Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، « سردار فتح الهی » در کارگاه آموزشی چگونه در مدرسه تشکیلات بسازیم ؟ که روز سه شنبه درکانون امام علی (ع) برگزار شد، افزود: دراین کارگاه باید ها و نباید های تشکیلات سازی در مدارس را با نگاه تربیتی و جهادی مورد  بررسی قرار می دهیم.

وی با اشاره به اینکه مربیان پرورشی برای تربیت نسلی متعهد باید روحیه امید و نشاط را در مدارس تقویت و خلاقیت‌ها را پرورش دهند، خاطرنشان کرد: کشف استعداد دانش آموزان و پرورش و تقویت این استعدادها شادابی و بالندگی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کار فرهنگی و تربیتی را یک مسوولیت بسیار سنگین و حساس دانست و تصریح کرد: مربیان پرورشی باید فضای حاکم بر مدرسه را به یک فضای مجذوب و توام با عشق و صمیمیت تبدیل کنند.

فتح الهی یادآورشد: با توجه به شرایط حساس فرهنگی و جنگ نرم دشمنان باید بیشتر به موضوعات فرهنگی و دینی در جامعه بویژه در مدارس بپردازیم.

وی با بیان اینکه اساس کار مربیان پرورشی در مدارس به عنوان سکان داران نظام تعلیم و تربیت، آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان و هدایت کردن آنان به سمت ارزش‌های والای انسانی است،اضافه کرد: در شرایط کنونی که همه توجه ها به سمت فضای مجازی پیش رفته است باید با برنامه‌ریزی و بسترسازی مناسب و درست در فضای مجازی، برنامه های پرورشی و تربیتی اجرایی شوند.

وی ادامه داد: انجام کارهای تشکیلاتی موجب ترویج دامنه فعالیت های فرهنگی و تربیتی در مدارس می شود که این مهم نیاز به داشتن دغدغه فرهنگی و کار جهادی در مدارس البرز دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: تعامل مربیان پرورشی و مشاوران با دانش‌آموزان به صورت حضوری و مجازی در کاهش آسیب های تخریبگرانه فضای رسانه های غربی بسیار تاثیرگذاراست.

وی عنوان کرد: حضور دانش آموزان در مدارس در ایام اوقات فراغت برای ارتقای اهداف پرورشی، تربیتی و مشاوره‌ای که در نهایت منجر به اجرایی شدن سند تحول بنیادین و تربیت تمام ساحتی نسل آینده کشور می شود، ضروری به نظر می رسد.

فتح الهی تاکید کرد: مربیان پرورشی برای پاسخگویی به سوالات دانش آموزان باید مطالعه خوب و موثر داشته باشند و در دوره های توانمند سازی ویژه تربیتی مشارکت کنند و در کانال های پیام رسان در ایتا نیز عضو شوند.

در این آیین از ۱۱ معلم استان البرز که در جشنواره کشوری تفکر و سبک زندگی  و الگوهای برتر تدریس برگزیده شده بودند، تجلیل به عمل آمد.

استان البرز ۳۸۰ مربی پرورشی در مدارس استان دارد.

برچسب‌ها مدارس البرز کارگاه آموزشی فرهنگیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز کارگاه آموزشی مدارس البرز کارگاه آموزشی فرهنگیان مربیان پرورشی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۴۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نسرین بایزید آموزگار پایه اول دبستان شهید بهروز نژاد در قالب تجربه‌ای تربیتی جدید در رفتار و نگرش دانش آموزان تغییر ایجاد کرده و منجر به بهبود مصرف بهینه آب شده است.

این معلم مراغه‌ای گفت: از طریق داستان‌گویی، مدال قطره آب، بطری تزیین شده آب و نمایش فیلم‌ها روش درست مصرف کردن آب را به دانش آموزان آموزش داده است.

وی افزود: این دانش آموزان در مدرسه با مدال آبی که بر گردن آویخته اند حامل انتقال پیام درست مصرف کردن آب به سایر دانش آموزان هستند.

نسرین بایزید گفت: دانش آموزان نگهبان آب، در منزل نیز مرتب به اعضای خانواده درخصوص صرفه جویی در مصرف آب تذکر می‌دهند.

وی افزود: با هدف فرهنگ سازی بهینه مصرف کردن آب و یا هر نعمت دیگر لازم است در همه مقاطع تحصیلی اقدامات مشابهی به اقتضای سن و پایه تحصیلی دانش آموزان اجرا شود.

معلم مراغه‌ای با این خلاقیقت خود در جشنواره تجارب برتر تربیتی وزارت آموزش و پرورش برگزیده کشوری معرفی شده است.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۲۰ توصیه رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا/ ۱۹ هزار مربی اول مهر وارد مدارس می‌شوند
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند
  • با دانش آموزانم رفاقت دارم/نقش معلم در ترویج باورهای دینی
  • معرفی معلم مراغه‌ای به عنوان برگزیده کشوری
  • خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم