Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی عبداللهی عصر روز سه شنبه در آیین تجلیل از برترین های حوزه کشاورزی که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، به نخستین پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور در البرز  اشاره کرد که امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی راه اندازی شد و افزود:  آغاز به کار این پارک نشان از ظرفیت ها و فرصت های فراوان کشاورزی در حوزه تحقیقات و تولیدات این بخش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به این امر در سالی که طبق منویات مقام معظم رهبری سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گرفته، البرز بتواند گام های بزرگی در این زمینه بردارد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص نیروی انسانی و چارت تشکیلاتی استان با توجه به افزایش شهرستان ها، با وزارت جهاد و سازمان امور استخدامی کشور باید مکاتبات لازم را داشته باشیم، گفت: باید تا جای ممکن از اختیارات مدیریتی خود استفاده کنیم و موجبات رفاه و تامین آتیه کارمندان را فراهم کنیم که راه اندازی تعاونی های مسکن ادارات از جمله این اقدامات است.

عبداللهی با اشاره به سخنرانی امسال مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در خصوص امنیت غذایی و توسعه کشاورزی، گفت: بر این اساس اکنون شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی فعال تر شده اند بنابراین باید حمایت های لازم را از فعالیت های آنها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی باید یک اتاق اندیشه ورز تشکیل دهد و جوانان و نخبگان را در حوزه تصمیم سازی جهاد دخیل کند، افزود: امکانات و قابلیت های ویژه ای در البرز وجود دارد که اگر به طور کامل مورد بهره برداری قرار گیرد، کشور را متحول می کند.

وی با اشاره به ماموریت محوله از سوی رییس جمهور در خصوص توسعه کشت گلخانه ای در استان، افزود: در این راستا با اهتمام ویژه ای وارد شده ایم چراکه بر این باور هستم توسعه گلخانه ها از بین رفتن اراضی کشاورزی را متوقف می کند و با کمترین مصرف آب بیشترین بهره وری را دارد و اشتغال فراوانی نیز همراه دارد.

عبداللهی گفت: گسترش ویلاسازی ها اراضی کشاورزی را از بین برده و از سوی دیگر مانع پویایی اقتصاد بواسطه بهره برداری از ظرفیت های کشت می شود.

امروز از ۵۱ نفر از برگزیدگان حوزه جهاد کشاورزی استان البرز تجلیل شد که از این تعداد ۵ نفر به عنوان نمونه های کشوری معرفی شده اند.

برچسب‌ها کشت گلخانه ای مجتبی عبداللهی پارک علم و فناوری استان البرز استانداری البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای مجتبی عبداللهی پارک علم و فناوری کشت گلخانه ای مجتبی عبداللهی پارک علم و فناوری استان البرز استانداری البرز جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی احمدزاده عصر امروز در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهکیلویه و بویراحمد گفت:  حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی ضروری بوده و هیچ گونه کم‌کاری و بی‌مهری پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه باید به سمت تولیدات دانش بنیان در این بخش حرکت کرد، افزود: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

احمدزاده با بیان اینکه تعاونی های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعالتر شوند، تاکید کرد: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود 161 تعاونی و تشکل بخش کشاورزی افزود: در راستای مردمی سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

احمدزاده ادامه داد: گیاهان دارویی و سایر بخش های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد و وجود آب فراوان، زمین های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان