Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای تلویزیون سی جی تی ان چین، یانگ جیچی که عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست چین و مدیر دفتر کمیسیون روابط خارجی این کشور است، در جلسه دیدار ۵ ساعته با هیات آمریکایی که روز گذشته در لوگزامبرگ برگزار شد، همچنین گفت که امیدوار است واشنگتن انتخاب های درستی داشته باشد، تعهدات و حرفهای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا (درقبال چین) را به اقدامات ملموس تبدیل کند و با طرف چینی همکاری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات چینی یادآور شد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بارها به شی جین پینگ همتای چینی اش گفته است که ایالات متحدد بدنبال جنگ سرد جدیدی نیست و قصد تغییر سیستم چین را ندارد، همچنین مخالف تقویت ائتلاف ها با چین نیست، از استقلال تایوان حمایت نمی کند و خواهان درگیری با پکن نیست.

وی تاکید کرد: طرف چینی برای این سخنان اهمیت زیادی قائل است و امیدوار است طرف آمریکایی این سخنان و وعده های جو بایدن را عملی سازد و به اقداماتی ملموس تبدیل کند.ر این دیدار، یانگ به مقام آمریکایی گفت که پکن با استفاده از رقابت برای تعریف روابط خود با واشنگتن قاطعانه مخالف است.

دو طرف، این نشست را منصفانه، عمیق و سازنده خواندند. یانگ تاکید کرد که واشنگتن به شیوه ای همه جانبه پکن را محدود و سرکوب کرده، امری که مناسبات چین و آمریکا به وضعیتی بسیار سخت سوق داده و به تبادلات و همکاری در زمینه های دو جانبه به شدت آسیب زده است.

یانگ گفت که سه اصل پیشنهادی رئیس جمهوری چین مبنی بر احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد – برد، رویکردهای درست چین و آمریکا در کنار آمدن با یکدیگر است و این اصول نه تنها با منافع اساسی چین و آمریکا بلکه همچنین با آرمان های مشترک جامعه جهانی مطابقت دارد.

در این نشست، مقام چینی همچنین تاکید کرد که کشورش در حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود، موضعی شفاف و استوار دارد. وی گفت که چین هیچ گونه مداخله ای در امور داخلی خود از سوی کشورهای دیگر را نمی پذیرد و هر تلاشی برای تضعیف امنیت ملی چین، محکوم به شکست است.

در ماه های گذشته تنش ها در روابط آمریکا و چین از یک طرف به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین و مناقشه های مرتبط با تایوان و دریای چین جنوبی  و از طرف دیگر به دلیل مسائل مرتبط با منطقه هند-اقیانوسیه و تلاش چین برای امضای توافقنامه های امنیتی با کشورهای کوچک اما استراتژیک این منطقه، افزایش یافته است.

برچسب‌ها واشنگتن چین ایالات متحده آمریکا پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واشنگتن چین ایالات متحده آمریکا واشنگتن چین ایالات متحده آمریکا پکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!

اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین و علیه جانبداری‌های دولت این کشور از جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و در روزهای اخیر شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه‌ها کلاس‌های درس را ترک کرده و یا سعی کرده‌اند برای برگزاری اعتراضاتشان علیه عملیات نظامی اسرائیل در غزه، چادرهایی برپا کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این اعتراضات گروهی از دانشجویان آمریکایی برای اعلام همبستگی با فلسطین، چفیه و پرچم فلسطین را به گردن مجسمه جرج واشنگتن (اولین رئیس جمهور آمریکا) انداختند که تصویر آن در شبکه‌های مجازی پربازدید شده است:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!