Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه، ۲۴ خردادماه) این کمیسیون از ادامه بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی اعاده شده از شورای نگهبان با حضور ملابیگی عضو شورای نگهبان و کارشناسان مربوطه خبر داد و گفت: براساس اصلاحات امروز مقرر شد هزینه علائم تجاری ثبت شده پس از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون بر اساس جدول هزینه‌هایی که در قانون تعیین می‌شود اخذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته درباره موادی از این طرح مطرح شد که آیا آیین‌نامه اجرایی این قانون را رئیس قوه قضائیه تصویب می‌کند یا هیئت وزیران؟ که قرار شد این موضوع در کمیته تخصصی بررسی شود و همچنین در مورد نحوه تعیین جدول هزینه‌ها نیز بحث و گفتگو شد که قرار شد ضابطه‌ها در کمیته تخصصی بررسی شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی همچنین از بررسی لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل اعاده شده از شورای نگهبان خبر داد و گفت: ایرادات شورای نگهبان در مورد مغایرت لایحه با اصل ۱۵ قانون اساسی بود که آن‌ها را رفع کردیم و همچنین دو مورد ایراد شرعی هم اصلاح و رفع شد.

دلخوش عنوان کرد: همچنین لایحه موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی اعاده شده از شورای نگهبان نیز در نشست امروز بررسی شد که ایرادات شورای نگهبان در مورد مغایرت با اصل ۱۵ قانون اساسی و ایرادات مربوط به اصلاحات و واژه‌های غیرفارسی بود که معادل فارسی آن‌ها جایگزین شد.

کد خبر 5514642

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای نگهبان جمهوری قزاقستان کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی حسین امیرعبداللهیان ایران جمهوری اسلامی ایران صحن مجلس ونزوئلا آژانس بین المللی انرژی اتمی محمد باقر قالیباف حسین امیر عبداللهیان سازمان انرژی اتمی نیکلاس مادورو دولت سیزدهم هیئت دولت شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۵۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

به گزارش دیده‌بان ایران؛ پس از اجرای طرح «نور» و بازگشت مجدد گشت ارشاد، مناقشات حقوقی را مبنی براینکه وقتی لایحه حجاب و عفاف در مرحله رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان قرار دارد، چگونه نیروی انتظامی گشت‌های ارشاد را دوباره به خیابان‎ها آورده، ایجاد کرده است.

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

وی در واکنش به بازگشت مجدد گشت ارشاد عنوان کرد: «قانون دارند. بر اساس قانون می‌توانند.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه گشت ارشاد براساس کدام قانون است گفت: «قانونی که مصوب کردند ... (مکث می‌کند) فکر می‌کنم شورای عالی انقلاب فرهنگی، دقیق یادم نیست.»

این نماینده مجلس درخصوص اینکه چرا با وجود تصویب نشدن لایجه حجاب و عفاف، گشت ارشاد مجدد بازگشته است، اظهار کرد: «از خودشان بپرسید.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه آیا مخالف گشت ارشاد است، گفت: «خیر، هرچه قانون بگوید باید به آن عمل کنیم.»

دیگر خبرها

  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • طحان‌نظیف: لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تائید شد
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد