Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش سوریه در ازای ورود نیروهای نظامی ترکیه به شهر اعزاز در حومه شمالی حلب، در حال تقویت مواضع و نیروهای خود است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع امنیتی سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که «نیروهای ترکیه ستون‌هایی از خودروهای حامل تانک‌ها و نفربرهای حامل نظامیان و همچنین خودروهای مجهز به دوشکا را به اعزاز منتقل کردند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «نیروهای ترکیه همچنین عناصر مسلح وابسته به گروهگ تروریستی «عاصفة الشمال» را از شهر عفرین در حومه شمالی حلب و تعدادی از مناطق اطراف که بیش از 2500 نفر تخمین زده می‌شود. به شهر اعزاز انتقال داده‌اند».

منبع میدانی تأکید کرد که «جبهه‌ای که نیروهای ترکیه در صدد تقویت آن هستند از منطقه کفرخاشر، کلجبرین تا مارع، اعزاز، مریمین و جلبل امتداد دارد».

منبع مذکور همچنین گفت که «ارتش سوریه نیز در حال تقویت مواضع، نیروها و تجهیزات خود در منطقه است و در صورت هرگونه حمله با آن مقابله خواهیم کرد».

اردوغان چند روز پیش در سخنانی اظهار داشت که ترکیه عملیات نظامی جدید خود را برای ایجاد مناطق امن در عمق 30کیلومتری (شمال سوریه) آغاز خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: مناطقی که از سمت آن به کشورمان و مناطق امن حمله می‌شود، در اولویت این عملیات‌ نظامی قرار دارد.

وزارت خارجه سوریه سخنان مقامات ترکیه برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه را اقدامی خصمانه و در راستای اجرای طرح‌های تروریستی علیه دمشق دانست.

وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به سخنان اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اعلام کرد: سخنان رئیس جمهور ترکیه در خصوص ایجاد یک منطقه امن در شمال سوریه نشان از اقدامات خصمانه این کشور علیه سوریه دارد.

وزارتخانه یاد شده تأکید کرد که  هدف از ایجاد منطقه امن در شمال سوریه هرگز حمایت از مناطق مرزی بین سوریه و ترکیه نیست، بلکه ترکیه «هدف استعماری» دارد.

در این بیانیه ضمن دفاع از ملت و حاکمیت اراضی این کشور بر مقابله با چنین توطئه‌هایی با تمامی ابزارهای مشروع تأکید شده است.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه سوریه ترکیه سوریه منطقه امن در شمال سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۶۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه

آمریکا نیروهای کمکی نظامی متشکل از ۴۰ خودرو را به پایگاه‌هایش در مناطق تحت اشغال نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در استان الحسکه سوریه اعزام کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام منابع محلی، کاروان نیروهای آمریکایی شب گذشته از دروازه مرزی الولید بین عراق و سوریه وارد مناطق تحت اشغال نیروهای کرد سوریه در استان الحسکه سوریه شده است.

طبق گزارش آناتولی، این کاروان متشکل از ۴۰ خودرو شامل خودروهای زرهی حامل سربازان آمریکایی، ابتدا وارد پایگاه نظامی در شهر رمیلان الحسکه شد.

این کاروان متشکل از تانکرهای سوخت، خودروهای نظامی حامل تجهیزات پزشکی و مهمات، سپس به سمت پایگاه تل‌بیدر در شمال غربی الحسکه حرکت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است