Web Analytics Made Easy - Statcounter

افرادی که نسبت به ثبت اعتراض برای عدم دریافت یارانه و یا دهک‌بندی اقدام و برایشان یک مرحله واریز شده است، باید توجه داشته باشند که امکان برداشت برای هیج یک از افراد معترض فعلا وجود ندارد و باید تا زمان انجام بررسی صبر کنند.

به گزارش ایران اکونومیست، بعد از آنکه یارانه جدید در اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد، مشخص شد که حدود شش میلیون نفر از افرادی که تا فرودین‌ماه امسال یارانه دریافت می‌کردند، تحت عنوان دهک دهم حذف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع که با تشخیص وزارت رفاه انجام شده بود، اعتراض بسیاری را به دلیل عدم تشخیص صحیح در دهک‌بندی به همراه داشت و از این جهت رئیس جمهور دستور فوری بررسی وضعیت کسانی که اعتراض خود را ثبت کرده بودند صادر و تاکید کرد که به حسابشان واریز انجام شود.

افرادی که نسبت به عدم دریافت یارانه و دهک بندی اعتراض داشتند آن را در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت کردند و بعد از دو مرحله اعلام لیست از سوی وزارت رفاه، برای تمامی این افراد، یک مرحله یارانه، واریز شده است ولی مسدود بوده و قابل برداشت نیست.

این در حالی است که از دو مرحله یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی که در قالب مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶، واریز شده بود، بخش اول در ۲۱ اردیبهشت و بخش دوم در ۲۱ خرداد قابل برداشت شد،‌ در این بین معترضانی که به حسابشان واریز صورت گرفته بود، این تصور را داشتند که می‌توانند در خردادماه برداشت انجام دهند و حتی پیگیر آن نیز شده‌اند، در حالی که باید توجه داشته باشند، مبلغ واریزی برای آنها در ازای یک مرحله بوده است و فعلا مسدود باقی خواهد ماند.

قرار است بعد از بررسی وضعیت افراد معترض در وزارت رفاه، در صورت تشخیص مشمولیت برای دریافت یارانه، مبلغ مسدود شده آزاد و قابل برداشت شود.

اینکه چه زمانی وزارت رفاه بررسی را شروع خواهد کرد، زمان مشخصی اعلام نشده ولی ظاهرا در هفته‌های آتی اقدام خواهد شد، هرچند که با تحولات اخیر این وزارتخانه و استعفای وزیر رفاه، باید منتظر تصمیم‌گیری در این رابطه بود ولی به طور حتم بررسی باید انجام شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قابل برداشت وزارت رفاه واریز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۳۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه

گروه اقتصاد و درآمد:چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

به گزارش جماران، مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد: اعتبار یارانه دارو در لایحه بودجه 1403 در حدود 75 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به اعتبار 69 هزار میلیارد تومانی مصوب سال گذشته، 1402، حدود 9 درصد رشد را تجربه کرده است.

چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

همچنین مرکز پژوهش های مجلس در این گزارش که ذیل بررسی فقر انجام شده، آورده است: اعتبار در نظر گرفته شده برای یارانه نان در سال 1402 در حدود 56 هزار میلیارد تومان است در حالی که دولت از بودجه سال گذشته حدود 159 هزار میلیارد تومان برای یارانه نان پرداخت کرده است! این رقم نشان می دهد تا چه اندازه پیش بینی اعتبار در قانون بودجه سال گذشته خطا داشته و منجر به کسری تبصره هدفمندی شده است.

یارانه نان در لایحه سال جاری در حدود 143 هزار میلیارد پیش بینی شده که نسبت به قانون سال گذشته 150 درصد رشد داشته است.

         

دیگر خبرها

  • آخرین تغییرات درباره یارانه‌ها و زمان واریز آن
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس
  • رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان