Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@02:45:05 GMT

پایان عمر ۲۷ ساله اینترنت اکسپلورر

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۵۴۰۳

پایان عمر ۲۷ ساله اینترنت اکسپلورر

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، به گزارش ۹ تو ۵ مک، فردا پس از ۲۷ سال اینترنت اکسپلورر در نسخه های مختلف ویندوز از کار می افتد. کاربران دیگر قادر به استفاده از این مرورگز نخواهند بود و زمانیکه بخواهند از نسخه ۱۱ این مرورگر استفاده کنند، به طور خودکار مرورگری مبتنی بر کرومیوم مایکروسافت اج باز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکسال قبل بود که مایکروسافت خبر از پایان پشتیبانی از این مرورگر در تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۵ خرداد ۱۴۰۱) داده بود. ویندوز اکسپلورر در ویندوز ۱۱ جایی ندارد و کاربران نسخه های قدیمی تر ویندوز هم از فردا دیگر به این مرورگر دسترسی نخواهند داشت. البته باید گفت که برخی از نسخه های خاص و خیلی قدیمی ویندوز که محبوبیتی بین کاربران ندارند، از اینترنت اکسپلورر پشتیبانی خواهند کرد.

با وجود اینکه این مرورگز بازنشسته شده اما هنوز هم کسب و کارهایی در جهان هستند که از آن استفاده می کنند و برای دسترسی به برخی از قابلیت ها در تعدادی از سازمان ها هنوز هم باید سراغ این مرورگر قدیمی رفت. اما از فردا که این مرورگر به حالت خاموش در می آید، تکلیف کاربران چیست؟

مایکروسافت برای این موضوع هم فکری کرده و در مرورگر جدید اج، حالت اینترنت اکسپلورر را قرار داده تا کاربران بتوانند از سرویس هایی که با این مرورگر سازگاری دارند استفاده کنند. به گفته مایکروسافت از این حالت تا سال ۲۰۲۹ پشتیبانی خواهد شد. کاربران برای استفاده از این قابلیت باید به به مسیر edge://settings/defaultbrowser رفته و گزینه Allow sites to be reloaded in Internet Explorer را فعال کنند. سپس مرورگر را بسته و دوباره باز کنید.

منبع: فارس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو مایکروسافت اینترنت اکسپلورر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machineسخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می کند و به این ترتیب قابلیت های شبکه اینترنتی در مسافت های کوتاه و طولانی آزموده می شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می شود و در آینده به ۵G ارتقا می یابد.

کد خبر 6092059 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • لامبورگینی اوروس؛ نسخه منصوری (عکس)
  • پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • رسمی؛ جدایی تیاگو سیلوا از چلسی در پایان فصل ۲۰۲۳/۲۴