Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@07:34:05 GMT

کلاهبرداری در پوشش فروش صندلی دانشگاه‌های دولتی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۳۲۷۲

کلاهبرداری در پوشش فروش صندلی دانشگاه‌های دولتی

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از بازداشت دو کلاهبردار که از طریق فروش صندلی‌های یکی از دانشگا‌های دولتی ۷۰ میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده بودند، خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ سعید راستی در این‌باره گفت: مدتی قبل تعدادی از شهروندان به پلیس مراجعه و اعلام کردند که از سوی دو نفر مورد کلاهبرداری قرار گرفته و پس از آنکه مبالغ هنگفتی را برای ثبت نام و خرید صندلی در دانشگاه‌های دولتی به آنان پرداخت کرده‌اند، دیگر نتوانسته‌اند آن‌ها را پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در پی اعلام این گزارش رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت، گفت: ماموران با انجام تحقیقات اولیه و بررسی‌های پلیسی متوجه شدند که متهمان پرونده با ادعای اینکه در دستگاه‌های اجرایی دارای نفوذ و ارتباطات خاص هستند بیش از ۷۰۰ میلیون ریال از دانشجویان دریافت کرده و به آنان وعده داده بودند که صندلی رشته مورد علاقه‌شان در دانشگاه دولتی را برایشان خریداری خواهند کرد.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: در ادامه تحقیقات، ماموران مخفیگاه متهمان در در میدان الغدیر یافت آباد و شهر طالقان از توابع استان تهران را مورد شناسایی قرار داده و پس از هماهنگی با مقام قضایی عملیات خود برای دستگیری این افراد را آغاز کردند که در نهایت هر دو متهم در دو عملیات جداگانه و همزمان دستگیر شدند.

راستی با اشاره به انتقال دو متهم به مقر انتظامی گفت: این افراد تحت بازجویی قرار گرفته و گرچه سعی داشتند در ابتدا خود را بی‌اطلاع از جرم نشان دهنده، اما با مشاهده ادله موجود به جرم خود اقرار کرده و معترف شدند که تاکنون به حدود ۱۰۰ فقره کلاهبرداری با این شیوه اعتراف کرده‌اند.

به گفته رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بیش ۷۰ میلیارد ریال ارزیابی و اعلام کرده‌اند.

راستی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان دستگیر شده اظهارکرد: تا کنون ۱۰ نفر از این مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفته‌اند. متهمان نیز برای ادامه روند رسیدگی به جرم به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شده‌اند و تحقیقات پلیس در این خصوص همچنان ادامه دارد. دیگر افراد نیز اگر با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، حتما موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کلاهبرداری از ایرانی ها پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ "حسن ابوالحسینی" اظ‌ها داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس مبنی بر سرمایه گذاری در کانال تلگرامی اکسیر فارابی و کلاهبرداری از آنها، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا یزد قرار گرفت. 
رئیس پلیس فتا استان یزد افزود: شاکیان در اظهارات خود عنوان داشتند درشبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه سرمایه گذاری اکسیر فارابی فعالیت می‌کند و سود‌های کلانی در ازای سرمایه گذاری در این زمینه پرداخت می‌کند، آشنا شدیم ومدت کوتاهی با وی درارتباط بودیم و پس ازجلب اعتماد جمعآ مبلغ ۱۵ میلیارد ریال جهت سرمایه گذاری در زمینه این بازار برای وی واریز کردیم و بعد از واریز وجوه و عدم پاسخ از وی متوجه شدیم مورد کلاهبرداری قرار گرفته ایم. 
ابوالحسینی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم ساکن یکی از استان‌های غرب کشور بوده، در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا استان یزد منتقل شد. 
وی بیان داشت: متهم پس از دستگیری به کلاهبرداری ازحساب ۲۰ نفر از هموطنان سراسر کشور تا این لحظه اعتراف کرد. 
وی توصیه کرد: هنگام سرمایه‌گذاری توجه کنید که شما نباید به افراد حقیقی اعتماد کنید. یک شرکت سرمایه‌گذاری باید توسط نهاد‌های نظارتی، تایید شده باشد تا امکان اعتماد به آن وجود داشته باشد و به هیچ عنوان دارایی خود را به دست افرادی که با وعده سود‌های غیرواقعی و وسوسه برانگیز، از شما درخواست وجه می‌کنند، نسپارید. 
رئیس پلیس فتای استان یزد، خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • فروش سوالات کنکور ترفند شیادان سایبری برای کلاهبرداری