Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمان رضایی، لژیونر سابق فوتبال ایران معتقد است فدراسیون فوتبال با برپایی اردوی تیم ملی در دوحه مرتکب اشتباهی بزرگ شد...

با گذشت چند روز از شکست تیم ملی مقابل ذخیره های الجزایر همچنان بحث بر سر این ناکامی ادامه دارد و اغلب کارشناسان معتقدند اردوی قطر در این فیفا دی طولانی، اشتباه بود.

به گزارش طرفداری، رحمان رضایی، ملی پوش اسبق فوتبال ایران یکی از کارشناسانی است که اعتقاد دارد برپایی اردوی تیم ملی در گرمای دوحه اشتباه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمان رضایی در این خصوص به طرفداری گفت:

گرمای 45 تا 50 درجه حتی برای سفر توریستی هم مناسب نیست، چه برسد به این که شما فوتبالیست ها را بعد از 40 تا 45 بازی باشگاهی برای تمرین و اردو به چنین آب و هوایی ببرید. بازیکنان دعوت شده به تیم ملی چه آنها که خارج از ایران بازی می کنند و چه بازیکنان لیگ برتری با احتساب جام حذفی و لیگ قهرمانان و لیگ، بین 40 تا 45 بازی انجام داده بودند و نیاز به یک آب و هوای خوب داشتند. آنها را برای اردوی آماده سازی باید به جایی می بردند که اکسیژن بیشتر به بدن شان برسد چون بدن ورزشکار بعد از 40 تا 45 بازی نیاز به اکسیژن دارد. در چنین شرایطی بدن باید شارژ شود نه این که باقی مانده انرژی اش هم خالی شود.

لژیونر سابق فوتبال ایران ادامه داد:

من در قطر بازی کردم، این فصل از سال بدترین فصل در قطر است. وقتی در این هوا تمرین می کنی بدن آب و املاح از دست می دهد، شاید باورتان نشود ولی ما در یک تمرین 90 دقیقه ای در قطر، دو بار کفش عوض می کردیم. بعد از نیم ساعت تمرین، از شدت تعرق، داخل کفش آب جمع می شد. ما در این شرایط در قطر اردو زدیم و خودزنی کردیم. این که دو هفته در چنین آب و هوایی فقط تمرین کنی و بازی هم نداشته باشی انرژی بازیکن را تخلیه می کند.

رحمان رضایی همچنین به مسائل فنی بازی ایران و الجزایر پرداخت و گفت:

سه، چهار ایراد اساسی در تیم ملی دیدیم که اگر برطرف نشود، آسیب می زند. یک مساله، خطاهایی است که بازیکنان ما پشت محوطه جریمه خودی مرتکب می شوند و به حریف ضربه کاشته می دهند. انگلیس و ولز کاشته زن های خوبی دارند و اگر این مدل خطاها را در جام جهانی تکرار کنیم، حتما دروازه تیم ملی روی ضربه کاشته باز می شود. چرا باید بازیکن در سطح ملی پشت محوطه جریمه به این راحتی خطا کند؟ مساله بعدی، نحوه جایگیری دو هافبک دفاعی ماست که هیچ زمانی آنها داخل کانال توپ نبودند و چون در کانال کنترل فضا و کنترل یار قرار داشتند دیر به توپ می رسیدند و ناچار بودند خطا کنند. وقتی تیم با دو هافبک دفاعی بازی می کند، نحوه استقرار آنها مهم است. در کار بازیسازی هم ما دچار مشکل بودیم چون مهره های میانی ما همزمان برای گرفتن توپ از مدافعان میانی عقب و جلو نمی شدند. حرکات بازیکنان در این مواقع باید مثل حرکت میل لنگ و پیستون در اتومبیل باشد و همزمان برای گرفتن توپ عقب و جلو شوند تا تیم حریف دست ما را نخواند اما وقتی تنها یک بازیکن از بین عزت اللهی و نوراللهی برای دریافت توپ از مدافعان و رساندن آن به یار هم تیمی به عقب می رفت، حریف هم به راحتی پرسینگ سنگین را روی تک بازیکن ما پیاده می کرد و اجازه کار را از او می گرفت! متاسفانه وقتی توپ به کنار می رفت هم نحوه استقرار بازیکنان ما غلط بود، بازیکن باید نیم تیغ باشد تا نسبت به توپ و حریف و دروازه مسلط شود اما این نحوه استقرار را هم در مواقعی که توپ نداشتیم، نمی دیدیم.

بازیکن اسبق تیم ملی افزود:

 در حمله هم به این دلیل که با عقب کشیدن مهاجم ما، وینگرها هم به عقب متمایل می شدند، به راحتی عمق را از دست می دادیم و دفاع حریف به آسانی با پرسینگ توپ را از ما می گرفت. یکی دیگر از دلایل توپ لو دادن های ما این بود که وینگرها به خوبی در عرض راه نمی افتادند و از عرض زمین استفاده نمی کردند. ما سرزن های خوبی داریم و باید از این امتیاز بهره ببریم. با این عملکردی که مقابل الجزایر از تیم ملی دیدیم، در جام جهانی به مشکل می خوریم و یک مربی باهوش به راحتی می تواند دست تیم ما را بخواند و از نقیصه هایی که داریم، علیه خودمان بهره ببرد.

اخبار داغ 

خبرنگار بین اسپورت: کی روش در آستانه هدایت یک تیم آسیایی حاضر در جام جهانی! الکساندر نوری در ویکی پدیا سرمربی استقلال شد! / عکس سیگار کشیدن مارسلو بروزوویچ در رختکن پس از برد کرواسی مقابل فرانسه / عکس اورلین شوامنی در تست پزشکی رئال مادرید / عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: رحمان رضایی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه

نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان اظهار داشت برای دولت جو بایدن درباره چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه سه گزینه وجود داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت برای دولت بایدن درباره مواجهه با توافقنامه دوحه سه گزینه، عدم اصرار بر مشروط بودن توافق و تاکید به عقب نشینی و مبارزه با تروریسم، خروج از توافق و سرانجام پذیرش مشروط توافقنامه دوحه، وجود داشت.

وی افزود رئیس جمهور بایدن گزینه خروج مشروط نیروها از افغانستان را انتخاب نکرد در حالی که گزینه پذیرش مشروط توافق دوحه را توصیه کرده بودم.

خلیلزاد ادامه داد «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هم نظر من را توصیه کرده بود اما افراد دیگری در دولت واشنگتن با این استدلال که طالبان حملات‌ خود را علیه نظامیان آمریکایی از سر می‌گیرند از پذیرش توصیه ما خودداری کردند.

نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان خاطرنشان کرد نخستین گام‌ها به سوی گفتگو درباره توافق با طالبان در دولت اوباما برداشته شده بود.

خلیلزاد: آمریکا امید به پیروزی برابر طالبان را از دست داده بودموافقت «بلینکن» با ارائه اسناد بررسی خروج نظامی آمریکا از افغانستان به کنگره خلیلزاد: خروج نظامیان آمریکایی دلیل تشدید جنگ در افغانستان نیست

خلیلزاد اظهار داشت کاخ سفید و شورای امنیت ملی آمریکا روند کامل عقب‌نشینی نظامی در سال 2021 را هدایت می‌کردند و در ماه آگست که خروج مرگبار اتفاق افتاد، تصمیم مهم درباره تعامل با طالبان از سوی شورای امنیت ملی دولت جو بایدن گرفته می‌شد.

وی خاطرنشان کرد دولت اشرف غنی با اصل آزادی زندانیان مخالف نبود بلکه با تعداد زیاد آن مخالف بود.

نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان با اشاره به تاثیر خروج نظامی آمریکا تصریح کرد این روند تاثیر روانی داشت و بر موازنه قدرت برای دولت اشرف غنی تاثیر منفی گذاشت.

خلیلزاد درباره برنامه‌ریزی احتمالی وزارت خارجه آمریکا در افغانستان هم گفت که این وزارتخانه فاقد هرگونه برنامه‌ریزی بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • پائز ستاره‌های تیم ملی را سورپرایز کرد
  • تست فنی ۲۵ بازیکن مطرح برای بازی در لیگ کره جنوبی
  • اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
  • ترکیب احتمالی تراکتور با سورپرایز جالب
  • فوتسال ایران درجام‌جهانی موفق می‌شود/برخی انتقادات غیرمنصفانه بود
  • انتظارات بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام جهانی
  • آقاپور: می‌توانیم به فینال جام جهانی فوتسال برسیم
  • دعوت ۱۸ بازیکن به اردوی تیم ملی والیبال/ عبادی پور در لیست جایی ندارد