Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@19:13:15 GMT

بستری شدن دهها نفر در عراق بر اثر طوفان گرد و غبار

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۵۰۷۸

بستری شدن دهها نفر در عراق بر اثر طوفان گرد و غبار

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، سیف البدر سخنگوی وزارت بهداشت عراق امروز سه‌شنبه از ثبت حدود هزار مورد حالت خفگی در پی موج اخیر طوفان‌های گرد و غبار در این کشور خبر داد.

البدر با بیان اینکه تاکنون مورد فوتی در این خصوص ثبت نشده است، اعلام کرد که تمام افرادی که حالشان بد شده بود، خدمات درمانی لازم را دریافت کرده‌اند و بیشتر آنان از بیمارستان مرخص شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی وزارت بهداشت عراق خاطرنشان کرد که ارائه خدمات به شهروندانی که دچار حالت خفگی شده‌اند، تاثیری بر روند دیگر بخش‌های درمانی این کشور از جمله بخش اورژانس، مقابله با کرونا و تب کریمه کنگو نداشته و تجهیزات پزشکی لازم از جمله دارو و اکسیژن به مقدار کافی در دسترس است.

این درحالی است که روز گذشته، فرودگاه بین المللی بغداد و نجف اشرف از توقف همه پروازهای ورودی و خروجی به دلیل بدی آب و هوا خبر دادند. مدیریت فرودگاه بین المللی بغداد اعلام کرد که فعالیت این فرودگاه به دلیل طوفان گرد و خاک و کاهش سطح دید به ۴۰۰ متر متوقف شده است.

فرودگاه بین المللی نجف اشرف نیز روز گذشته تمامی پروازهای خود را تا اطلاع ثانوی و به دلیل بدی آب و هوا لغو کرد.

گفتنی است که عراق در مدت اخیر بارها شاهد موج شدید طوفان‌های گرد و غبار بوده و بسیاری از شهروندان این کشور در پی این طوفان‌ها دچار تنگی نفس شده‌اند. تغییرات اقلیمی، بیابان‌زایی، کمبود بارش و کم شدن منابع آبی از جمله عوامل طوفان‌های گرد و غبار در عراق و دیگر کشورهای منطقه است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: طوفان موج گرد و غبار عراق گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز

میثم معزی امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: از آغاز پدیده گرد و خاک از بامداد تا ساعت ۷ صبح امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) ۸۱۵ نفر و از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳، ۲۵۴ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.
 
به گزارش ایسنا، وی افزود: مجموع مراجعان به بیمارستان‌ها یک هزار و ۶۹ نفر بوده ااست که ۸۸ نفر در مراکز درمانی بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: مطابق معمول روزهای گرد و غبار، کلیه بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات به مراجعان هستند و از هم استانی‌ها می‌خواهیم در این شرایط ضمن تردد حداقلی در فضای باز، از کودکان، سالمندان و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی هستند، مراقبت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران گرد و غبار اهواز به بیش از ۸ برابر حد مجاز رسید

دیگر خبرها

  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • ببینید | تصاویر عجیب از طوفان شدید در استان الانبار عراق
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد
  • گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان