Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان گفت: شهرداری موظف است مافیای ساخت‌وساز بر روی املاک نسقی را در قالب بانک اطلاعاتی در اختیار دادگستری جهت برخورد قاطع قرار دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی در جلسه پیشگیری از وقوع تخلفات ساختمانی با محوریت قرار دادن ایمن سازی ساختمان و با تاکید بر اینکه تامین امنیت جانی مردم حرف اول را می‌زند، اظهار کرد: شهرداری موظف است مافیای ساخت‌وساز بر روی املاک نسقی را در قالب بانک اطلاعاتی در اختیار دادگستری جهت برخورد قاطع قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری گیلان تاکید کرد: سه نهاد اصلی در حوزه نظارت بر ساخت‌وساز اعم از اداره‌کل راه و شهرسازی و مراجع صدور و سازمان نظام مهندسی از طریق ارتباطات الکترونیکی تحت بستر وب و سامانه برخط، کنترل و نظارت بر تخلفات ساختمانی را به شدت پیگیری کنند و جهت برخورد قاطع به دادگستری اطلاع دهند.

بهزاد پارسا، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان نیز در این جلسه ضمن تشکر از پیگیری و حمایت قاطع ریاست دادگستری و همچنین معاونت پیشگیری از جرم در حوزه ساخت و ساز که در جهت ایمنی، آرامش، امنیت جانی و مالی شهروندان و بهره برداران مسکن می‌باشد، ضمن تاکید بر تسریع روند تصویب قانون صدور مجوز بر زمین‌های نسقی در مجلس، گفت: برای ریشه کن کردن تخلفات، مطابق اظهار نظر ریاست جمهوری کمیسیون‌های ماده ۹۹ و ۱۰۰ باید برچیده شود و مالکان و سازندگان قبل از دریافت پروانه ساختمانی، تراکم مازاد درخواستی را براساس موقعیت ملک و ملک‌های همجوار در کمیسیون ماده پنج و کارگروه‌های موجود در هر مرجع صدور پیگیری نمایند. در حال حاضر در جهت حل این بحران دو موضوع باید در دستورکار قرار گیرد، اول اینکه هیچ ساختمانی بدون نقشه‌های تایید شده نظام مهندسی در کمیسیون ماده ۹۹ و ۱۰۰ بررسی نشوند.

وی در خصوص دومین مسئله در جهت رفع بحران مذکور گفت: تمامی مراجع صدور پروانه موظف هستند وضعیت مهندسان ذیصلاح پروژه‌های نسقی هنگام بررسی، قبل و بعد از کمیسیون‌ها را از طریق سازمان نظام مهندسی استعلام و تعیین تکلیف نمایند درحالیکه متاسفانه در این موضوع به صورت سلیقه‌ای و موردی برخورد می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان ادامه داد: قطعا ساختمانی که به این کمیسیون‌ها می‌روند مقوله شهرسازی در آن رعایت نشده است، اما تخلف در ضوابط شهرسازی بهانه‌ای به دست سودجویان می‌دهد که با نقشه‌هایی فاقد ایستایی و استحکام، ساختمان‌ها را اجرا و درنهایت با پرونده سازی، تایید همین کارها را از کمیسیون‌های مذکور دریافت می‌نمایند مانند ساختمان متروپل!

در همین راستا در جلسه دیگری که در خصوص تخلفات ساختمانی با حضور استاندار گیلان و با تاکید بر لزوم برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز برگزار شده بود، مهندس پارسا درخصوص سامانه برخط تاکید کرد: در حال حاضر تمامی شهرداری‌ها متصل به سامانه نظام مهندسی هستند و از گزارش‌های ارسالی ناظران که به صورت الکترونیکی ارسال می‌شود تقریبا ۳۰ درصد از آنها را شهرداری‌ها رویت کرده‌اند که این میزان نسبت به سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است؛ اگرچه در این زمینه برخورد قاطعانه مطلوب نظر همه دستگاه‌های مسئول می‌باشد.

وی افزود: متاسفانه تعداد بخشداری‌ها و دهیاری‌های متصل به سامانه نظام مهندسی ساختمان به ۱۰ درصد هم نمی‌رسد که همین موضوع زمینه بروز تخلفات گسترده‌ای را فراهم نموده است در حالیکه اتصال به این سامانه برخط تنها از طریق دریافت یک نام کاربری و رمز عبور و در عرض چند دقیقه میسر است.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در این جلسه پس از شنیدن صحبت‌ها و اظهارنظرهای مدیران مختلف در خصوص موضوعات مربوط به سازمان تظام مهندسی تاکید کرد: تمام بخشداری‌ها موظف هستند تا انتهای خرداد ماه به سامانه نظام مهندسی متصل شوند.

وی درخصوص اتصال دهیاری‌ها هم به این سامانه تاکید ویژه‌ای به فرمانداران جهت پیگیری این امر کرد و ضمن اشاره به عزم جدی دولت در مبارزه با فساد و همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز افزود: با مسببان ساخت و سازهای غیرمجاز در استان برخورد جدی می‌شود.

عباسی همچنین به شهرداران و دهیاران استان تاکید کرد: همه مدیران موظند نسبت به صدور مجوزهای ساخت و ساز نظارت ویژه داشته باشند وبا ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد کنند، نباید هیچ نفعی در تقابل با منافع مردم باشد چرا که ملت و منافع ملی بر هر امری اولویت دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ساخت و ساز غیرمجاز ساخت و سازهای غیرمجاز نظام مهندسی ساختمان سازمان نظام مهندسی برخورد قاطع کمیسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۶۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: یکی از اعضا شورای اسلامی شهر سردشت و رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری این شهر دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، ناصر عتباتی از دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت و رئیس یکی از ادارت تابعه شهرداری سردشت به اتهام رشوه خبر داد.

وی با اعلام این خبر افزود: وفق دستورات قضائی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی‌های به عمل آمده و با انجام کار دقیق اطلاعاتی یکی از اعضای شورای شهر سردشت و نیز رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر و تحت قرار بازپرسی رسیدگی کننده قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری آذربایحان‌غربی تاکید کرد: مبارزه با فساد با قاطعیت در جریان است و اجازه نخواهیم داد کسی با سو استفاده از مقام و موقعیت شغلی خود قوانین را زیر پا بگذارد.

کد خبر 748672

دیگر خبرها

  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت
  • دلیل باخت شهرداری گرگان به الریاضی/ مافیای بسکتبال دست ایران نیست