلومی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این ۲ رویداد مهم فرهنگی و هنری در استان گفت: هفته فیلم و عکس بعد از ۶ سال تعویق و جشنواره استانی فیلم مهر بعد از پنج سال تعویق و پس از به پایان رسیدن محدودیت‌های کرونایی بصورت حضوری برگزار می‌شود و این اتفاق فرخنده ای است که سینماگران و عکاسان استان بعد از سال‌ها دور هم جمع شده و به تبادل تجربیات بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: این جشنواره که در۲ بخش مسابقه فیلم کوتاه و عکس حرفه ای و موبایلی ( نگاه مردمی به آسیب‌های اجتماعی) برگزار می‌شود ، فرصت مناسبی برای هنرمندان فیلم و عکس استان است و امیدوارم فعالین فیلم و عکس نهایت استفاده را از این فرصت‌ها داشته باشند.

وی اظهار کرد : استان اردبیل در عرصه فیلم و عکس از ظرفیت بالایی برخوردار است و شخصیت‌ها و پیشکسوتان شناخته شده‌ای در سطح ملی و فراملی وجود دارد که با پشتیبانی آنها شاهد شکوفایی استعدادهای جوان و درخشانی در عرصه فیلم و عکس استان اردبیل خواهیم بود.

بحرالعلومی بیان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره‌ها در ۲۶ خرداد ماه با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور، مهدی آذرپندار مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران و دیگر مسئولین استانی برگزار خواهد شد.

میردولت موسوی مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل ضمن قدردانی از حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ، مهم ترین هدف هفته‌های فیلم و عکس را ایجاد همدلی بین فیلمسازان و عکاسان و تمام فعالین حوزه سینما بیان کرد و گفت: برگزاری هفته‌های فیلم و عکس فرصتی است تا آثار تمام هنرمندان در اکران عمومی دیده شود.

وی با اشاره به مصادف شدن برگزاری هفته فیلم و عکس و جشنواره استانی فیلم مهر افزود: این اتفاق سبب پر بارتر شدن این رویداد هنری و حضور آثاری از هنرمندان شهرستان‌های مختلف استان از جمله پارس آباد مغان، مشگین شهر، گرمی و خلخال در بخش فیلم و عکس شده است.  

این برنامه تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و بازدید از نمایشگاه عکس و اکران فیلم های کوتاه هر روز از ساعت ۱۵ آغاز خواهد شد .

حضور در سالن نمایش فیلم و نمایشگاه عکس برای عموم علاقمندان آزاد است.

برچسب‌ها افتتاحیه جشنواره اردبیل انجمن سینمای جوانان ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاحیه جشنواره اردبیل افتتاحیه جشنواره اردبیل انجمن سینمای جوانان ایران سینمای جوانان استان اردبیل فیلم و عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۲۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

از این مجموعه در بازار فیلم هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

کد خبر 6090020

دیگر خبرها

  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید