Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@02:51:01 GMT

عصرانه خبری علم‌وفناوری ۲۴ خرداد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۴۲۵۸

عصرانه خبری علم‌وفناوری ۲۴ خرداد

ورود اپل به صنعت ساخت کارت های گرافیک و رقابت با AMD و انویدیا، سری گلکسی واچ پنج سامسونگ تائیدیه FCC را دریافت کرد و بررسی مایکروسافت سرفیس لپ تاپ گو دو، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

سری آی‌فون ۱۴ اپل با پیشرفت‌های چشمگیر در دوربین جلویی عرضه خواهد شد

بر اساس پیش‌بینی‌ها شرکت اپل ضمن برگزاری رویداد ماه سپتامبر امسال از گوشی‌های سری آی‌فون ۱۴ خود رونمایی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعات لو رفته نشان می‌دهند که سری آی‌فون ۱۴ شامل چهار مدل مختلف با اسامی آی‌فون ۱۴، آی‌فون ۱۴ مکس، آی‌فون ۱۴ پرو و آی‌فون ۱۴ پرو مکس خواهد بود. بر اساس شایعات، مدل‌های آی‌فون ۱۴ پرو و آی‌فون ۱۴ پرو مکس به‌همراه برخی تغییرات عمده نظیر حفره‌هایی با طراحی دایروی و بیضی‌شکل جهت استقرار دوربین جلویی و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز به یک سنسور بزرگ روی پنل پشتی روانه بازار خواهند شد.

اکنون مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل با انتشار یک گزارش جدید ادعا کرده که آی‌فون‌های جدید با پیشرفت‌هایی در عملکرد دوربین جلویی عرضه خواهند شد. به گفته این تحلیل‌گر، کلیه دستگاه‌های سری آی‌فون ۱۴ با قابلیت پشتیبانی از غوکوس خودکار در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت. این پدیده موجب می‌شود تا آی‌فون‌های آینده در مقایسه با مدل‌های فعلی و پیشین قادر به ثبت تصاویر و ویدیوهایی با شارپنس بالاتر باشند. پیش از این کلیه مدل‌های آی‌فون اپل از دوربین سلفی با مشخصه فوکوس ثابت استفاده می‌کردند.

البته این تمام ماجرا نیست؛ زیرا بر اساس گزارش آقای کو، آی‌فون‌های آینده برای دوربین جلویی خود از لنز 6P با گشودگی دیافراگم بزرگ‌تر معادل f/1.9 استفاده خواهند کرد. اصطلاح 6P بدان معناست که دوربین به منظور کاهش میزان اعوجاجات نوری ورودی به سنسور از یک لنز شش تکه استفاده می‌کند. دیافراگم f/1.9 در مقایسه با گشودگی دیافراگم f/2.2 در دوربین سلفی سری آی‌فون ۱۳ به میزان قابل‌توجهی بزرگ‌تر است. این مشخصه امکان جذب نور بیش‌تر توسط سنسور را فراهم می‌کند. در نتیجه فیلم‌ها و عکس‌های ثبت شده از وضوح بالاتر و روشنایی بیش‌تری برخوردار خواهند بود.

تصاویر باتری گلکسی زد فلیپ چهار درز کرد؛ ۱۲ درصد افزایش ظرفیت

طبق شایعات قبلی، گلکسی زد فلیپ چهار ارتقا چندانی در بخش باتری نخواهد داشت. اما امروز تصاویری از باتری این گوشی فاش شده است که نشان می‌دهد ما احتمالاً با ارتقا بزرگی روبه‌رو خواهیم بود.

امروز تصویر دو باتری منتشر شده که هر دوی آن‌ها توسط Samsung SDI ساخته شده‌اند و ظاهراً در داخل گلکسی زد فلیپ چهار استفاده خواهند شد . یکی از آن‌ها دارای ظرفیت ۲۵۵۵ میلی‌آمپرساعت و دیگری دارای ظرفیت ۱۰۴۰ میلی‌آمپرساعت است. مجموع ظرفیت این دو باتری ۳۵۹۵ میلی‌آمپر می‌شود که احتمالاً با برچسب ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ارائه خواهد شد. به این ترتیب، ظرفیت باتری گلکسی زد فلیپ چهار ارتقا ۴۰۰ میلی‌آمپری نسبت به باتری گلکسی زد فلیپ سه خواهد داشت که حدوداً ۱۲ درصد بهبود را نشان می‌دهد.

این افزایش ظرفیت هرچند زیاد نیست، اما با توجه به اینکه هر دو گوشی سایز تقریباً یکسانی خواهند داشت حائز اهمیت است. ضمن اینکه باتری گلکسی S22 هم دارای چنین ظرفیتی است.

کارت گرافیک Radeon RX 6700 ده درصد سریع‌تر از RX 6650XT ظاهر شد

نام کارت گرافیک Radeon 6700 توسط AMD به Radeon RX 6700 تغییر پیدا کرده است. امروز اولین بنچمارک ها از کارت گرافیک Radeon RX 6700 منتشر شد و حالا درک بهتری از عملکرد و تفاوت آن با Radeon RX 6700XT داریم.

Radeon RX 6700 با استفاده از پردازنده گرافیکی تقلیل یافته Navi 22 ساخته شده است که حالا توسط درایور جدید ۲۲.۵.۲ به درست شناسایی می‌شود. همچنین این درایور با افزایش کارایی همراه است.

طبق رده بندی رسمی UL، کارت گرافیک Radeon RX 6700XT در بنچمارک 3DMark Time Spy امتیاز ۱۲۸۷۲ را کسب می‌کند که مدل Radeon RX 6700 با داشتن ۱۱ درصد هسته‌های کمتر، ۱۵ درصد ضعیف‌تر از آن ظاهر شده است.

سری گلکسی واچ پنج سامسونگ تائیدیه FCC را دریافت کرد

بر اساس گزارشات، سری گلکسی واچ پنج سامسونگ اخیراً در پایگاه داده کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) رؤیت شده است. انتظار می‌رود که این گجت‌های پوشیدنی به‌زودی معرفی شوند. ساعت‌های آینده گلکسی با شماره مدل‌های SM-R900، SM-R910 و SM-R920 در پایگاه داده FCC رؤیت شده‌اند. همچنین اطلاعات مندرج در این پایگاه داده نشان می‌دهند که سری آینده گلکسی واچ پنج احتمالاً از شارژ بی‌سیم ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

سری گلکسی واچ پنج سامسونگ با شماره مدل‌های SM-R910، SM-R900 و SM-R920 رؤیت شده است. شناسه SM-R910 متعلق به مدل ۴۴ میلی‌متری و شناسه SM-R900 متعلق به نسخه ۴۰ میلی‌متری گلکسی واچ پنج هستند؛ در حالی‌که گلکسی واچ پنج پرو از شناسه SM-R920 استفاده می‌کند.

ورود اپل به صنعت ساخت کارت‌های گرافیک و رقابت با AMD و انویدیا

همراه با معرفی تراشه M2، اپل اکنون مدعیست که به زودی کارت گرافیک‌های مخصوص به خود با برند اپل را روانه بازار می‌کند، مشابه آنچه Nvidia و AMD انجام می‌دهند!

شرکت‌های فناوری فعال در این حوزه بزرگ‌تر از اپل نیستند و حالا اپل با ساخت تراشه M 2.0 به این خودباوری رسیده که دانش و فناوری ساخت کارت‌های گرافیک را دارد و می‌تواند کارت‌های گرافیک اختصاصی با برند اپل را روانه بازار کند. با توجه به معرفی تراشه M2 که اخیراً برای مک‌بوک‌ها عرضه شده است، به نظر می‌رسد این شرکت چندملیتی این روزها غیرقابل توقف است و حالا به دنبال تأثیرگذاری در صنعت گرافیک است.

در یک ویدئو که در یوتیوب به اشتراک گذاشته شده، مسئولین اپل در حال بررسی موارد تخصصی و گرافیکی بازی‌ها بوده‌اند. از جمله اینها، معرفی API گرافیکی Metal 3 بود که همراه با MetalFX Upscaling است. ارتقا گرافیکی این روزها به یک استاندارد صنعتی تبدیل شده که با هدف بهبود کیفیت بازی‌ها در پلتفرم‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گوگل از ترس جریمه، تبلیغات رقبا را در یوتیوب آزاد کرد

آلفابت (شرکت مادر گوگل) تصمیم دارد به رقبای واسطه‌گری تبلیغات آنلاین اجازه دهد تا آگهی‌هایی در یوتیوب منتشر کنند. این اقدام برای اجتناب از جریمه توسط کمیسیون اتحادیه اروپا است.

به گفته منابع آگاه این اقدام در راستای واکنش به بخشی از تحقیق آنتی تراست اتحادیه اروپا مربوط است که مسیر را برای تسویه یک پرونده بدون جریمه آلفابت هموار می‌کند.

کمیسیون اتحادیه اروپا سال گذشته تحقیقی را آغاز کرد تا مشخص شود آیا بزرگترین تهیه کنندگان سرویس‌های جستجو و ویدئو با محدود کردن رقبا و دسترسی آگهی دهندگان به داده‌های کاربران، مزیت رقابتی ناعادلانه برای خود فراهم می‌کنند یا خیر.

بررسی مایکروسافت سرفیس لپ تاپ گو دو

اگر به دنبال یک سرفیس لپ تاپ بسیار سبک هستید که به ضرر شما نباشد و همچنان احساس برتری داشته باشد، سرفیس لپ تاپ گو دو به گزینه پیش روی شماست. برخلاف سرفیس گو، برادر تبلتش، لپ تاپ گو دو دارای تراشه اینتل Core i5 مناسب است و Core i5 به SKU نسل یازدهم اینتل ارتقا یافته که شامل گرافیک جدید قدرتمند Iris Xe می‌شود. در واقع کلمه‌ای می‌توان در وصف سرفیس لپ تاپ گو دو گفت، “لذت بخش” است.

با این حال، هنوز از کامل بودن فاصله زیادی دارد و فقط برخی از کاستی‌های مدل نسل اول را برطرف می‌کند. با این حال در این مقاله به نقد و بررسی دقیق این لپ تاپ جدید مایکروسافت خواهیم پرداخت. قیمت این لپ تاپ از ۵۹۹ دلار شروع می‌شود که ۵۰ دلار بیشتر از نقطه شروع قبلی خود است. هر چند دلیلی برای آن افزایش قیمت وجود دارد. مدل پایه دیگر با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی eMMC عرضه نمی‌شود. در عوض، یک حافظه ۱۲۸ گیگابایتی SSD داشته که یک تغییر خوشایند است.

کد خبر 581753

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تازه علمی تازه های علمی علم و فناوری تازه های تکنولوژی تکنولوژی اخبار تکنولوژی خبر تکنولوژی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کارت گرافیک Radeon کارت های گرافیک دوربین جلویی باتری گلکسی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ بهترین پرچمدار سامسونگ چند؟

فرارو- گلکسی S24 اولترا نسخه یک ترابایت که در بدو ورود به بازار موبایل بیش از ۱۰۰ میلیون قیمت خورده بود، فعلا ۹۵ میلیون ارزش دارد.

گلکسی S24 اولترا نسخه ۲۵۶ گیگ را می‌شود با بودجه‌ای در حد و اندازه ۷۰ میلیون خرید، اما کف قیمت آیفون 13 معمولی که یکی از محبوب‌ترین مدل‌های سال‌های گذشته است، به ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

قیمت آیفون 13 نسخه ۱۲۸ گیگ با پارت‌نامبر CH در این محدوده قرار می‌گیرد و یکسری از فروشنده‌ها بابت فروش آیفون 13 پرو مکس نسخه یک ترابایت تا ۱۲۰ میلیون قیمت می‌گذارند.

ردمی A2 پلاس شیائومی در طرف مقابل یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های اقتصادی بازار است و این یکی با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قریب چهار میلیون تومان قیمت دارد.

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار موبایل

مدل

قیمت

گلکسی A15 نسخه 128+4

شش میلیون تومان

گلکسی A05s نسخه 64+4

چهار میلیون و 850 هزار تومان

گلکسی A54 نسخه 256+8

16 میلیون و 800 هزار تومان

گلکسی A55 نسخه 256+8

22 میلیون و 500 هزار تومان

گلکسی A34 نسخه 128+8

11 میلیون تومان

گلکسی A35 نسخه 256+8

16 میلیون تومان

گلکسی S24 اولترا نسخه یک ترابایت

95 میلیون تومان

ردمی نوت 13 4G نسخه 256+8

هشت میلیون و 900 هزار تومان

ردمی نوت 13 پرو پلاس نسخه 512+16

23 میلیون تومان

ردمی A2 پلاس نسخه 64+3 گیگ

چهار میلیون تومان

ردمی  A3 نسخه نسخه 128+4

پنج میلیون و 400 هزار تومان

ردمی 13C نسخه 256+8

شش میلیون و 300 هزار تومان

پوکو X6 پرو نسخه نسخه 512+12

17 میلیون و 250 هزار تومان

آیفون 13 نسخه 128 گیگ پارت‌نامبر CH

41 میلیون و 500 هزار تومان

آیفون 13 پرو مکس نسخه یک ترابایت پارت‌نامبر ZZA

120 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • تبریک روز جهانی طراح و گرافیک + متن و پوستر World Graphics Day
  • (ویدئو) تست فریز گلکسی S۲۴ اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس
  • مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک
  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ بهترین پرچمدار سامسونگ چند؟
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • هنرمندی که برای صهیونیست‌ها خط و نشان کشید/ پرچم‌دار هنر انقلاب
  • رکوردهای حمله ایران به اسرائیل + موشن گرافیک