Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

پایان زورگیری مواد فروش جنوب تهران

سرهنگ امیر هوشنگ امیری اظهار داشت: در پی افزایش مراجعه تعدادی از شهروندان به کلانتری و اعلام شکایت از فرد شروری که با قدرت نمایی در محله نازی آباد علاوه بر خفت گیری به فروش مواد مخدر می‌پردازد رسیدگی به موضوع در دستور کار عملیات کلانتری ۱۳۰ نازی آباد قرار گرفت و تحقیقات ابتدایی در این خصوص آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی مشخصات و ساعات حضور متهم را شناسایی کردند افزود: با افزایش گشت زنی انتظامی در نقاط جرم خیز و در ساعت‌های احتمالی حضور متهم، تیم عملیات کلانتری وی را در حال خفت گیری مشاهده و سریعاً وارد عمل شده و در یک عملیات ضربتی در حالی که قصد درگیری با مأموران را داشت دستگیر کردند.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه در بررسی اولیه از متهم یک قبضه سلاح سرد و پنج گرم حشیش کشف شد ادامه داد: متهم ۴۴ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و فروش مواد و خفت گیری از شهروندان خصوصاً از معتادان متجاهر معترف که تعدادی از مال باختگان شناسایی و به کلانتری دعوت شدند.

سرهنگ امیری با بیان اینکه متهم دارای سابقه دستگیری و تحمل حبس در زندان بوده در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم وی ادامه دارد.

کشف ۳ فقره سرقت منزل

سرهنگ کارآگاه هوشنگ کاکاوندی بیان داشت: پرونده‌ای حسب دادخواهی یکی از شهروندان با موضوع سرقت ازمنزل در کلانتری ۱۶۰ خزانه تشکیل شد و پس از ارجاع به دادسرا با دستور قضائی پرونده برای کشف و پی جویی در اختیار کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: از شاکی پرونده تحقیق که اظهار داشت سارق یا سارقین ۲۱ آذر ماه بدون هیچگونه تخریبی وارد منزل وی شده و اقدام به سرقت سه حلقه انگشتر طلا، یک قطعه نیم سکه و کارت هدیه جمع به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال کرده اند لذا کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل از محل وقوع جرم بازید کردند و طی مشاهدات فرضیه باز شدن درب منزل با استفاده از کلید مطرح شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: جهت ادامه تحقیقات شاکی مجدداً به پایگاه هفتم پلیس آگاهی دعوت و در خصوص اینکه چه فرد یا افرادی به کلید منزل وی دسترسی داشته اند تحقیق که اظهار داشته حدود ۲ ماه قبل کلید درب منزل مفقود شده است که طی بررسی‌های تکمیلی کارآگاهان ضمن بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم موفق می‌شوند اولین مظنون که یک خانم به اسم سمانه و از همسایگان شاکی بود را شناسایی نمایند.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: پرونده برای کسب تکلیف و اخذ دستور قضائی به دادسرای ناحیه ۱۶ تهران ارسال و حسب دستور صادره اولین مظنون که سمانه نام داشت به پایگاه احضار شد و در خصوص سرقت از منزل شاکی از او تحقیق جامعی صورت گرفت که به دلیل صحبت‌های ضد و نقیض شک کارآگاهان را برمی انگیزد لذا با هماهنگی‌های قضائی سمانه دستگیر شد.

سرهنگ کارآگاه کاکاوندی افزود: متهم در بازجویی تکمیلی ضمن اعتراف به سرقت از منزل شاکی اظهار داشت در منزل یکی از دوستان موفق شدم کلید درب منزل شاکی را سرقت کنم و در فرصت مناسب و پس از حصول اطمینان از عدم حضور شاکی در منزل، سرقت را انجام و طلاهای مسروقه را به مغازه‌های طلافروشی فروخته ام.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران در پایان با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ مالخر شناسایی و بازداشت شد گفت: همچنین متهم ۲ فقره سرقت دسگر در شهر ری اعتراف که با پیگیری کارآگاهان مال باختگان شناسایی شد.

کشف ۹۰ کیلو هروئین از گاراژ متروکه

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: در پی خبر دریافتی مبنی بر تولید و توزیع مواد مخدر در محله "نازی آباد" رسیدگی به موضوع را تیمی از مأموران کلانتری این محل بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی مشخص شد اعضای یک باند ۴ نفره با همکاری یکدیگر به توزیع مواد مخدر می‌پردازند ادامه داد: در بررسی‌های پلیسی مخفیگاه متهمان در گاراژی متروکه در همان محدوده شناسایی و نتیجه تحقیقات اولیه به مرجع قضائی منعکس شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران افزود: پس از اخذ مجوز قضائی در یک عملیات منسجم پلیسی متهمان در مخفیگاهشان در حالی که مشغول جاسازی مواد مخدر در یک دستگاه خودروی سواری برای انتقال بودند دستگیر شدند.

این مقام انتظامی ابراز داشت: در این عملیات ۹۰ کیلو و ۶۶۸ گرم هروئین و انواع ترازوی های مختلف کشف و متهمان ۴۵ الی ۵۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و مبنی بر تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح شهر تهران اعتراف کردند.

سرهنگ موقوفه‌ای به برخورد قاطعانه پلیس با سوداگران مرگ تاکید کرد و گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کلاهبرداری ۷۰ میلیاردی با فروش صندلی‌های دانشگاه

سرهنگ سعید راستی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت چند تن از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری و اخذ مبالغ هنگفتی برای ثبت نام در یکی از دانشگاه‌های دولتی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات اولیه مشخص شد متهمان با ادعای ذی نفوذ بودن در دستگاه‌های اجرایی، مبالغی بیش از ۷۰۰ میلیون ریال از دانشجویان دریافت و سپس از ارائه خدمات دانشگاهی امتناع می‌ورزند.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران ابراز داشت: با شناسایی مخفیگاه متهمان در میدان "الغدیر یافت آباد" و شهر "طالقان" از توابع استان تهران نتیجه تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی منعکس و در نهایت دستور دستگیری متهمان اخذ شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه هر ۲ متهم در مخفیگاهشان دستگیر و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بیش ۷۰ میلیارد ریال اعلام کردند افزود: هر ۲ متهم به جرم ارتکابی بیش از ۱۰۰ فقره اعتراف کردند.

راستی به شناسایی ۱۰ تن از مال باختگان در این خصوص اشاره کرد و در خاتمه گفت: تلاش برای دستگیری سایر اعضای این باند و کشف جزئیات پرونده در دستور کار پلیس قرار دارد.

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای ۲۰۰۰۰ میلیاردی

سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی در رابطه با پرونده گسترده کلاهبرداری اظهار داشت: در پی کلاهبرداری‌های متعدد در فاز یازدهم شهرک پردیس موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره چهاردهم (معاونت مبارزه جعل و کلاهبرداری) پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد، متهم از سال ۱۳۹۴ با تأسیس چند دفتر در مناطق شمال تهران اقدام به خرید و فروش واحدهای آپارتمان در پردیس به ۲ هزار خریدار کرده اما آپارتمانی تحویل خریداران نداده است.

این مقام پلیسی ادامه داد: کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم، با رصدهای اطلاعاتی گسترده هویت و مخفیگاه متهم اصلی پرونده را در شمال تهران شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: بدین ترتیب تیمی از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی بلافاصله وارد عمل شدند و با کسب مجوزهای لازم قضائی راهی محل موردنظر شده و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.

وی افزود: متهم پس از انتقال به اداره آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری با شیوه و شگرد فروش واحدهای آپارتمان به شهروندان در فاز یازدهم شهرک پردیس اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه ولی پورگودرزی بیان داشت: همچنین اکثر مال باختگان پرونده با مراجعه به اداره چهاردهم پلیس آگاهی متهم را شناسایی کردند و از وی شکایت کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران در پایان خاطرنشان کرد: متهم برای کشف جرایم احتمالی و تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار دارد.

کد خبر 5514499 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: ماموران انتظامی سعید راستی پلیس آگاهی تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران کودکان کار شورای شهر مترو هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان حج و زیارت علیرضا زاکانی حج تمتع سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی سرقت صندوق امانات بانک ملی متروی تهران سرقت اداره چهاردهم پلیس آگاهی کارآگاهان اداره چهاردهم پایگاه هفتم پلیس آگاهی پلیس آگاهی تهران تحقیقات اولیه سرهنگ کارآگاه دستور کار مال باختگان قرار گرفت مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن دختر نوجوان در این شهر؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات

به گزارش خبرآنلاین، رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل ربودن دختر نوجوان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: اواسط فروردین ماه امسال خانواده‌ای در جنوب تهران با مراجعه به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کردند که دختر ۱۶ ساله‌شان توسط فردی ربوده شده و آدم‌ربا با تماس تلفنی و تهدید به قتل، خواستار دریافت ۱۰۰ میلیارد ریال پول برای آزادی دخترشان شده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: پس از ثبت شکایت تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تجزیه‌ و تحلیل‌های اطلاعاتی را برای آزادی گروگان آغاز کردند. تیم جنایی در نخستین گام با اقدامات کارآگاهی اطلاعاتی هویت صاحب خط تلفنی را که با تهدید به قتل و درخواست ۱۰۰ میلیارد ریال پول کرده بود، شناسایی کرده و متوجه شدند که او حدوداً ۲۵ ساله است و به تازگی از استان‌های غربی کشور به تهران آمده و در جنوب تهران ساکن است.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه اقدام به هماهنگی با مقام قضایی کرده و پس از اخذ مجوزهای لازم راهی مخفیگاه موردنظر شدند و پس از تعقیب و مراقبت چند دقیقه‌ای آدم‌ربا را طی یک عملیات ضربتی به دام انداخته و دختر نوجوان را آزاد کردند.

ولیپور گودرزی با اشاره به دستگیری و انتقال متهم به مقر انتظامی، گفت: متهم تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن طی اظهارات ضد و نقیضی منکر آدم‌ربایی شد و ادعا کرد که با دختر نوجوان در فضای مجازی آشنا شده و همه این تماس‌ها برای دریافت پول صحنه‌سازی شده است. با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزگ قرار گرفت و تحقیقات درباره ادعاهای مطرح شده از سوی مرد جوان ادامه دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903168

دیگر خبرها

  • ربودن دختر نوجوان در این شهر؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • پسر جوان دایی و خاله‌اش را به‌خاطر ارثیه با ضربات سنگ به قتل رساند
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده  مفقودی یسنا کودک کلاله ای
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا"
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند |‌ انگیزه متهمان از ربودن این کودک مشخص شد؟
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا، کودک کلاله‌ای