Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@22:34:22 GMT

افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس تا دو متر

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۳۱۳۹

افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس تا دو متر

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج تا دو متر در خلیج فارس، وقوع رگبار و رعد و برق در پنج استان و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور هشدار داد.

به گزارش ایران اکونومیست سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ نسبت به افزایش سرعت باد شمال غربی-غربی هشدار داده و آورده است: افزایش ارتفاع موج بیشینه تا دو متر پنج‌شنبه (۲۶ خردادماه) در نواحی شمالی مرکزی خلیج فارس، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و جمعه (۲۷ خردادماه) در خلیج فارس، در استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط جوی احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال اختلال به فعالیت‌های دریایی خلیج فارس وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط در شنا، احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک همراه با کاهش کیفیت هوا امروز (۲۴ خردادماه) برای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، خراسان رضوی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان و چهارشنبه (۲۵ خردادماه) برای همدان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، سمنان، قم، تهران، خوزستان، ایلام، لرستان، اصفهان، شمال بوشهر، مرکزی، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌کند.

حاکمیت این شرایط جوی پنج‌شنبه (۲۶ خردادماه) در خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، شرق و جنوب سمنان، شرق کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، ایلام، خوزستان، شمال بوشهر، شمال و شرق اصفهان، قزوین، البرز، بوشهر، جنوب تهران، مرکزی، قم و جنوب ایلام و جمعه (۲۷ خردادماه) در خوزستان، شمال بوشهر، یزد و ایلام دور از انتظار نیست.

احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال تاخیر در پروازها، کاهش شعاع دید، پرتاب اشیاء از ساختمان‌های نیمه کاره و احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی از مخاطرات پیش‌بینی شده است بنابراین  احتیاط در تردد به‌ویژه در جاده‌های بیابانی، استحکام سازه‌های موقت، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، خودداری از حضور افراد آسیب پذیر در فضای باز توصیه می‌شود.

در ادامه این هشدار با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی  به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب آمده است: وقوع رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک امروز در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و فردا در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود.

در این شرایط جوی احتمال صاعقه، احتمال آبگرفتگی و جاری شدن روان‌آب به شکل محدود و محلی، احتمال آسیب به تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های موقت و شکستن نهال‌ها و درختان فرسوده، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا و احتمال پرتاب اشیاء از ساختمان‌های نیمه کاره وجود دارد بنابراین خودداری از اتراق در کنار رودخانه‌ها، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام و استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره از سوی سازمان هواشناسی توصیه می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: وزش باد ، رگبار و رعد و برق ، خیزش گرد و خاک

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزش باد رگبار و رعد و برق خیزش گرد و خاک ساختمان های نیمه کاره سازمان هواشناسی آذربایجان شرقی درختان فرسوده سازه های موقت شمال بوشهر خلیج فارس پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا در استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از صدور هشدار سطح نارنجی بارش‌های سیل‌آسا در تمامی شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: با ورود سامانه جدید بارش باران افزایش ناپایداری جوی نیاز به مراقبت ویژه است. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به هشدار سطح نارنجی بارش‌های سیل‌آسا در تمامی شهرستان‌های استان بوشهر، اظهار داشت: اثر مخاطره بارش تگرگ، بارش شدید باران همراه با وزش باد، جاری شدن روان آب، طغیان و سیلابی شدن رودخانه‌ها، صاعقه و خسارت به بخش کشاورزی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با تاکید بر توجه به جلوگیری از حوادث و خسارت احتمالی توصیه کرد: کشاورزان محصولات برداشت شده در فضای باز به مناطق سرپوشیده منتقل کنند.

وی عدم انجام آبیاری مزارع به‌دلیل وقوع بارندگی و برای جلوگیری از خوابیدگی مزارع آماده برداشت را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت جهت جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی یک ضرورت است.

توکلی بر بسته نگه‌داشتن دریچه‌های گلخانه‌ها هنگام کاهش دما و بارش تاکید کرد و افزود: عدم استفاده از آب باران برای دام‌ها، جلوگیری از نفوذ روان آب به داخل سالن‌های نگهداری دام مورد توجه قرار گرفته شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات و انتقال دام‌ها به مکان سرپوشیده هنگام وقوع بارش را از دیگر توصیه‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها با توجه به وقوع بارش‌ها مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

توکلی عایق‌بندی و محافظت از کندوهای عسل در مقابل بارش، عدم تردد ماشین‌آلات کشاورزی روی مزارع را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان ، دامداران و عشایر با توجه به شرایط بارندگی پیشِ‌رو به توصیه‌ها توجه ویژه کنند.

وی ادامه داد: بارش باران در استان بوشهر تا آخر هفته جاری ادامه دارد.

در همین راستا مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزایش سرعت وزش باد تا 50 کیلومتر در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: با افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع موج خلیج فارس، هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل استان بوشهر صادر شد.

فرج‌الله شکوهی‌پور با بیان اینکه تا آخر هفته جاری هشدار دریایی سطح نارنجی صادر شده است افزود: افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا خلیج فارس تا 2.5 متر پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به ورود سامانه جدید بارش باران در استان بوشهر اضافه کرد: افزایش ناپایداری ها، افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده باران مورد انتظار است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۲؛هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی
  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا در استان بوشهر
  • هواشناسی ایران / رگبار شدید باران در ۲۴ استان
  • همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر
  • استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است + تصویر