Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@08:02:52 GMT

صندلی اداری استاندارد و معتبر بخرید!

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۳۷۹۹

صندلی اداری استاندارد و معتبر بخرید!

یکی از اشتباهات رایج بین مردم این است که تصور می‌کنند، چون شغل و حرفه‌شان به شکلی است... - اخبار بازار -

یکی از اشتباهات رایج بین مردم این است که تصور می‌کنند، چون شغل و حرفه‌شان به شکلی است که ساعات زیادی را به هنگام کار بر روی صندلی می‌نشینند و مشغول فعالیت‌های سنگین فیزیکی نیستند، اعضای بدنشان در حال استراحت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یکی از باو‌رهای نادرستی است که در صورت استفاده نکردن از یک  صندلی اداری  استاندارد، با گذشت زمان اثراتی جبران ناپذیر بر سلامتی اعضای مختلف بدن خواهد گذاشت.

تحقیقات نشان می‌دهند که ساعت خواب و استراحت کارمندان در بخش‌های خصوصی و دولتی از ساعات نشستن بر روی صندلی و پشت میز، بسیار کمتر است. متاسفانه  ناآگاهی و باورهای نادرست بسیاری از کارمندانی که ساعات نسبتا طولانی کاری خود را بر روی صندلی‌های غیر طبی می‌گذرانند، موجب می‌شوند که زمینه برای رشد اختلالات و آسیب‌های خاموش در بدن فراهم شده و پس از مدتی علائم آزاردهنده آنها نمایان شود.

ارتباط صندلی اداری غیرطبی و سندروم تونل کارپال

سندروم تونل کارپال یکی از مرسوم ترین اختلالات عصبی است که اگر در انتخاب مبلمان مورد استفاده به هنگام کار دقت نکنید و تغییراتی مهم در روند زندگی کاری روزمره خود ایجاد نکنید می‌توان به قطعیت گفت که به آن دچار خواهید شد. نشستن بر روی صندلی‌های غیر استاندارد آسیب‌ها و اختلالات زیادی همچون گردن درد، درد مفاصل، آسیب به ستون فقرات، اختلال در گردش خون و رماتیسم به همراه خواهد داشت اما در این نوشته برآنیم شما را با یکی دیگر از مرسوم ترین آسیب‌های ناشی از استفاده نکردن از یک صندلی اداری طبی،  یعنی سندروم تونل کارپال آشنا کنیم.

سندروم تونال کاراپال چیست؟

 

سندرم تونل کارپال (Carpal tunnel) بر اثر وارد شدن فشار بر عصب مدیان (میانی) ایجاد می شود. تونل کارپال، گذرگاهی باریک است که توسط استخوان ها و رباط های موجود در کف دست، احاطه شده است. آیا تا به حال در چهار انگشت اول خود حس گزگز و مور مور را تجربه کرده اید؟ فشرده شدن عصب مدیان می تواند علائمی شامل بی حسی، سوزن سوزن شدن و ضعف در دست و بازو ایجاد نماید.

علائم شایع سندروم تونل کارپال:

بیماری درناک در ناحیه مچ و انگشتان دست است که بیش از 4 درصد افرار به آن دچار هستند. افزایش این بیماری در کارمندان اداری که ساعات زیادی را به انجام فعالیت‌های نسبتا تکراری و یکنواخت می‌پردازند و در توجوانان و جوانان به دلیل استفاده بیش از از حد از وسایل الکتروتیکی بسیار چشمگیر است.

از علائم این بیناری می‌توان به بی حسی و گزگز در دست مخصولا سرانگشتان و شست؛ درد آزاردهنده در انگشتان و مچ دست؛ مشکل در حرک طبیعی دست؛ احساسی غیر طبیعی در مسیر دست و انگشتان؛ درد بالارونده به سمت ساعد و شانه؛ ضعف در عضلات و لرزش دست؛ کم شدن قدرت نگهدارنده انگشتان اشاره کرد.

با استفاده از صندلی اداری ارگونومیک از ابتلا به سندروم تونل کارپال پیشگیری کنید.

کارمندان زمان زیادی را در روز به صورت یکنواخت و با انجام حرکات و کارهای روتین و تکراری( کار با موس، تایپ در کیبورد و ...) پشت میز می‌گذرانند؛ بی آنکه بدانند سلامت جسمانی را به دست آسیب‌هایی پنهان که با گذر زمان نمایان خواهند شد، سپرده‌اند.

آسیب‌هایی مزمن در عضلات، تاندونا‌ها، اعصاب نواحی مختلف که به درگیری‌هایی همچون سندروم تونل کارپال یا تاندونیت منجر خواهد شد. می‌توان از گردن درد، درد‌های مزمن و همیشگی در سرشانه‌ها، خطر ابتلا به روماتیسم گردن، اختلال در گردش خون و آسیب به ستون فقرات به عنوان سایر آسیب‌های ناشی از عدم نشستن بر روی صندلی اداری استاندارد اشاره کرد.

برای پیشگیری و کاهش احتمال ابتلا به این بیماری‌ها باید از صندلی اداری ارگونومیک که خصوصیات زیر را دارند استفاده کنید.

صندلی اداری ارگونومیک چه ویژگی‌هایی دارد

ارتفاع صندلی قابل تغییراست: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک صندلی اداری طبی مناسب، قابلیت تنظیم ارتفاع آن از کف اتاق است که توسط اهرم بادی به راحتی صورت می‌گیرد و دارای قابلیت تغییر از حدود 40 تا 54 سانتیمر از سطح زمین را بر اساس قد، طول بدن و طول دستانتان است.

قابلیت تنظیم شدن پشتی و تکیه گاه: عرض تکیه گاه یک صندلی اداری طبی استاندارد حدود 30 تا 40 سانتیمتر است و قابلیت تنظیم و عقب و جلو رفتن دارد.

قابلیت تنظیم دسته‌های صندلی: راحتی شانه ها و قرارگرفتن دست و آرنج ها در حالت استراحت از جمله نشانه‌های وجود دسته‌هایی مناسب و ارگونومی در یک صندلی اداری طبی است که قابلیت تنظیم بر اساس فیزیک بدن را داراست و علاوه بر امکان تنظیم ارتفاع، امکان تنظیم فاصله دست ها از بدن را هم خواهید داشت.

جنس نشیمنگاه: محل نشستن بر روی یک صندلی اداری استاندارد باید از جنس مرغوب پارچه‌ای یا چرمی باشد که هم مانع سر خوردن شما گردد و هم قابلیت تهویه مناسب شده و از تعرق شما جلوگیری کند.

تکیه گاه بازوها: برای اینکه شانه ها حالت آرام و راحتی داشته باشند، تکیه گاه بازوها یا دسته صندلی اداری طبی باید نزدیک به بدن شما باشند.

انحنای مناسب و پوشش گودی کمر: برای اینکه تکیه گاه یا پشتی صندلی پوشش مناسبی برای گودی کمر شما ایجاد کند باید دارای انحنایی به شکل حرف S باشد.

صندلی اداری طبی دواراست و خاصیت گردشی بودن دارد: صندلی اداری‌های طبی دارای مفصلی از ناحیه اتصال نشیمنگاه به پایه هستند که چرخش 360 درجه‌ای صندلی را میسر می‌کنند.

صندلی اداری استاندارد، چرخ‌ های مستحکم و روان دارند: چرخ های صندلی اداری شما باید مستحکم بوده و توان تحمل وزن شما را داشته باشد. همچنین روان بودن چرخ‌ها به هنگام حرکت از دیگر خصوصیاتی است که یک صندلی اداری استاندارد داراست و شما برای طی مسافت‌های کوتاه اطرافتان در محیط کار احتیاج به بلند شدن و نشستن مداوم نداشته و به راحتی می‌توانید بر سطوح صاف سرامیکی یا موکت نشسته بر صندلی حرکت کنید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صندلی اداری استاندارد سندروم تونل کارپال قابلیت تنظیم نشستن بر روی بر روی صندلی تکیه گاه آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تونل افتخار آرسنال برای بازیکنان منچستریونایتد (28 آوریل، 2013) / فیلم

سال 2013 در چنین روزی، در ابتدای بازی آرسنال و منچستریونایتد، بازیکنان تیم آرسنال برای تبریک قهرمانی زودهنگام منچستریونایتد در لیگ برتر انگلیس، یک تونل تشکیل دادند و بازیکنان این تیم را تشویق کردند.

دانلود (6.5MB)

دیگر خبرها

  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • تست تونل باد مرسدس بنز SLR مک لارن (عکس)
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک پرسپولیس؛ نمی توانید بلیت ها را بخرید!
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • تونل افتخار بازیکنان تورینو برای اینتر، قهرمان سری‌آ در فصل 2023/24 / فیلم
  • تونل افتخار آرسنال برای بازیکنان منچستریونایتد (28 آوریل، 2013) / فیلم