Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@09:35:47 GMT

شبکه ملی اطلاعات سریع‌تر پیش رود

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۴۸۹۱

شبکه ملی اطلاعات سریع‌تر پیش رود

 در جلسه شورای عالی فضای مجازی عصر امروز که با حضور سران قوا و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی تشکیل شد، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی و ترافیکی شبکه ملی اطلاعات گزارشی ارائه کرد.

پس از بحث و بررسی در این‌باره، مقرر شد به منظور بهبود وضعیت موجود طرحی به مرکز ملی فضای مجازی ارائه و از سوی اعضای حقیقی مورد بررسی قرار گیرد و سپس برای بررسی و تصویب نهایی به نشست شورای عالی فضای مجازی ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه رئیس جمهور بر ضرورت پیشبرد هر چه سریع‌تر اهداف شبکه ملی اطلاعات تأکید کرد و گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هر جلسه گزارش پیشرفت کارهای شبکه ملی اطلاعات را به شورای عالی ارائه کند.

ایده اولیه راه‌اندازی این شبکه در سال ۱۳۸۴ تحت عنوان اینترنت ملی و شبکه ملی اینترنت طرح شد و مراحل مطالعاتی آن در دولت نهم انجام شد.

این شبکه، قرار است زیرساخت ارتباطی داخلی کشور باشد و سرویس‌های مختلف مانند دولت الکترونیکی، سلامت الکترونیکی، قوه قضاییه هوشمند و… به همراه محتوای داخلی روی لایه زیرساخت آن قرار گیرند.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات خدمات متنوع و باکیفیتی را به مردم عرضه می‌کند، گفته بود امروز بسیاری از کشورهای پیشرفته دنبال راه‌اندازی این شبکه هستند و در این زمینه ایران یکی از کشورهای پیشتاز است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه ملی اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ محمد خوانساری اظهار داشت: ایجاد شبکه فیبر نوری با مشارکت شهرداران استان بوشهر به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم شهر‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با هدایت، نظارت و تنظیم‌گری دولت انجام می‌شود.   وی افزود: برای ۴۰ شهر استان بوشهر برنامه‌ریزی لازم در ایجاد بزرگراه فیبر نوری انجام شده و تا پایان امسال همه نقاط این استان به شبکه فیبر نوری متصل می‌شود.   خوانساری بیان کرد: در اجرایی شدن طرح شبکه طرح فیبر نوری در شهر بوشهر ۱۰۰ کیلومتر برنامه‌ریزی شده که تاکنون بیش از ۴۰ کیلومتر آن انجام شده است.   وی ادامه داد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پیگیری و پیشبرد طرح فیبر نوری برای هر استان یک معین از میان معاونان خود را مامور کرده که برای استان بوشهر رئیس سازمان فناوری اطلاعات تعیین شده است.   خوانساری اضافه کرد: در استان بوشهر ۲ اپراتور "صبانت" و "ایرانسل" مسئولیت حفاری برای فیبر، تجهیز کارگاه، نصب تجهیزات و ارائه خدمات به مردم، خانواده‌ها و کسب‌وکار‌ها را بر عهده دارند.   وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های این حوزه را بخش خصوصی انجام داده و دولت وظیفه قاعده‌مندسازی و تنظیم‌گری، دادن مجوز‌ها و پروانه‌ها به شرکت‌های دارای شرایط است که مشغول اجرای طرح در شهر هستند.   رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: اولویت نخست در فیبر نوری، مناطق دارای جمعیت ثابت است و برای مناطق گردشگری تقویت شبکه تلفن همراه در اولویت است.   خوانساری ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه زیرساخت‌های شبکه فیبر نوری است.   رئیس سازمان فناوری اطلاعات یادآور شد: این مهم سبب توسعه کسب وکار‌ها با اینترنت پرسرعت و تسریع در دسترسی به خدمات دولت خواهد شد.    

دیگر خبرها

  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • تشریح نشست کمیسیون اصل نود توسط خضریان
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰
  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی