Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با هشدار نصب بنر گرانفروشی برای تنبیه واحدهای صنفی، از محکومیت سه شرکت بزرگ لبنیاتی به میزان بیش از ۵۳ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در مراسم افتتاحیه قرارگاه عملیاتی امور شعب ملی گفت: در روزهای اخیر با برخی از واحدهای تولیدی که اقدام به افزایش خودسرانه قیمت‌ها داشتند مقابله کردیم که به عنوان مثال می‌توان به موردی در استان کرمانشاه اشاره کرد که یک واحد تولید رب که به دنبال افزایش قیمت بود، مکلف شد که محصولاتش را فعال و عرضه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ساز و کار شعب ملی اشاره و تصریح کرد: به دنبال این هستیم که با فعالیت قرارگاه عملیاتی امور شعب کار برای سایر نهادها تسهیل و رسیدگی‌ها با سرعت متعارف انجام و فرایند بوروکراسی اداری کاهش یابد.   رئیس سازمان تعزیرات با بیان اینکه شعب ملی وظیفه دارند در مراکز تولیدی حضور داشته باشند گفت: این حضور به این منظور است که کارها با شتاب بیشتری دنبال شود. سیاست ما این است که نگذاریم کالایی که خودسرانه با قیمت گزافی تولید شود وارد شبکه توزیع شود. مواردی که در اختیار شبکه پخش بوده به توقیف منتهی شده است.   رئیس سازمان تعزیرات حکومتی به نظارت بر مواد لبنیاتی اشاره کرد و گفت: ما این موضوع را به شعب ملی ارجاع دادیم و یکی از نظارت‌ها به غیر از مواد شوینده همین لبنیات است.   اصانلو ادامه داد: از چهارشنبه هفته گذشته یکی از رؤسای شعب ملی را مأموریت دادیم تا واحدهای تولیدی لبنیاتی را بررسی کنند و تعدادی از واحدها اصلاح قیمت در بخش تولید دادند.   وی به محکومیت سه شرکت بزرگ لبنیاتی اشاره کرد و گفت: ۳ شرکت محکوم شدند و دیروز پرونده تکمیل و امروز منجر به صدور رأی شد. این شرکت‌ها از جمله شرکت‌های بزرگ هستند که یکی از آنها به ۳۶۰ میلیارد ریال به لحاظ گرانفروشی محکوم شده است. این شرکت همچنین به نصب تابلو و اصلاح قیمت‌ها هم محکوم شده است.   اصانلو ادامه داد: شرکت دیگری به ۱۶ میلیارد تومان و اصلاح قیمت و دیگری هم به نصب تابلو و ۱ میلیارد تومان به عنوان جریمه محکوم شده است. این سه شرکت به لحاظ تخلفی که از حیث گرانفروشی داشتند به این میزان محکوم شدند. برخی از شرکت هم افزایش قیمت خودسرانه در بخش تولید داشتند که اجازه توزیع به آنها داده نشده است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس سازمان تعزیرات میلیارد تومان سه شرکت شعب ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند

بهمن صبور نایب رئیس انجمن داروسازان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با وضعیت  دارو در کشور اظهار کرد: نقدینگی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های صنعت دارو است.

وی ادامه داد: اختلاف ریالی موجب کم شدن نقدینگی شرکت‌ها شده است. اجرای طرح دارویار، خرید دارو یا مواد اولیه آن را از ارز ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی به ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومان سوق می‌دهد. علاوه بر آن اکنون برخی دارو‌ها با ارز حدود ۴۲ هزار تومان خریداری می‌شود. شرکت‌ها پول لازم برای پرداخت این حجم از اختلاف قیمت را ندارند.

بانک‌ها وام نمی‌دهند

نایب رئیس انجمن داروسازان تهران افزود: تورم بهانه‌ای شده در دست بانک‌ها که با استفاده از آن به شرکت‌ها وام نمی‌دهند. درحالیکه شرکت‌ها برای خرید دارو و مواد اولیه آن به پول نیاز دارند تا بتوانند مابه التفاوت قیمت ریالی را پرداخت کنند. همین موضوع می‌تواند صنعت داروسازی را با مشکلات زیادی رو به رو کند.

صبور به طرح دارویار اشاره کرد و گفت: در طرح دارویار برای خرید دارویی که قیمت کل آن ۱۰۰۰ واحد است سهم بیمار ۱۰۰ واحد، سهم بیمه پایه ۳۰۰ واحد و سهم دارویار ۶۰۰ واحداست. با این توضیحات، دارویار سهم خود را از آذر ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت نکرده است این در حالیست که قرار بود با اجرای طرح دارویار ظرف یک ماه پول مراکز از طریق سازمان هدفمندی و سازمان برنامه و بودجه واریز شود.

نایب رئیس انجمن داروسازان بیان کرد: اکنون مجموع طلب شرکت‌ها از داروخانه‌ها به بیش از ۷۰ همت رسیده است که حدود ۲۴ همت برای بخش دولتی و ۴۶ همت برای بخش خصوصی است. این بدهی برای بخش خصوصی بسیار بی‌سابقه است هیچ زمانی بدهی بخش خصوصی از بخش دولتی بیشتر نشده بود. لازم به ذکر است که داروخانه‌ها حدود ۱.۵ همت چک برگستی دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تولیدکنندگان پول لازم برای پرداخت مابه التفاوت قیمت ریالی ارز را داشته باشند، مواد اولیه مورد نیاز برای تولید ۶ ماه دارو را خریداری می‌کنند و در نهایت هیچ مشکلی هم برای صنعت دارو به وجود نمی‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • جریمه ۶ میلیاردی سزای گرانفروشی سبزی در اردبیل
  • جریمه تاوان گرانفروشی خودرو
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی