Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمد رضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جلسه امروز سه‌شنبه این کمیسیون اظهار داشت: نشست امروز این کمیسیون با حضور آقای صالح‌آبادی رئیس بانک مرکزی در محل این بانک برگزار و گزارش آنها در خصوص وضعیت اقتصادی و درآمدهای ارزی کشور در سال 1400 و پیش‌بینی آن در سال 1401 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قائم مقام بانک مرکزی در این جلسه اعلام کرد، رشد نقدینگی را در سال 1401 متوقف کردیم و دولت از بانک مرکزی حتی حدود 3 درصد نیز در سه ماهه سال جاری تنخواه دریافت نکرده است. برنامه پولی برای اولین بار در کشور نوشته شده و براساس آن عمل خواهد شد.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: گزارش بانک مرکزی در خصوص شاخص‌ها از جمله رشد اقتصادی، نرخ بیکاری، نرخ تورم، رشد نقدینگی، تسهیلات پرداختی بانک ها و ... در یکسال گذشته تا زمان اجرای یارانه‌ها و اصلاح اقتصادی، مثبت بود و رشد نقدینگی در سال 1401 متوقف شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان داشت: رئیس بانک مرکزی در این جلسه ضمن تاکید بر برنامه‌ریزی لازم برای تسویه بخشی از بدهی دولت به بانک ها گفت؛ براساس ابلاغ یک بسته به بانک ها تلاش کردیم تا خدمات برای مردم تسهیل شود. در این بسته اعلام شده برای دریافت تسهیلات خُرد نیازی به دریافت وثیقه نیست و حتی اصراری بر ضامن هم نیست و از بانک‌ها خواسته شده امکان افتتاح حساب غیرحضوری برای مردم باید فراهم شود.

میرتاج‌الدینی بیان کرد: آقای صالح‌آبادی همچنین در خصوص میزان پرداخت وام ازدواج گزارشی ارائه کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تنخواه بانک مرکزی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی

بر اساس بودجه در سال ۱۴۰۳ بانک مرکزی سودده ترین شرکت دولتی است و سهم ۲۳ درصدی از درامدهای بودجه از محل سود سهم شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهد داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نگاهی به فهرست شرکتهای دولتی بر اساس سود سهام در بودجه سال 1403 نشان میدهد بانک مرکزی سهم 23 درصدی از سود سهام شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده و سود ده ترین شرکت دولتی میباشد.

در رتبه دوم شرکت ملی نفت قرار گرفته که 18 درصد از واریزی مربوط به سود سهام شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

ایمیدرو 13 درصد از سود سهم شرکتهای دولتی و ملی گاز ایران نیز 6 درصد از این پرداختها را به خود اختصاص داده اند. پالایش نفت ابادان  و تهیه و تولید مواد معدنی نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند. سازمان دریانوردی و شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی نیز هر کدام سهم یک درصدی در این خصوص را روی دوش دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز