Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو-در اوایل ماه مارس سال جاری، لنوو لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری 2022 Legion Y7000P و Y9000P خود را که مجهز به پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل Alder Lake Mobile بودند، برای بازار چین معرفی کرد.

به گزارش فرارو، این برند دیروز سری دیگری از لپ‌تاپ‌های بازی Legion R7000P و R9000P را که از نظر ظاهری شبیه به Y7000P و Y9000P هستند، معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سری لپ تاپ‌های R7000P و R9000P به آخرین سری پردازنده‌های Ryzen 6000H AMD و پردازنده‌های گرافیکی برتر RTX 3000 NVIDIA مجهز شده اند.

Lenovo Legion R7000P 2022
Legion R7000P قیمت پایین تری نسبت به مدل دیگر دارد. این لپ تاپ گیمینگ دارای صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی IPS LCD با نرخ رفرش ۱۶۵ هرتز و وضوح ۲.۵K (۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) می‌باشد و ۱۰۰ ٪ طیف رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. این دستگاه با دو پیکربندی CPU عرضه می‌شود؛ AMD Ryzen 5 6600H و Ryzen 7 6800H. هر دوی این پردازنده‌ها بر اساس آخرین معماری Zen 3+ AMD ساخته شده اند و در مقایسه با رقبای x86 خود، عملکرد و بازدهی انرژی بسیار بهتری را نوید می‌دهند. گرافیک این دستگاه نیز در دو نوع پردازنده گرافیکی داخلی Nvidia RTX 3050 و GPU RTX 3050 Ti عرضه می‌شوند. این لپ تاپ در چهار پیکربندی مختلف ارائه می‌شود:

پردازنده Ryzen 5 6600H، پردازنده گرافیکی RTX 3050 ، شانزده گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD (۹۸۴ دلار امریکا)
پردازنده Ryzen 7 6800H، پردازنده گرافیکی RTX 3050، شانزده گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD (۱۰۴۴ دلار امریکا)
پردازنده Ryzen 5 6600H، پردازنده گرافیکی RTX 3050 Ti، شانزده گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD (۱۰۲۹ دلار امریکا)
پردارنده Ryzen 7 6800H، پردازنده گرافیکی RTX 3050 Ti، شانزده گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD (۱۰۸۸ دلار امریکا)

لپ تاپ Legion R7000P به ۱۶ گیگابایت رم DDR5 4800 MHz و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD پرسرعت PCIe Gen 4 مجهز شده است. همچنین دارای یک باتری ۸۰ وات ساعتی بوده و از شارژ سریع سیمی ۱۳۵ وات از طریق USB-C PD پشتیبانی می‌کند. این دستگاه با ویندوز 11 Home از پیش نصب شده در حال حاضر بصورت پیش فروش و از ۱۷ ژوئن بطور رسمی به فروش می‌رسد.

Lenovo Legion R9000P 2022
Legion R9000P، لپ تاپ گرانتر این مجموعه دارای صفحه نمایش ۱۶ اینچی IPS LCD با نرخ رفرش ۱۶۵ هرتز، وضوح ۲.۵K (۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت می‌باشد. این لپ تاپ ویژگی‌های برتری مانند پشتیبانی از محتوای HDR  و DC Dimming را نیز ارائه می‌دهد. این لپ‌تاپ فقط با پردازنده AMD Ryzen 7 6800H مبتنی بر +Zen 3 عرضه می‌شود. کاربران امکان انتخاب دو پردازنده گرافیکی RTX 3060 با حداکثر توان ۱۴۰ وات و پردازنده گرافیکی قوی‌تر RTX 3070 Ti با حداکثر توان ۱۵۰ وات را خواهند داشت. این لپ تاپ در دو پیکربندی مختلف ارائه می‌شود:

پردازنده Ryzen 7 6800H، پردازنده گرافیکی RTX 3060، شانزده گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD (۱۲۶۷ دلار امریکا)
پردازنده Ryzen 7 6800H، پردازنده گرافیکی RTX 3070 Ti، شانزده گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD (۱۵۶۵ دلار امریکا)

این لپ تاپ به ۱۶ گیگابایت رم DDR۵، ۴۸۰۰ مگاهرتز و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD سریع PCIe Gen 4 مجهز شده است. همچنین دارای یک باتری بزرگ ۸۰ وات ساعتی است و از شارژ ۱۳۵ واتی USB-C پشتیبانی می‌کند. این دستگاه با ویندوز 11 Home از پیش نصب شده در حال حاضر بصورت پیش فروش و از ۱۷ ژوئن بطور رسمی به فروش می‌رسد.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

کلیدواژه: لنوو R9000P لنوو Legion R7000P پردازنده گرافیکی RTX 3050 پردازنده Ryzen دلار امریکا لپ تاپ لپ تاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا هیچ وقت یادمان نمی ماند درِ خانه را قفل کرده ایم یا نه؟

دانشمندان یک قدم به درک اینکه چرا بعضی چیزها را به خاطر می سپاریم و برخی دیگر را فراموش می کنیم، نزدیک تر شده اند.

به گزارش روزیاتو، محققان دانشگاه رایس ِ آمریکا دست به پژوهشی زدند که نشان داد ما برخی جنبه های یک تجربه همچون شرایط کلی را به جای جزئیات کوچک تر به خاطر می سپاریم.

به همین دلیل است که احتمال فراموش کردن تجربه های جزئی تر و پیش پا افتاده تری مانند قفل کردن یا نکردن در ِ خانه، بیشتر است.

برای درک بهتر نحوه ی عملکرد حافظه ی انسان، محققان دانشگاه رایس تصاویری را به شرکت کنندگان پژوهش خود نشان دادند.

در این آزمایش حافظه، برخی از تصاویری که برای شرکت کنندگان به نمایش درمی آمدند، تکراری و برخی دیگر جدید بودند.

برخی تصاویر شباهت زیادی به یکدیگر داشتند، اما در برخی دیگر تشخیص تفاوت های آن ها از یکدیگر دشوارتر بود. هدف از نمایش تصاویر مشابه، مختل کردن حافظه با شبیه سازی تجربیات پیش پا افتاده ای بود که روزانه داریم، مانند قفل کردن در ِ خانه.

محققان پی بردند که به یاد ماندنی ترین تصاویر که احتمال به خاطر سپردن آن ها توسط شرکت کنندگان بیشتر بود، تصاویری رنگارنگ با حضور افرادی در عکس بودند. به عبارت دیگر، تصاویری که شلوغ و بی نظم نبودند، فراموش نشدنی تر بودند.

گرچه شرکت کنندگان به یادماندنی ترین تصاویر را به درستی به یاد آورده بودند، اما اثر آن بعد از ۲۴ ساعت از میان رفت. این به ویژه درمورد به یاد آوردن تجربیات مثبت صدق می کرد، امری که نشان داد این دست تجربیات در ابتدا به یاد می مانند، اما بیشتر مستعد فراموش شدن هستند.

گرچه معمولاً تصور این است که احساسات می توانند فرآیند پردازش حافظه را بهبود بخشند، اما انسان ها اغلب جنبه ی اصلی یک تجربه یا به عبارتی دیگر «مخلص کلام» را به یاد می آورند، نه جزئیات اضافی را. به گفته ی محققان، گذشت زمان اغلب این موضوع را تشدید می کند.

برای مثال، اگر سعی کنیم که به خاطر آوریم در سال گذشته چه کارهایی انجام دادیم، احتمالاً کارهای زیاد و مختلفی را به خاطر می آوریم. با این حال، احتمالاً تنها برخی از این خاطرات را با جزئیات زیاد به خاطر می آوریم. ممکن است به یاد بیاوریم که به سفر رفته بودیم، اما احتمالاً یادمان نمی آید که در هر روز ِ سفر چه فعالیت هایی انجام داده بودیم.

نتایج این پژوهش نشان داد محتوای احساسی، مدت زمان گذشته یک تجربه و ویژگی های ادراکی حافظه، همگی در به خاطر آوردن یا نیاوردن جزئیات یک اتفاق تأثیرگذارند.

به گفته ی محققان دانشگاه رایس، این پژوهش نشان داد که تجربیاتی که برای یک شخص فراموش نشدنی هستند، مثل جشن تولد، مرگ عزیزان و غیره، به احتمال زیاد برای یک شخص دیگر هم فراموش نشدنی هستند. این ها اغلب تجربیات مثبت یا منفی هستند.

این محقان می گویند ما اغلب تصور می کنیم که خاطرات احساسی بهتر به خاطر سپرده می شوند، اما در حقیقت این ویژگی های اصلی یک خاطره است که به خاطر سپرده می شود، اما جزئیات آن ممکن است فراموش شوند.

یکی از دلایل اینکه ما نمی توانیم همه ی تجربیات مان را به خاطر آوریم این است که مغز ما ظرفیت محدودی دارد.

به گفته ی محققان، مغز ما احتمالاً نمی تواند هر چه که تجربه می کنیم را به خاطر بسپارد و به همین دلیل مجبور هستیم اندکی از اطلاعاتی که مهم نیستند را به شکل انتخابی فراموش کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • چرا هیچ وقت یادمان نمی ماند درِ خانه را قفل کرده ایم یا نه؟
  • طرح گرافیکی معنی‌دار در لاین‌آپ پرسپولیس
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد
  • گوشی اوپو A3 چه مشخصاتی دارد؟