Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@13:54:21 GMT

مجازات نگهداری از سگ در آپارتمان

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۶۴۶۲

طبق قانون آپارتمان‌ها نگهداری حیوانات در قسمت‌های مشترک ساختمان جرم است و می‌توان از مرتکب شکایت کیفری کرد. ناطقان: این روزها حضور حیواناتی مثل سگ و گربه در خانه‌ها و آپارتمان‌ها مرسوم شده است. با این وجود همیشه افرادی هستند که با حضور حیوانات در آپارتمان‌ها به دلایل مختلف، مخالف‌اند. مخالفت این دسته از افراد با حضور حیوانات خانگی مثل سگ در آپارتمان در بعضی از موارد مورد حمایت قانون‌گذار بوده است و می‌توان بابت نگهداری سگ در آپارتمان به دادسرا شکایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب از مجله دلتا به موضوع مجازات نگهداری از سگ در آپارتمان می‌پردازیم.
مجازات نگهداری از سگ در آپارتمان

ساکنینی که قصد دارند بابت نگهداری سگ شکایت کنند، باید به دادسرا مراجعه کنند و شکایت خود را مطرح کنند. دادسرا، شکواییه را به کلانتری محل ارجاع می‌دهد تا کلانتری موضوع را بررسی و صحت موضوع را تایید کند. در صورت صحت شکایت، شخص نگهدارنده به کلانتری دعوت می‌شود تا موضوع در همین مرحله حل و فصل شود اما اگر فرد نگهدارنده حیوان در کلانتری حاضر نشود، کلانتری می‌تواند او را جلب کند. بعد از این، پرونده تشکیل شده به دادسرا فرستاده می‌شود. دادسرا هم بعد از بررسی موضوع اقدام به صدور حکم می‌کند و مجازات نگهداری سگ در خانه را تعیین خواهد کرد.

مجازات نگهداری از سگ
مجازات نگهداری سگ در آپارتمان، می‌تواند حبس تا یک سال هم باشد. چون این جرم از جرائم تعزیری است، قاضی می‌تواند در صورت صلاح‌دید، آن را به جریمه نقدی تبدیل کند. همچنین درصورتی‌که شرایط تخفیف در مجازات وجود داشته باشد، قاضی می‌تواند مجازات را کاهش دهد اما در صورت تکرار جرم، مجازات به همان شکل اصلی خود اجرا خواهد شد. برچسب ها: مجازات ، نگهداری ، سگ ، آپارتمان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مجازات نگهداری سگ آپارتمان مجازات نگهداری از سگ سگ در آپارتمان نگهداری سگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۶۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دادستان فسا گفت:جشن گلریزان در حمایت از معلولان مرکز نگهداری امیرالمومنین فسا برگزار  و به همت خیران فسایی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به این مرکز اهدا شد.

هوشمندی افزود: یک خیر فسایی، قطعه زمینی به این مرکز اهدا کرده است که به زودی با همکاری خیران و شهرداری این شهرستان ساخت آن آغاز می‌شود.

در این مرکز شبانه روزی، ۴۰ معلول ذهنی پسر بالای ۱۴ سال نگهدای می‌شوند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گزارشی از چند روز مراجعه به پلیس امنیت؛ توقیف‌های پولساز
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد