Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا جامی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور با ساختار یک شرکت دولتی در سال ۱۳۷۶ و از ادغام سه شرکت و با هدف ایجاد و رعایت پیوستگی در وظایف مربوط به امور دام، تنظیم بازار نهاده و فرآورده‌­های دامی و جلب مشارکت بخش­‌های خصوصی و تعاونی در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسوولیت اصلی شرکت پشتیبانی امور دام تأمین ذخایر استراتژیک است، افزود: تأمین ذخایر راهبردی فرآورده‌­های دامی همچون مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز منجمد و نهاده­‌های دامی ذرت، جو، کنجاله سویا به عهده شرکت پشتیبان امور دام است همچنین تنظیم بازار فرآورده‌های دامی و نهاده‌­های دام و طیور و خرید تضمینی محصولات کشاورزی ذرت دانه­‌ای و جو دامی نیز جزو وظایف ما محسوب می­‌شود.

* ورود شرکت پشتیبانی امور دام به خرید توافقی جو

مدیرکل پشتیبانی امور دام گلستان اضافه کرد: امسال به خرید توافقی جو ورود پیدا کردیم و جو با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورز خریداری شد در واقع تولیدات مازاد بر مصرف توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می­‌شود.

جامی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴ هزار و ۶۰۰ تن مرغ زنده از تولیدکنندگان خریداری شده که۲ هزار و ۶۰۰ تن بعد از مردمی کردن نرخ ارز با قیمت بالاتری خریداری شده تا تولیدکنندگان نگرانی از بابت تولید نداشته باشند.

وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام از امکانات و زیرساخت­‌هایی نظیر انبار، سردخانه، کشتارگاه‌های دام و طیور که عمدتأ متعلق به بخش خصوصی است برای انجام وظیفه‌مندی خود استفاده می‌­کند، افزود: استفاده از حداقل ۱۰ انبار سوله، سیلو و سردخانه برای ذخیره‌سازی محصولات در اجاره ما هستند.

به گفته مدیرکل پشتیبانی امور دام تأمین ۴۰۰ هزار تن نهاده دامی ذرت، کنجاله، سویا و جو و توزیع ۳۶۰ تن از این نهاده­‌ها، تأمین بیش از ۵ هزار تن فرآورده دامی، توزیع ۴ میلیون قطعه جوجه یکروزه از تخم‌مرغ نطفه‌دار وارداتی، خرید با قیمت مصوب مقدار ۳ هزار تن مرغ منجمد داخلی از تولیدکنندگان استان، خرید با قیمت مصوب به مقدار ۳۸۷ تن دام زنده سبک طرح خشکسالی از عشایر و دام‌حمایتی روستایی و هماهنگی خرید با قیمت مصوب ۶ هزار تن تخم‌مرغ داخلی از زنجیره «کاسپین طلایی چیکا» بخشی از عملکرد شرکت پشتیبانی امور دام در سال گذشته می­‌باشد.

جامی بیان کرد: یکی از اهداف اصلی ما بعد از روی کار آمدن دولت جدید جبران کمبود و دغدغه تأمین گوشت‌مرغ بود ۶ ماهه دوم سال گذشته شاهد کمبود جوجه‌ریزی بودیم، بالغ بر ۹۵ میلیون تخم مرغ نطفه‌دار سال گذشته برای تولید جوجه یک روزه به کشور وارد شد و ۴/۵ میلیون قطعه جوجه از تخم مرغ نطفه‌دار تولید شد و کمبودی در بحث تولید اتفاق نیفتاد در واقع طی سه سال گذشته قیمت مرغ در استان از یک ثبات نسبی برخوردار بود و همواره با قیمت مصوب مرغ در استات توزیع می­‌شد.

*شرکت پشتیبانی امور دام فرصتی برای ایجاد اشتغال و تولید در استان محسوب می­‌شود

جامی وجود شرکت پشتیبانی امور دام در استان را یک فرصت برای افزایش تولید و اشتغال در استان بیان کرد و افزود: ورود ۴۰۰ هزار تن نهاده دامی به استان می‌­تواند زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در شبکه حمل و نقل و انبارها ایجاد کند.

وی ادامه داد: در همین راستا یکی از هدف‌گذاری­‌های ما پیگیری انتقال محمولات نهاده پشتیبانی امور دام کشور از مسیر ریلی قزاقستان، ترکمنستان و اینچه‌برون است همچنین پیگیری تخصیص نهاده به میزان ۱۰۰ هزار تن از بنادر شمالی به جهت سهولت در حمل به استان نیز در دستور کار ما قرار دارد.

وی با اشاره به میزان توزیع نهاده­‌های دامی در دو ماه ابتدای سال در استان گفت: سال گذشته میانگین توزیع نهاده‌های دامی در استان ۳۰ هزار تن بود اما در دو ماه اول سال ماهی ۶۵ هزار تن نهاده دامی در استان توزیع شد که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد در این بخش را شاهد بودیم.

انتهای پیام/۸۳۰۱۷

منبع: فارس

کلیدواژه: توزیع نهاده نهاده دامی شرکت پشتیبانی امور دام گلستان محمدرضا جامی خرید جو توافقی کمبود مرغ قیمت مصوب مرغ شرکت پشتیبانی امور دام هزار تن نهاده دامی قیمت مصوب سال گذشته تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست

منصور فلاحتی مدیر امور آبفای شهرستان مروست گفت: به منظور مدیریت فشار و تقسیم عادلانه آب در شبکه توزیع آب  روستای توتک یک عدد شیر گلوپ و دو عدد شیر قطع و وصل نصب شد.

او به احداث حوضچه شیرآلات شبکه توزیع آب این روستا اشاره کرد و افزود: با اجرای این عملیات ۱۳۰ خانوار روستای توتک از توابع بخش ایثار مروست با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ نفر از بهبود فشار آب برخوردار شدند.

مدیر امور آبفای مروست ادامه داد: عملیات اجرایی شبکه توزیع آب روستای توتک با اعتباری حدود یک میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی به اتمام رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه