Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:38:58 GMT

سرانه فرهنگی و ورزشی شهر آوه بسیار پایین است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۶۳۶۳

سرانه فرهنگی و ورزشی شهر آوه بسیار پایین است

به گزارش ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» عصر سه‌شنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر آوه که در سالن جلسات شهرداری آوه برگزار شد، اظهار کرد: شهر آوه با مشکلات متعددی مواجه بوده و عدم تحقق برخی وعده‌ها موجب نارضایتی مردم این شهر شده است.

وی گفت: در حوزه ایجاد فضای سبز و سرانه فرهنگی و ورزشی، آوه شرایط نامناسبی دارد که منابع مالی لازم در این زمینه باید تامین شود و مدیران مربوطه در این خصوص تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی تصریح کرد: ظرفیت آوه در حوزه تولیدات دامی، این شهر را به قطب دامداری استان مرکزی تبدیل کرده اما بروز مشکلاتی برای برخی دامداران در حریم شهر جدی بوده و نیاز به بررسی دارد.

مخلص الائمه بیان کرد: بزرگترین شهرک گلخانه‌ای بخش خصوصی کشور در آوه فعال بوده و ایجاد فاز دوم گلخانه ‌ها باید در اولویت قرار گیرد که در این راستا موانع توسعه‌ای از جمله تامین انرژی برای گلخانه‌ها نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

استاندار مرکزی گفت: احداث درمانگاه شهر آوه نیز یکی از پروژه‌های مهم بوده که باید در اولویت قرار گیرد تا با تخصیص اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین بتوان این طرح را در کمترین زمان به بهره‌برداری رساند.

وی عنوان کرد: در سفر هیئت دولت به استان مرکزی پروژه‌های با پیشرفت ۵۰ درصدی به منظور تامین منابع مالی برای تکمیل مطرح خواهد شد اما برای طرح‌های مهم با درصد فیزیکی کمتر از ۵۰ درصد بنا بر ضرورت و اولویت با هیأت‌های اعزامی ریاست جمهوری رایزنی صورت گرفته است.

استاندار مرکزی گفت: برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری شهرستان زرندیه ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل منابع استانی تخصیص می‌یابد و مابقی نیز از طریق وزارت ارشاد تامین می‌شود؛ عملیات اجرایی ساخت پردیس سینمایی ساوه نیز باید توسط شهرداری آغاز شود و وزارت ارشاد وعده تجهیز این پروژه را داده است.

برچسب‌ها ساوه کشت گلخانه ای استان مرکزی دامداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه کشت گلخانه ای استان مرکزی ساوه کشت گلخانه ای استان مرکزی دامداری شهر آوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۶۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد

جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی جاری، تولید گیاهان و محصولات گلخانه‌ای مانند نشا‌های جالیزی، سبزیجات، صیفی‌جات و گل‌های زینتی در شهرستان تایباد ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: امسال بیش از ۳۰ میلیون نشای صیفی و سبزی، بیش از یک میلیون انواع گل‌های تزئینی و زینتی و همچنین ۴۰۰ تن سبزیجات برگی و صیفی‌جات در گلخانه‌های تایباد تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: در این شهرستان مرزی ۶۸ گلخانه در مجموع به مساحت ۸ هکتار فعالیت می‌کنند که ۳۰ واحد در بخش مرکزی و ۳۸ واحد در بخش میان‌ولایت واقع شده اند.

اعتضادی بیان کرد: در سال جاری ۴ گلخانه جدید نیز راه اندازی شده است که در مجموع ۷ هزار متر مربع به فضای گلخانه‌ای این شهرستان افزوده شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: عمده کشت گلخانه‌ها در بستر خاک می‌باشد و نیز یک گلخانه هیدروپونیک یا آب‌کشت به مساحت ۶ هزار متر مربع در حال راه اندازی است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تصریح کرد: صدور آسان پروانه تاسیس گلخانه، ارائه تسهیلات به گلخانه‌داران، معرفی متقاضیان به ادارات گاز و برق برای اخذ انشعابات، صدور مجوز تغییر کاربری زمین، اجرای برنامه مدیریت تلفیقی آفات و برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی تایباد جهت رونق کشت گلخانه‌ای هستند.

اعتضادی افزود: استفاده از آب باران، توسعه فضای گلخانه با بکارگیری سازه‌های با ارتفاع بالا، تولید محصول سالم با مواد غیرشیمیایی و افزایش ضریب مکانیزاسیون از مهترین روش‌های نوین بکاررفته در گلخانه‌های شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم شهرستان تایباد و مشکلات ناشی از بحران آب، افزایش تولید محصول نسبت به هر لیتر آب مصرفی، افزایش درآمد گلخانه‌دار و افزایش تعداد گلخانه‌ها در این منطقه ضروری می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت میهمان خوزستانی‌ها
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد