Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- با ایجاد صف‌های طویل ایجاد شده در جایگاه سوخت شهرستان چابهار و شایعه جمع‌آوری کارت‌های سوخت جایگاه‌داران، شایعه گرانی بنزین مطرح شد؛ شایعه ای که وزیر نفت آن را تکذیب کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری آریا، امروز اوجی با بیان اینکه بحث افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت نیست، گفت: شایعه جمع‌آوری کارت‌های سوخت جایگاه‌داران را نیز تکذیب می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جواد اوجی وزیر نفت در گفت‌وگویی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه جمع‌آوری کارت‌های سوخت جایگاه‌داران در برخی از استان‌ها صحت دارد یا خیر؟ و آیا قرار است قیمت بنزین افزایش پیدا کند؟، گفت: من امروز اعلام می‌کنم به هیچ عنوان و اصلا و اصلا نه تنها بحث افزایش قیمت بنزین مطرح نیست و این مسئله در دستور کار دولت قرار ندارد، بلکه شایعات منتشر شده در فضای مجازی و جامعه مبنی بر جمع‌آوری کارت سوخت جایگاه‌داران را کاملا تکذیب می‌کنم و در این مورد هم چیزی در دستور کار وزارت نفت و دولت قرار ندارد.

چرا شایعه گرانی بنزین مطرح می‌شود؟
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با انتشار شایعه افزایش بنزین جامعه ایران را ملتهب کند، گفت: فعلا هیچ بحثی نه در دولت و نه در مجلس درباره افزایش قیمت بنزین مطرح نشده است.
فریدون عباسی
فریدون عباسی با بیان اینکه کارت‌های سوخت جایگاه‌داران به هیچ عنوان جمع‌آوری نشده است، درباره اینکه چرا به طور دائم شایعه گرانی بنزین مطرح می‌شود؟، گفت: این شایعه‌ها کار دشمن است و آن‌ها چنین شایعه‌هایی را در کشور پخش می‌کنند چراکه افزایش قیمت بنزین بر قیمت تمامی کالاها اثرگذار است لذا می‌خواهند با انتشار این شایعه‌ها جامعه ایران را ملتهب کنند.
نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمن به طور دائم با انتشار شایعه در فضای مجازی و سطح جامعه به دنبال رسیدن به اهداف خود است اما مردم نباید به این شایعه‌ها توجه کنند چراکه مقطع کنونی، زمان افزایش قیمت بنزین نیست، بنابراین اکنون باید اجازه داد جامعه به یک آرامش رسیده و قیمت کالاهای اساسی به تعادل برسد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فعلا هیچ بحثی نه در دولت و نه در مجلس درباره افزایش قیمت بنزین مطرح نشده است.

دلیل صف های طویل در جایگاه‌های سوخت چابهار چیست؟
عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه دولت برنامه‌ای برای افزایش نرخ هیچ نوع سوختی ندارد، گفت: نمی‌توان صف‌های طویل ایجاد شده در جایگاه سوخت شهرستان چابهار را به این مسئله ربط دارد.
علیرضا ورناصری  با اشاره به شایعه افزایش قیمت گازوئیل در پی صف‌های طویل ایجاد شده در  جایگاه‌های سوخت شهرستان چابهار، گفت: از آنجا که شائبه افزایش قیمت سوخت گازوئیل صحت ندارد و مسئولان ذی‌ربط در وزارت نفت و شرکت پخش و پالایش نیز بارها بر این مهم تاکید کرده‌اند، نمی‌توان صف‌های طویل ایجاد شده در جایگاه سوخت شهرستان چابهار را به این مسئله ربط دارد.
نماینده مردم مسجد سلیمان،لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه قاچاق سوخت ازجمله بنزین و گازوئیل مشکلاتی همچون کمبود سوخت در آن منطقه را به وجود ‌آورده است، بنابراین اصل موضوع یعنی تصمیم مسئولان برای افزایش قیمت سوخت گازوئیل تکذیب می‌شود لذا تصمیم خاصی در این زمینه وجود ندارد.
وی افزود: همچنین نمی‌توان صف‌های طویل ایجاد شده در جایگاه‌های سوخت شهرستان چابهار را به عدم نظارت صحیح بر جایگاه‌های سوخت ربط داد بلکه آنچه سبب این موضوع شده سوءمدیریت در جلوگیری از قاچاق سوخت است نه نظارت صحیح بر جایگاه‌های سوخت.
ورناصری با تاکید بر اینکه دولت برنامه‌ای برای افزایش نرخ هیچ نوع سوختی ندارد، بیان کرد: اگر مشکل صف‌های طویل برای دریافت سوخت در شهرها و جایگاه‌های سوخت دیگر شهرها نیز مشاهده شود آنگاه می‌توان سوءمدیریت و عدم نظارت صحیح بر جایگاه‌های سوخت را دلیل این مهم دانست.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با تمام این اوصاف کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی موضوع را با حضور مسئولان امر پیگیری خواهد کرد.
این اظهارات در حالی است که نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس با اعتقاد به اینکه دلیل صف‌های طویل ایجاد شده در جایگاه‌های سوخت شهرستان چابهار صرفا قاچاق سوخت نیست، گفت: وزارت نفت باید تعهدات خود را در راستای تامین سوخت و اعمال روش‌های مناسب توزیع به درستی انجام دهد.
معین الدین سعیدی  با اشاره به صف‌های طویل ایجاد شده در جایگاه‌های سوخت شهرستان چابهار طی روزهای اخیر، گفت: نابسامانی در توزیع فرآورده‌های نفتی در منطقه سواحل مکران دلایل متعددی دارد هرچند مسئولان وزارت نفت این موضوع را صرفا به مسئله قاچاق مرتبط می‌کنند اما با توجه به آمار رسمی معاونت امنیتی استان سیستان و بلوچستان حدود 85 درصد قاچاق سوخت از استان به خارج کشور از خارج استان صورت می‌گیرد و جزء سهمیه مردم نیست اما مسئولان به جای تمرکز بر این فساد سازمان یافته، محدودیت‌های برای سهمیه مردم منطقه ایجاد می‌کنند.
نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حالی طی چند روز اخیر شاهد صف‌های چند کلیومتری برای دریافت سوخت در شهرستان چابهار بودیم که این مسئله شان انسانی مردم را زیر سوال می‌برد.   
وی افزود: این شهرستان در زمانی که جمعیت آن 30 هزار نفر بود در داخل شهر 3 جایگاه سوخت وجود داشت اما اکنون که این جمعیت به 150 هزار نفر رسیده صرفا دو جایگاه فعال در منطقه وجود دارد و یک جایگاه غیرفعال شده است بنابراین در چنین شرایطی وزارت نفت باید تعهدات خود را در راستای تامین سوخت و اعمال روش‌های مناسب توزیع به درستی انجام دهد.
سعیدی با بیان اینکه به منظور پیگیری موضوع طرح سوالی را از وزیر نفت مطرح کرده است، اظهار کرد: تا زمانی که نگاه صرفا حول محور قاچاق بوده و از رفع مشکلات به این بهانه شانه خالی کرد این مشکلات ادامه خواهد داشت هرچند پدیده قاچاق وجود دارد و نهادها باید به صورت سازمان یافته با این مسئله مقابله کند اما در  کنار آن حق قانونی مردم را نیز نباید نادیده گرفت.
این نماینده مجلس با یادآوری اینکه منطقه سواحل مکران در تمام شاخص‌های توسعه‌ای رتبه آخر را دارد به همین دلیل مردم این منطقه با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند، گفت: امیدوارم علاوه‌بر مدیریت بحث قاچاق سوخت و مقابله جدی نـــه با معلول‌ها بلکه با علت‌ها و سرشاخه‌های اصلی شود و جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی در منطقه افزایش پیدا کند تا دیگر شاهد صف‌های طویل مقابل تنها 2 جایگاه سوخت منطقه نباشیم.
به گفته وی اگرچه افرادی چندین بار در صف قرار می‌گیرند و به خودروهای خود سوخت میزنند و این یکی از عوامل کمبود بنزین است اما اصل مشکل، کمبود جایگاه و سوخت است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حذف کارت‌های سوخت در شهرستان چابهار، بیان کرد: بسیاری از گردشگران در این منطقه به دلیل عمل نکردن کارت‌های سوخت دچار مشکل می‌شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گرانی بنزین جایگاه های سوخت شهرستان چابهار کارت های سوخت جایگاه داران عضو کمیسیون انرژی مجلس مجلس شورای اسلامی جایگاه های سوخت افزایش قیمت بنزین جمع آوری کارت نماینده مردم جایگاه سوخت قاچاق سوخت وزارت نفت شایعه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد از گشایش یک جایگاه عرضه سوخت مایع در این استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی جایگاه سوخت اختصاصی «دنا»، شمار جایگاه‌های عرضه سوخت مایع این استان به ۳۷ باب رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد، سالار خشایی بیان کرد: این جایگاه برای رفاه همشهریان و خدمات‌رسانی مطلوب‌ به هموطنان در مرکز استان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: جایگاه اختصاصی عرضه سوخت «دنا» با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده و دارای ۶ تلمبه و ۱۲ نازل عرضه فرآورده‌های نفتی است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم بهینه‌سازی مصرف انواع فرآورده‌ نفتی تأکید کرد: این جایگاه در زمینی به مساحت حدود یک هزار و ۶۰۰ مترمربع و با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری واقع در ورودی شهر یاسوج به سمت فلکه جهاد، نرسیده به فرودگاه یاسوج به‌صورت رسمی راه‌اندازی و با افتتاح آن برای ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.

خشایی توسعه خدمات، ایجاد اشتغال، کاهش مسیرهای سوخت‌رسانی به خودروها و استفاده از توان بخش خصوصی را از مهم‌ترین اهداف احداث توسعه مجاری عرضه برشمرد و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساخت جایگاه‌های عرضه سوخت جدید در سطح استان به‌منظور ایجاد رفاه حال همشهریان و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر دعوت به همکاری کرد.

دیگر خبرها

  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • مورایس یک فصل دیگر قرارداد دارد/از شایعه تا واقعیت مذاکره با نویدکیا برای بازگشت به سپاهان
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد