Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-05@17:04:40 GMT

بوفون: از کاری که آن شب زیدان کرد شوکه شدم

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۴۹۹۷

بوفون: از کاری که آن شب زیدان کرد شوکه شدم

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که جریان مسابقه فینال جام جهانی 2006 به سود فرانسه پیش می رفت، زین الدین زیدان با سر خود ضربه ای به سینه مارکو ماترازتزی زد و در ادامه هوراسیو الیزوندو، داور مسابقه او را اخراج کرد تا در نهایت آتزوری قهرمان جهان شود. جان لوییجی بوفون در آن لحظه خود را به صحنه رسانده و داور را متقاعد کرد که زیدان را با کارت قرمز جریمه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا او در مورد این صحنه و البته ناعدالتی در اهدای جایزه توپ طلا در سال های اخیر صحبت کرده است.

جان لوییجی بوفون گفت: "وقتی دیدم چه اتفاقی افتاده است، با فریاد و حرکات با بزرگ نمایی آن اتفاق را به طور خودجوش به داور گزارش دادم. در آن لحظه انتظار همه چیز را داشتم، اما اتفاقی که در نهایت رخ داد واقعا برای همه تعجب آور و شوکه کننده بود. البته با توجه به شرایط دیدار فینال و تغییراتی که بعد از اخراج زیدان در بازی حاصل شد، این اتفاق یک فرصت عالی برای تیم ملی ایتالیا بود. زیزو در فرمی فوق العاده قرار داشت و می توانست جریان مسابقه را تغییر دهد.

ما در بازی فینال برابر این حریف به بهترین شکل ممکن بازی کردیم، فرانسه بسیار قوی بود و احتمالا قوی ترین تیم جام بود و فقط باید سبک بازی آنها را می دیددید. فقط تیمی با ذهنیت ایتالیای آن سال می توانست برابر آن فرانسه در فینال برنده شود.

اتهامات همیشگی به یوونتوس؟ همیشه یک شمشیر داموکلس بالای سر این تیم وود دارد. آنها بین طرفداران و مخالفان خود در مرکز توجه در سراسر ایتالیا هستند و اتفاقاتی که برای یووه رخ می دهد همیشه پرسر و صدا و جنجالی هستند. این باشگاه به چیزهای زیادی متهم شده و اغلب مجازات شده اند، اما خیلی وقت این مجازات به خاطر کارهایی رخ داد که سایر باشگاه ها نیز مرتکب شده اند. قصد ندارم از یوونتوس دفاع کنم، اما این عقیده من است.

عدم دریافت توپ طلا؟ همیشه که منطق حاکم نیست. در سال 2003، من به عنوان بهترین بازیکن لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شدم و این اتفاق برای یک دروازه بان غیرمعمول بود، اما حتی در بین پنج بازیکن برتر رده بندی توپ طلا قرار نگرفتم. آیا خبرنگاران عملکرد من را ندیدند؟ آیا آنها شجاعت انتخاب نام من را نداشتند؟

من به این موضوع اهمیتی نمی دهم، زیرا در نهایت به جوایز فردی برایم در اولویت قرار ندارد. اما شایسته سالاری را دوست دارم، زیرا این ورزش است و اغلب ما شاهد رخ دادن چنین اتفاقی نیست. علاوه بر این از نظر من بزرگترین بی عدالتی در مورد توپ طلا در مورد آندرس اینیستا رخ داد که به اندازه مارادونا، لیونل مسی یا کریستیانو رونالدو بازیکن بزرگی بود.

نظر بوفون در مورد عملکرد رسانه ها و روزنامه نگاران؟ من درک می کنم که شما کار پیچیده ای انجام می دهید و باید خبرهای موثقی دریافت کنید و من برای این حرفه احترام زیادی قائل هستم. با این حال گاهی اوقات شما از واقعیت فاصله گرفته و بیش از حد تحت تاثیر عوامل خارجی قرار می گیرید. به عنوان مثال چند سال پیش دیدم که یک روزنامه نگار بر اساس آنچه در شبکه های اجتماعی می خواند، نظرش را تغییر می دهد. نقش‌ها برعکس شده و من فکر می‌کنم شرایط بد شده است."

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فرانسه زیدان سرمربی جانلوئیجی بوفون توپ طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۴۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوکه شدن مدیران بایرن مونیخ از تصمیم رالف رانگنیک

مدیران بایرن مونیخ انتظار نداشتند رالف رانگنیک به‌طور ناگهانی تصمیمش را عوض کند

طرفداری | پس از منتفی شدن گزینه‌هایی مانند ژابی آلونسو و یولیان ناگلزمان، انتظار می‌رفت به‌زودی رالف رانگنیک سرمربی تیم ملی اتریش به عنوان جایگزین توماس توخل معرفی شود اما این گزینه نیست پس از ژابی آلونسو و یولیان ناگلزمان، برای بایرن مونیخ منتفی شد.

به گزارش فیلیپ کسلر از TZ؛ مدیران بایرن مونیخ از تصمیم رالف رانگنیک شگفت‌زده شدند و انتظار نداشتند او پیشنهادشان را رد کند. در واقع در جریان مذاکرات، باواریایی‌ها به تمام خواسته‌های او تن دادند.

کارل هاینتس رومنیگه و اولی هونس برای حضور رانگنیک روی نیمکت تیم بسیار جنگیدند زیرا اصلاحاتی که ضروری هستند را قرارداد با این مربی پیش ببرند. رانگنیک نیز چند روز پیش تمایل بسیار زیادی برای جایگزینی با توماس توخل نشان داد اما دو طرف هنوز به توافق کامل نرسیده بودند.

بیش‌تر بخوانید: 

فشار کاری بالا دلیل رد پیشنهاد بایرن مونیخ توسط رالف رانگنیک ادعای داغ در آلمان؛ ژوزه مورینیو آماده پذیرش پیشنهاد بایرن مونیخ!

در نهایت، رانگنیک تصمیم غیر منتظره‌ای گرفت زیرا نمی‌خواست زندگی‌اش دچار یک تغییر اساسی شود. ادامه دادن کارش در تیم ملی اتریش، یک تصمیم قبلی برای پروفسور آلمانی بود.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • ورامین از سیاسی کاری و جناح بازی خسته است/عقب ماندگی راجبران کنیم
  • طبیعت یک گام تا صعود به فینال لیگ بسکتبال
  • گل‌های رونالدو به دروازه‌بانان بزرگ فوتبال؛ از بوفون تا فن در سار / فیلم
  • نکونام: هر کاری دلم بخواهد می‌کنم
  • آتش بازی هالند در لیگ جزیره/ هنوز چهار فینال دیگر باقی مانده
  • حضور زین الدین زیدان در مراسم اهدای جوایز مسابقه اسپرینت گرندپری میامی + عکس
  • مرد سال آسیا: شادی مردم ایران برایم از همه چیز مهم‌تر بود
  • نوراللهی و رفقا جام را از العین گرفتند(عکس)
  • بایرن مونیخ به این دو دلیل سراغ زین الدین زیدان نمی‌رود
  • شوکه شدن مدیران بایرن مونیخ از تصمیم رالف رانگنیک