Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی از تدوین دستورالعملی برای ایجاد بازار محصولات دانش‌بنیان در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: از ظرفیت‌ها برای ساماندهی و تسریع در دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی به‌منظور رفع نیازها و مشکلات این بخش استفاده خواهیم کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایران اکونومیست از وزارت جهاد کشاورزی، «صادق توسلی‌زاده» در حاشیه نشست سالانه مشاوران رییس سازمان‌ها و روسای گروه توسعه پایدار و امور فناوری سازمان جهاد کشاورزی افزود: در حال حاضر نزدیک به چهار درصد شرکت‌های دانش‌بنیان معادل حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ شرکت در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند که اعتبار همه آنها به تایید معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: این دفتر تلاش می‌کند از طریق تعامل و هم‌افزایی با دستگاه‌های مرتبط و پیگیری کارهای نو و شناسایی نیازهای بخش کشاورزی در افزایش ضریب دانش در حوزه کشاورزی اقدام کند.

توسلی‌زاده بررسی و رفع نیازهای معاونت‌های وزارت جهاد کشاورزی را از اولویت‌های کاری این دفتر عنوان کرد و گفت: ما بخشی از این نیازها را دقیق و شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع این نیازها از طریق فناوری و دانش را شناسایی کرده‌ایم که در قالب رویداد این نیازها اعلام عمومی می‌شوند.

وی با بیان این که ضریب دانش‌بنیان در بخش کشاورزی مطلوب نیست، افزود: با توجه به اهمیت تامین امنیت غذایی که مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی بر آن تاکید دارند، ضروری است ضریب دانش و فناوری در بخش کشاورزی افزایش یابد و بهره‌برداران نیز باید توجیه شوند که از دستاوردهای دانش‌بنیان استفاده کنند.

مدیرکل دفتر توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ پرسشی درباره توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان در بخش کشاورزی به‌عنوان یکی از دغدغه‌های موجود، اذعان داشت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری هم این دغدغه را دارد و از این رو در آیین‌نامه‌ای که هیات دولت در ابتدای امسال درباره دانش‌بنیان کردن تصویب کرد، بندهایی برای ایجاد بازارهای محصولات و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان دیده شده است.

این مقام مسوول در وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: ما با همکاری دفتر برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارتخانه در تلاش هستیم هرچه سریع‌تر شرایط و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها برای ایجاد بازارهای محصولات دانش‌بنیان در بخش کشاورزی را آماده و تدوین و اعلام عمومی کنیم.

توسلی‌زاده درباره  شناسایی و اعتبار شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور گفت: مبنای ما برای شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان معتبر و حقیقی، ظرفیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است و بنا نداریم برای شناسایی این شرکت‌ها، ساختار جدید ایجاد کنیم.

وی افزود: اگر شرکتی برای دانش‌بنیان بودن در بخش کشاورزی بخواهد اقدام کند، ما آن شرکت را برای بررسی اعتبار به معاونت علمی و فناوری راست جمهوری معرفی می‌کنیم.

توسلی‌زاده اظهار داشت: این معاونت در ریاست‌جمهوری دارای ممیزی و سیستم ارزیابی است و اگر شرکت صلاحیت داشته باشد، تایید و در فهرست شرکت‌های دانش‌بنیان معتبر قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: ملاک و معیار ما برای دانش‌بنیان بودن یک شرکت، تایید معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است و برای پرداخت تسهیلات و اعتبارات، تاییدیه این معاونت ضروری و حتمی است.

توسلی‌زاده درباره دفتر توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی گفت: این دفتر در گذشته دفتر سلامت غذا و محیط‌زیست وزارت جهاد کشاورزی بوده و اکنون عنوان آن تغییر و وظایف و ماموریت‌های جدید در زمینه فناوری به این دفتر واگذار شده است.

مدیرکل دفتر توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: ماموریت‌های ما در حوزه محیط‌زیست، استاندار و تغییرات اقلیمی ثابت مانده، اما موضوع سلامت محصولات گیاهی از این دفتر به سازمان حفظ نباتات کشور سپرده شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت جهاد کشاورزی ، سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ، سید جواد ساداتی نژاد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی سید جواد ساداتی نژاد محصولات دانش بنیان در بخش کشاورزی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت های دانش بنیان توسلی زاده برای ایجاد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۳۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی، گفت: یکی از قوانین خوبی که مجلس یازدهم به تصویب رساند قانون جهش تولید دانش‌بنیان بود. از سه سال گذشته یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان روی پروژه کاهش مصرف آب و کشاورزی هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی، داده‌های هواشناسی، اطلاعات خاک مزرعه و نوع کشت فعالیت می‌کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم طی سال‌های آینده در زمینه کشت گیاهان زراعی و درختان میوه توسط شرکت‌های دانش بنیان اتفاقات خوبی رخ دهد،  ادامه داد: بیش از یک دهه است که در دنیا موضوع پایش سلامت باغات و مزارع آغاز شده و با استفاده از هوش مصنوعی و تصویر برداری هوایی مزارع را پایش می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه استفاده از بازچرخانی آب و پساب‌ در بخش صنعت و کشاورزی مصوب شده است و با توجه به قانون جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان، این شرکت‌ها امیدوار شده و در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند،عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی ریل‌ گذاری خوبی را انجام داده و اثرات آن را در فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در تمامی بخش‌ها خصوصا بخش کشاورزی شاهد هستیم و اکنون دولت باید از شرکت‌ها حمایت کند و با آنها قرارداد ببندد.

اعظمی با بیان اینکه یکی از مشکلات وزارت جهاد کشاورزی پهنه بندی‌ها بوده تا بر اساس آن مشخص شود چه میزان از اراضی هر منطقه زیرکشت چه محصولی رفته است، گفت: درحال حاضر پهنه‌بندی‌ها توسط کارشناسان انجام می‌شود که علی رغم زمان‌بری به صورت کامل دقیق نیست، در این حوزه نیز شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از تصویربرداری هوایی ورود کرده‌اند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش کشاورزی می‌توانیم طی سال‌های آینده خبرهای خوشی را از بومی سازی تکنولوژی و خلاقیت توسط شرکت‌های دانش‌بنیان را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها