Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: مشکلات انباشته و متعدد از سنوات گذشته و وعده‌های متعدد محقق نشده زندگی را برای مردم آوه سخت کرده است.

فرزاد مخلص‌الائمه سه‌شنبه ۲۴ خردادماه در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر آوه که با حضور مدیران استانی و شهرستانی در شهرداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: آوه با وجود همه محدودیت‌ها و عدم توازن در توسعه منطقه‌ای سهم بسزایی در تولیدات کشاورزی و دامی استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی باید اقدامات جدی صورت گیرد و برخی پروژه‌های نیمه تمام در این شهر وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود. بالغ بر ۸۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد و اجازه تعریف پروژه جدیدی تا تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام داده نمی‌شود.

استاندار مرکزی افزود: مشکلات انباشته و متعددی از سنوات گذشته در این شهر مطرح است و وعده‌های متعدد محقق نشده زندگی را برای مردم سخت کرده است که باید تدابیر لازم برای برطرف شدن آنها اتخاذ کرد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین شهرک گلخانه‌ای بخش خصوص کشور در این شهر مستقر است و نیازمند توسعه در فاز دوم است که در صورت اتخاذ تدابیر لازم برای تامین انرژی این شهرک گلخانه‌ای، موانع توسعه‌ای آن برطرف خواهد شد.

مخلص‌الائمه با اشاره به مشکلاتی که در حریم شهر آوه وجود دارد، افزود: با ارتقای آوه به شهر محدودیت‌هایی برای آن در کنار مزیت‌های شهر شدن ایجاد شده است. در حوزه مسکن محرومین نیز بازدید بعمل آمد و برخی مشکلات برطرف شد. درمانگاه آوه نیز با کمک خیرین برای تامین زمین و تخصیص اعتبارات دولتی احداث خواهد شد.

وی افزود: وضعیت شهر آوه در حوزه سرانه، فضای سبز، فرهنگی و ورزشی به شدت نامناسب است و باید در مقابل مردم این شهر اظهار شرمندگی کنیم. باید سرانه لازم را از منابع مالی در شورای برنامه‌ریزی استان و شهرستان تامین کنیم تا عقب افتادگی‌ها جبران شود.

استاندار مرکزی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع هیات دولت به استان مرکزی نیز گفت: هر پروژه‌ای که پیشرفت فیزیکی آن حداقل ۵۰ درصد باشد در سفر رییس جمهوری مطرح و بودجه تکمیلی برای آن در نظر گرفته خواهد شد و برای تکمیل سایر پروژه‌هایی که تعریف شده اما پیشرفت آن کمتر از این میزان است باید تمهیدات لازم اندیشیده شود. در این خصوص مذاکراتی را با هیات‌های اعزامی ریاست جمهوری بعمل آمده است تا بتوان پروژه‌های ضروری که مطالبه جدی مردم است و کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در اولویت بعدی قرار گیرد.

وی در خصوص ساخت پردیس سینمایی ساوه نیز گفت: در سفر اخیر وزیر ارشاد مقرر شد که شهرداری عملیات اجرایی این پرورژه را آغاز کند و وزارت ارشاد نیز متعهد شد پس از اتمام ساخت فضای فیزیکی هزینه تجهیز را تامین کند. همچنین مقرر شد برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری شهرستان زرندیه، اعتبار از منابع ملی تخصیص یابد که ۳۰۰ میلیون از محل منابع استانی تخصیص می یابد و مابقی را نیز وزارت ارشاد تامین می کند و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، رییس شورای شهر آوه گفت: زیرساخت های شهر آوه بسیار ضعیف است و با وجود اینکه قریب به ۱۰ سال است به شهر ارتقا یافته اما همچنان زیرساخت‌های یک روستا را دارد.

حسین هوشنگی افزود: آوه قطب دامداری استان مرکزی محسوب می‌شود و سهم بسزایی در تولید گوشت استان و کشور دارد اما دامداران این منطقه با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و چون خارج از حریم خدمات شهری هستند از برخی خدمات نظیر آب و برق محروم هستند.

وی صدور مجوز برای تاسیس پارک ۱۴ هزار متری، احداث ناحیه صنعتی آوه و فعالیت معدن شن و ماسه، را از دیگر مطالبات مردم این شهر دانست و افزود: سرانه فضای فرهنگی شهر آوه صفر است که تاسیس مجتمع فرهنگی چندمنظوره یکی از ضروریات به شمار می‌رود.

هوشنگی خواستار استقرار نمایندگی ادارات خدمات رسان در این شهر به منظور تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان شد .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار مركزي ساوه وعده های مسئولان استانی اقتصادی استانی شهرستانها شهر آوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۵۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات

رئیس سازمان راهداری با بیان این‌که برای ایام اربعین با مشکل تامین ناوگان مواجه هستیم، گفت: این مشکل را از طریق واردات و استفاده از ظرفیت داخلی رفع می‌کنیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، داریوش امانی با اشاره به اقدامات سازمان راهداری برای اربعین 1403، اظهار کرد:‌ در حوزه زیرساخت‌ها اقداماتی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی در حال انجام است، بر اساس پیش‌بینی‌ها یک هفته قبل از اربعین حسینی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بخشی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط پرحادثه، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علائم بوده که در حال انجام است.

وی از برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر به زائران در اربعین امسال خبر داد و با اعلام این‌که امسال 14 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش پروژه‌های زیرساخت راه اربعین تأمین اعتبار شده است، یادآور شد: پروژه‌هایی که در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود مربوط به بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در ایام گرم از سال است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: در پایانه برکت مهران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

امانی تاکید کرد: در زمینه ناوگان حمل‌ونقل نیز که با مشکل کمبود و نوسازی مواجه هستیم، نشست‌هایی برگزار شده تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد و از ظرفیت کارخانه‌ها و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زائران بهره بگیریم.

وی با بیان این که باید با تدابیر خود در بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار بتوانیم جوابگوی مردم باشیم، گفت: به فضل الهی و مدد امام حسین (ع) سال گذشته با وجود کمبود ناوگان با کمترین مشکلی اربعین باشکوهی برگزار شد و طبق آمار ستاد اربعین بیشترین معطلی دو ساعت بود. همه مدیران با تمام توان و امکانات سازمانی باید در خدمت اربعین و خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین باشند و هیچ‌گونه کوتاهی از هیچ مدیری پذیرفته نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است