Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام غلامرضا عادل در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اجرای طرح تابستانی «نشاط معنوی» ۱۴۰۱ اعلام کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از راهکارهای موثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه بوده و در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی گفت: اگر دلسوزان نسل جوان، برای آینده‌سازان انقلاب اسلامی برنامه‌ای نداشته باشند، دشمنان این خلاء را پر کرده و آنان را به برنامه‌های خود مشغول خواهند کرد؛ لذا ضروری است ادارات کل اوقاف استان‌ها و ادارات اجرایی با همکاری مراکز افق با اجرای هوشمندانه طرح تابستانی «نشاط معنوی» در آستان مقدس امامزادگان نسبت به اجرای هرچه بهتر برنامه‌های‌ این طرح اهتمام ویژه‌ای مبذول دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت دانش‌آموزان، استفاده از ابزارهای روز و روش‌های جذاب همانند ظرفیت فضای مجازی و ارتباط‌گیری مؤثر، زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق و مهارت‌افزایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در کلاس‌های طرح نشاط معنوی به‌عنوان اهداف اصلی طرح تابستانی «نشاط معنوی» ۱۴۰۱ ذکر شده است.

وی تصریح کرد: طرح تابستانی «نشاط معنوی» از اول تیرماه لغایت ششم مرداد ماه ۱۴۰۱ اجرا خواهد شد و مخاطبین آن دانش‌آموزان رده سنی هشت تا ۱۸ سال هستند؛ همچنین ویژه‌برنامه جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» همزمان با این طرح اجرا خواهد شد.

به گفته وی، در راستای اجرای طرح تابستانی «نشاط معنوی» آموزش مهارت‌های خیاطی، نقاشی روی پارچه، تزیین و چیدمان منزل، آشپزی و سفره‌آرایی، تولید محصولات خانگی، بافتنی، تولید زیورآلات، پرورش گل‌های زینتی و آپارتمانی، نویسندگی، چرم‌دوزی، عروسک‌بافی، نمدبافی، قالی‌بافی، گلیم‌بافی برای دختران و همچنین مهارت‌های تاسیسات ساختمان، تعمیر لوازم برق، نجاری، خوشنویسی با خودکار، نویسندگی، مدیریت مالی، آموزش رایانه و امور مربوط به آن (فتوشاپ، پاورپوینت، اکسل، تایپ و غیره)، معماری، مداحی، سرود و تواشیح برای پسران در نظر گرفته شده است.

عادل اظهار داشت: در این طرح کلاس‌های آموزشی معارفی شامل روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم، احکام و تجوید الصلاه، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی توسط مُبلغین و دانشجویان علوم قرآنی برگزار می‌شود؛ همچنین آموزش مهارت‌های ده‌گانه زندگی شامل مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباطات موثر، حل مسئله و تصمیم‌گیری، مدیریت استرس و غیره توسط مربیان سبک زندگی برگزار خواهد شد.

معاون سازمان اوقاف گفت: بقاع متبرکه‌ای که دارای ظرفیت اردویی هستند، به‌عنوان مقصد انتخاب و با حضور مربیان و مُبلغین اعزامی، نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تفریحی اقدام می کنند؛ در این شیوه دانش‌آموزان در قالب یک اردوی یک روزه، ضمن بهره‌مندی از طبیعت و فضای اردویی، از برنامه فرهنگی مبلغین بهره‌مند می شوند.

وی با بیان اینکه بر اجرای طرح به‌ صورت مشارکتی تاکید شده، گفت: در این شیوه ( طرح به‌صورت مشارکتی) با تعامل با نهادهای همسو از قبیل بسیج، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ادارات کل فنی و حرفه‌ای، گروه‌های خودجوش فرهنگی و غیره این طرح برگزار می‌شود؛ ثبت‌نام متربیان، حمایت‌های مادی، اجرای کلاس‌های ورزشی و هنری با آن نهادها و مجموعه‌هاست و در اختیار دادن فضا، ظرفیت خیمه معرفت و اجرای کلاس‌های فرهنگی و معارفی و همچنین پذیرایی با ادارات اوقاف و بقاع متبرکه است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه معاونت بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه قرآن کریم طرح تابستانی دانش آموزان بقاع متبرکه نشاط معنوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۲۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مجید الهیاری گفت: این جشنواره یکی از طرح‌های ابتکاری شرکت گاز استان همدان است که سال گذشته در تعدادی از مدارس شهر همدان اجرا شد.

او با اشاره به اینکه در این جشنواره مجلاتی با موضوعات نکات ایمنی گاز و فرهنگ مصرف بهینه انرژی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت، تصریح کرد: این مجلات به گونه‌ایی طراحی شد که برای دانش‌آموزان جذاب و در عین حال آموزش مصرف بهینه و ایمن گاز را به آنان آموزش داده شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به همکاری خوب معلمان، مدیران و مسئولان آموزش و پرورش استان همدان برای برگزاری این جشنواره، تأکید کرد: این جشنواره در ۱۰ مدرسه دوره ابتدایی شهر همدان اجرا و مجلات بین پنج هزار دانش‌آموز توزیع شد.

الهیاری تأکید کرد: با توجه به اوج مصرف گاز در ایام زمستان این جشنواره را در بهمن‌ماه برگزار کردیم تا لزوم مصرف ایمن و بهینه آن برای همگان به خصوص جامعه دانش‌آموزی ملموس‌تر باشد.

او گفت: این جشنواره در بازه زمانی یک ماهه با هدایت و راهنمایی مدیران و معلمان دلسوز بین دانش‌آموزان به شکل تکلیف مدرسه اجرا شد.

این مسئول از برگزیده شدن ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان در این جشنواره خبر داد و گفت: امیدواریم در آینده با برگزاری جشنواره‌های کامل‌تر و جامعه آماری بالاتر، بتوانیم گام خوبی در راستای فرهنگ‌سازی الگوی مصرف ایمن و بهینه گاز برداریم.

اختتامیه نخستین جشنواره «همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی» پس از سه روز، امروز با تجلیل از تعدادی از مدیران و معلمان نمونه در تالار شهید آوینی به کار خود پایان داد.

دیگر خبرها

  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان